گزارش داخلی می گوید 30 درصد از پست های تدارکاتی وزارت دفاع خالی است

یک گزارش داخلی جدید توسط وزارت دفاع ملی، یک مشکل مداوم را که تلاش‌ها برای جایگزینی تجهیزات نظامی قدیمی کانادا را تضعیف می‌کند، نشان می‌دهد: کمبود شدید کارشناسان تدارکات.

این گزارش اخیراً به دنبال بررسی سیستم تدارکات نظامی به صورت آنلاین منتشر شد که “بخش زیادی از موقعیت های خالی” را در بخش مسئول نظارت بر تلاش های تدارکاتی این وزارتخانه پیدا کرد.

چقدر بزرگ؟ به طور کامل 30 درصد از تقریباً 4200 موقعیت شغلی در پایان می 2022 تکمیل نشده بود، با این گزارش هشدار داده بود که “کمبود منابع آموزش دیده، وزارت را در معرض خطر ناتوانی در اجرای تعهدات سیاست دفاعی قرار می دهد.”

این اشاره ای به سیاست دفاعی لیبرال های فدرال در سال 2017 است که وعده خرید تجهیزات جدید بسیار مورد نیاز برای ارتش در طی 20 سال از جمله خرید کشتی های جنگی، هواپیما، هواپیماهای بدون سرنشین، خودروهای زرهی و رادارهای پیشرفته را داده است.

بسیاری از این پروژه‌ها قبلاً راه‌اندازی شده‌اند، اما با تأخیر مواجه شده‌اند، و ارتش را مجبور می‌کند تا به استفاده از تجهیزات منسوخ ادامه دهد – و در برخی موارد تجهیزات را قبل از آماده شدن جایگزینی بازنشسته کند – در حالی که میلیاردها هزینه اضافی اضافه می‌کند.

دانیل لو بوتیلیه، سخنگوی وزارت دفاع، روز پنجشنبه در ایمیلی گفت: «همانند هر صنعت مبتنی بر دانش، یافتن و استخدام افراد مناسب با ترکیب مناسبی از دانش، تجربه و تخصص چالشی است که (وزارتخانه) فعالانه به آن رسیدگی می کند.

“علاوه بر این، رقابت پایدار در بخش خصوصی برای کارشناسان کسب با تجربه وجود دارد که بر تلاش‌ها برای حضور اعضای تیم دیگر تاثیر گذاشته است.”

او افزود که این اداره برای آموزش بهتر و توسعه کارکنان خود تلاش می کند تا از تحویل به موقع تجهیزات نظامی “بحران” اطمینان حاصل کند.

مسائل نگهداری

کارشناسان مشکوک هستند و خاطرنشان می کنند که وزارت دفاع برای سال ها تلاش کرده است تا مقامات تدارکاتی کافی را برای انتقال به موقع و کارآمد پروژه ها از طریق سیستم حفظ کند.

دیوید پری، رئیس مؤسسه امور جهانی کانادا و یکی از کارشناسان ارشد کانادا در زمینه تدارکات نظامی، گفت: «این یک مسئله طولانی مدت و مزمن بوده است که هیچ راه حلی برای آن دیده نشده است.

و اگر ما واقعاً می‌خواهیم شاهد انجام این پروژه‌های بزرگ و خرید و تحویل کیت جدید به نیروها باشیم، آنگاه (کمبود) یکی از (مشکلات) است که باید برطرف شود.»

زمانی که محافظه کاران استیون هارپر سیاست دفاعی خود را در سال 2008 رونمایی کردند، بخش مواد دفاع ملی تنها تعداد معدودی متخصص تدارکات داشت که بسیاری از آنها بی تجربه بودند.

این بخش که به دلیل کاهش ارتش در دوران ژان کرتین در دهه 1990 شکست خورد، تلاش کرد تا برآوردهای دقیق هزینه و برنامه زمانی میلیاردها دلاری تجهیزات نظامی جدیدی را که محافظه‌کاران وعده داده بودند تهیه کند.

نخست‌وزیر جاستین ترودو در کنفرانس خبری پس از اعلام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در کشتی‌سازی در روز سه‌شنبه، ۴ آوریل ۲۰۲۳ در کارخانه کشتی‌سازی Davie در لیویس، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد.  فرانسوا لگو، نخست وزیر کبک، سمت چپ، نگاه می کند.
نخست وزیر جاستین ترودو در کنفرانس خبری پس از اعلام سرمایه گذاری های بزرگ در کشتی سازی در 4 آوریل در کارخانه کشتی سازی Davie در Levis، Que، به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد. فرانسوا لگو، نخست وزیر کبک، سمت چپ، نگاه می کند. (ژاک بویسینوت/ مطبوعات کانادا)

لیبرال های نخست وزیر جاستین ترودو در طول مبارزات انتخاباتی موفق فدرال 2015 خود وعده دادند که کارکنان تدارکات بیشتری را استخدام خواهند کرد و مقامات ارشد دفاعی نیز موفقیت هایی را در چند سال آینده گزارش کردند.

با این حال، با وجود اینکه وزارت دفاع وظیفه نظارت بر بزرگترین افزایش سرمایه ارتش کانادا در یک نسل را از طریق سیاست دفاعی لیبرال ها، بر عهده دارد، مشکل همچنان ادامه دارد.

نتیجه تاخیر در پروژه های متعدد به ضرر ارتش و مالیات دهندگان کانادایی بوده است.

این تأثیر انتزاعی نیست، زیرا خودی‌ها کمبود متخصصان تدارکات را عامل برخی از مشکلاتی می‌دانند که تلاش‌های دولت برای ساخت ناوگان جدیدی از کشتی‌های جنگی برای جایگزینی ناوچه‌های قدیمی کلاس هالیفاکس و خرید پهپادهای جدید را به همراه دارد.

افسران ارشد همچنین کمبود منابع انسانی را به عنوان یک چالش کلیدی در تحویل برنامه ریزی شده تجهیزات جدید ارتش در طی ارائه ای به نمایندگان صنعت در اوایل این هفته شناسایی کردند.

فیلیپ لاگاسه، استاد دانشگاه کارلتون، که پیش از این در هیئت مستقلی که مسئولیت آن را بر عهده داشت، گفت: «اینها پروژه‌های پیچیده‌ای هستند و میزان دقت و مراقبت و مکانیسم‌های پاسخگویی مختلفی که ما ایجاد کرده‌ایم، آنها را از نظر منابع انسانی بسیار فشرده می‌کند. ارزیابی تدارکات نظامی

“شما در موقعیتی قرار می گیرید که در آن تعداد محدودی از افراد را مجبور می کنید تا کاری را انجام دهند که از نظر سازمانی به مراتب بیشتر نیاز دارد. و این منجر به عوارض می شود.”

کشتی پشتیبانی نیروی دریایی کلاس Resolve Asterix در کارخانه کشتی سازی Davie در Levis، Que.، در روز پنجشنبه، 20 ژوئیه 2017. ائتلافی از افرادی که تلاش می کنند کارخانه کشتی سازی Davie در نزدیکی شهر کبک را نجات دهند، می گویند بیش از 1300 شغل در خطر است اگر فدرال دولت قراردادی برای کشتی تدارکاتی دوم به یارد نمی دهد.
کشتی پشتیبانی نیروی دریایی کلاس Resolve Asterix در کشتی سازی Davie در Levis، Que.، در 20 ژوئیه 2017 دیده می شود. (ژاک بویسینوت/ مطبوعات کانادا)

وزارت دفاع اغلب برای کمک به جنبه های مختلف پروژه های تدارکاتی، از جمله ارائه خدمات مدیریتی و مهندسی، برای جبران کمبود متخصصان داخلی، به پیمانکاران خارجی روی آورده است.

با این حال، در بودجه فدرال ماه گذشته، لیبرال‌ها به ادارات، از جمله دفاع ملی، دستور دادند که استفاده از پیمانکاران خارجی را کاهش دهند، زیرا آنها با گرما برای افزایش اتکای دولت به چنین شرکت‌هایی مواجه بودند.

پری گفت که چنین کاهش‌هایی می‌توانند وضعیت فعلی را بدتر کنند.

او گفت: “اگر شما این اسب بخار را از دست بدهید، این وضعیت را تشدید می کند.”

همانطور که این کاهش بودجه در حال تامین است، امیدوارم مردم از تاثیرات احتمالی آن (بر ارتش) آگاه باشند، زیرا آنها کارهای زیادی را انجام می دهند که مستقیما از تدارکات دفاعی حمایت می کند.”