گزارش مربوط به هیئت پلیس مشکل‌ساز Thunder Bay امیدواری را به همراه دارد، اما همچنین شک و تردید در میان هشدارها زمان می‌برد

رهبران جامعه و سهامداران در Thunder Bay، انترنتی می‌گویند که در پی گزارش بزرگی که پنجشنبه شب به هیئت نظارت پلیس ارائه شده است، با دقت در حال پیگیری گام‌های بعدی خدمات پلیس هستند.

این گزارش که توسط یک هیئت کارشناسی 9 نفره در طول یک سال نوشته شده است، خواستار اقدام فوری و تحول آفرین است و می گوید “وضعیت موجود و رفع سریع دیگر قابل تحمل نیست.” این بر اساس صدها توصیه ای است که قبلاً به سرویس پلیس Thunder Bay (TBPS) و هیئت خدمات پلیس Thunder Bay (TBPSB) صادر شده بود، که اجرای آنها در بهترین حالت “ناهموار” بود.

آنا بتی آچنیپینسکام، معاون رئیس بزرگ نیشناوبه اسکی در بیانیه‌ای گفت: «این گزارش نشان می‌دهد که چگونه رهبری این سرویس همچنان از پذیرش مسئولیت شکست‌هایش خودداری می‌کند و هیچ نشانه‌ای از تغییر نشان نمی‌دهد.»

Achneepineskum قبلاً خواستار از دست دادن قدرت TBPS برای بررسی پرونده های جنایی بزرگ در شهر و انحلال این سرویس شده بود.

Achneepineskum گفت: “مسیر رو به جلو برای تغییر واقعی باید با پشیمانی و پذیرش مسئولیت آغاز شود. ضروری است که مدیریت ارشد TBPS و هیئت مدیره هشدار پانل متخصص را که دیگر نمی توانند به وضعیت موجود ادامه دهند، بشناسند.”

تماشا | لوگان ترنر از سی‌بی‌سی با الوک موکرجی، رئیس هیئت کارشناسی پلیس صحبت می‌کند:

گزارش پلیس به عنوان “نقشه راه برای تغییر واقعی” در Thunder Bay. اما آیا تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟

هیئت کارشناسی برای ارائه توصیه هایی در مورد تغییر پلیس در خلیج تاندر، انترنتی، گزارش نهایی خود را منتشر کرد. الوک موکرجی، رئیس هیئت مدیره، با لوگان ترنر از CBC می نشیند تا کارهایی را که در آن انجام شده و از اینجا به کجا می رسد، توضیح دهد.

گزارش 200 صفحه ای – که هیئت کارشناسی آن را “نقشه راه به سوی تغییر واقعی” می نامد – شامل 10 آیتم اقدام، مانند توسعه یک مدل پلیس منطقه ای، افزودن یک سمت معاون جدید رئیس برای نظارت بر روابط بومیان، و بهبود روابط کار و شکایات برجسته حقوق بشر

همچنین از دولت های انتاریو و فدرال می خواهد که پای میز مذاکره بیایند و منابعی را برای بهبود کیفیت پلیس و رفاه جامعه در خلیج تاندر فراهم کنند.

Achneepineskum گفت: “تحقیقات ناکافی، سوء رسیدگی به پرونده ها، و عدم رسیدگی به مسائل فوری ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه شکست رهبری است.”

بدون پذیرش مسئولیت توسط رهبری، نمی توان انتظار داشت که مسائل جدی مانند نژادپرستی سیستمی حتی شروع به رسیدگی شود.»

“چالش های بزرگ” برای ایجاد تغییر واقعی

هیئت کارشناسی مستقل در مارس 2022 در میان گزارش‌هایی مبنی بر روحیه ضعیف افسران، نقض حقوق بشر و تحقیقات در مورد سوء رفتار جنایی توسط افسران و رهبران نیرو ایجاد شد.

مدت کوتاهی پس از تشکیل این هیئت، گزارش محرمانه‌ای فاش شده، نقص‌های جدی در تحقیقات مرگ ناگهانی مردم بومی در خلیج تاندر را تشریح کرد و خواستار بررسی مجدد 14 پرونده، از جمله برخی از موارد اخیر به سال 2019 شد.

در حالی که این گزارش بر نیاز به تغییرات طولانی مدت تاکید دارد، اعضای هیئت پلیس و کمیته مدیریت آن از قبل هشدار می دهند که ممکن است زمان بر باشد.

مالکوم مرسر، مدیر هیئت مدیره در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز پس از ارائه این گزارش در روز پنجشنبه گفت: «مردم جامعه باید تعادل بین دستیابی واقعی به چیزهای واقعی و باور اینکه ما می توانیم فوراً به همه چیز دست یابیم را درک کنند.

دو مرد در یک کنفرانس جلوی میکروفون می نشینند و صحبت می کنند.
مالکوم مرسر، سمت چپ، مدیر استانی هیئت خدمات پلیس خلیج تندر (TBPSB) است. او در یک جلسه ویژه هیئت مدیره درباره گزارش جدیدی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داده است که مسیری رو به جلو پس از بیش از یک سال آشفتگی ارائه می دهد. (Marc Doucette/CBC News)

کمیسیون پلیس غیرنظامی انتاریو (OCPC)، یک آژانس نظارتی استانی، مرسر را به عنوان مدیر هیئت مدیره در آوریل 2022 منصوب کرد و بر همه وظایف هیئت مدیره نظارت و رأی انحصاری را در اختیار دارد.

انتصاب او، که تا ژوئیه ادامه دارد و قبل از انتقال او به نقش ناظر حداقل تا پایان مارس 2024، در شرایط اضطراری از نظر نظارت هیئت مدیره بر پلیس تاندر بی رخ داد.

مرسر گفت: «در کانادا، ما چالش‌های بزرگی داریم که ناشی از نسل‌های گذشته ما، آسیب‌های چند نسلی مداوم برای افراد و جوامع است.

معکوس کردن آن طی چند سال آینده یک هدف احمقانه خواهد بود، اما عدم شروع به انجام آن کار به همان اندازه اشتباه است.

کارن ماچادو یکی از شش نفر در کمیته مدیریت هیئت مدیره است که وظیفه بررسی و پاسخگویی به گزارش را دارند. استان او را برای یک دوره سه ساله در هیئت مدیره در ژانویه منصوب کرد.

ماچادو به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، اما فکر می‌کنم کار بسیار مهمی است. قرار نیست این یک شبه اتفاق بیفتد، اما می‌دانم که ما بسیار متعهد هستیم که کار را شروع کنیم و به آن نگاه کنیم و برخی از اولویت‌ها را تعیین کنیم.»

رهبران ملل اول می خواهند شاهد اقدام باشند

برخی از رهبران اولین ملل که نماینده مردم در خلیج تاندر هستند می گویند که نسبت به این گزارش محتاطانه خوشبین هستند.

ملوین هاردی، معاون رئیس کل کشور آنی‌شینابک برای منطقه برتر شمالی، گفت: «فکر می‌کنم این توصیه‌ها به موقع هستند، اما قطعاً باید پیگیری شود.»

او قبلاً به Achneepineskum پیوست و خواستار از دست دادن اختیارات TBPS برای بررسی پرونده‌های جنایی بزرگ به دنبال گزارش فاش شده بود که در آن 14 مورد مرگ ناگهانی مربوط به افراد بومی را ترغیب می‌کرد.

هاردی، همراه با دیوید پل آکنیپینسکام، هر دو گفتند که از برخی تحولات اخیر خرسند هستند. Achneepineskum نماینده نه کشور اول منطقه ای به عنوان رئیس مدیریت ملل اول ماتاوا است و در کمیته مدیریت هیئت پلیس حضور دارد.

این تحولات شامل انتصاب دو زن اولین ملت به عضویت هیئت مدیره و استخدام اخیر افسر ارشد RCMP دارسی فلوری به عنوان رئیس پلیس جدید TBPS است. فلوری که متیس است، یک دوره انتقالی یک ماهه را در 17 آوریل آغاز می کند و سپس در 15 می سوگند یاد می کند.

شکایات حقوق بشر هنوز حل نشده است

فلوری یک دوره انتقالی یک ماهه را از 17 آوریل آغاز خواهد کرد تا اینکه در 15 می سوگند یاد کند.

او وظیفه سنگینی در پیش دارد زیرا گزارش هیئت کارشناسی تعداد زیادی اقلام اقدام را به دفتر رئیس صادر کرد.

یکی از این توصیه‌ها این است که رئیس پلیس جدید فوراً شکایات حقوق بشری و انتقام‌جویی‌های فزاینده را بررسی کند و مسائل را به سرعت “برای بازگرداندن صلح در محل کار” حل کند.

Chantelle Bryson یک وکیل Thunder Bay است که وکالت بیش از ده ها افسر فعلی و سابق، کارکنان غیرنظامی و اعضای جامعه را دارد که شکایت های حقوق بشری را ارائه کرده اند. او از این احساس برای حل سریع مسائل حقوق بشر استقبال کرد، اما معتقد است که این توصیه به شخص اشتباهی است.

زنی که کت مشکی پوشیده به دوربین نگاه می کند.
Chantelle Bryson یک وکیل حقوق بشر مستقر در Thunder Bay است. او نماینده بیش از دوازده افسر و غیرنظامی است که شکایت های حقوق بشری را علیه TBPS ثبت کرده اند. (ارسال شده توسط Chantelle Bryson)

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «رئیس هیچ اختیاری بر اساس قانون خدمات پلیس برای حل این شکایات ندارد و من به شدت شک دارم که در حین اداره یک سرویس پلیس وقت داشته باشد تا در چنین فرآیندی شرکت کند.»

برایسون گفت که این هیئت پلیس به عنوان کارفرما است که باید نقش فعال تری در رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر داشته باشد.

“ما فعالانه عمل خواهیم کرد. ما پیشنهادات بسیار دقیق و محاسبات مستدل را به هیئت مدیره ارائه خواهیم داد. [regain their voting rights] برایسون گفت.

از استان، اتاوا خواست تا پای میز مذاکره بیایند

یک یافته کلیدی از گزارش پانل کارشناسان این است که دولت های استانی و فدرال از تغییرات دگرگون کننده مورد نیاز در Thunder Bay حمایت و کمک می کنند.

مایکل گفت که این توصیه توسط سایر بررسی‌ها و کمیسیون‌های اخیر پلیس، مانند گزارش تلفات جمعی که به نقش RCMP در واکنش به قتل‌ها در نوا اسکوشیا و تحقیقات رولو در مورد وضعیت اضطراری نظم عمومی در اطراف اعتراضات کاروان آزادی در اتاوا می‌پردازد، تکرار شده است. کمپا، جرم شناس در دانشگاه اتاوا که بر حکومت پلیس تمرکز دارد.

کمپا به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «بیشتر این اصلاحات علم موشکی نیستند. آنها توصیه‌های کاملاً تثبیت شده و تجربی برای اصلاحات پلیسی هستند.

“این بیشتر به اراده و مهارت برای اجرای آن اصلاحات مربوط می شود… و ما اکنون شاهد عواقب فاجعه باری هستیم که ناشی از عدم اقدام است.”

سخنگوی وکیل کل انتاریو به سی بی سی نیوز گفت که این وزارتخانه در حال بررسی این گزارش است و “توصیه ها را به دقت ارزیابی خواهد کرد.”

پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی فدرال و نماینده تاندر بی-سوپریور شمالی، در بیانیه‌ای به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «این گزارش روشن می‌کند که کارهای زیادی باید انجام شود، و خیلی سریع‌تر… زمان آن فرا رسیده است که همه طرف‌ها انجام دهند. این کار مهم و عقب افتاده در کنار هم.»

سخنگوی مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی فدرال، افزود که دولت به کار بر روی بهبود و گسترش پلیس بومی ادامه می‌دهد و آنها از نزدیک با همه طرف‌ها در مورد مسائل مطرح شده در گزارش نهایی پانل همکاری خواهند کرد.