یارانه اجاره فدرال مدتها در انتظار مشاغل آسیب دیده از COVID-19 از امروز آغاز می شود

مشاغلی که بخاطر بیماری همه گیر COVID-19 برای پرداخت قبوض دست و پنجه نرم می کنند ، می توانند از امروز درخواست برنامه جدید امداد تجاری اجاره ای منتظر مدت طولانی ارائه شده توسط دولت فدرال را آغاز کنند.

یارانه اجاره اضطراری جدید کانادا جایگزین برنامه پشتیبانی زودتر از رانت برای مشاغل معرفی شده در بهار شد که چندان مورد وانت را مشاهده نکرد زیرا متکی به مالکان متقاضی کمک بود.

این برنامه جدید تا 65 درصد از اجاره یا سود وام مسکن تجاری را در مقیاس کشویی بر اساس کاهش درآمد پوشش می دهد ، 25 درصد اضافی در اختیار شرکت های آسیب دیده قرار دارد.

دولت فقط تا 19 دسامبر قوانین را تعیین می کند. لیبرال ها قول داده اند که کمک ها را در صورت لزوم پس از آن تاریخ سازگار و هدف قرار دهند.

وزرای کابینه فدرال امروز در یک کنفرانس خبری در مورد این برنامه و دو برنامه جدید طراحی شده برای کمک به مشاغل متعلق به سیاهپوستان کانادایی صحبت خواهند کرد.

فدراسیون تجارت مستقل کانادا ، که هزاران شرکت کوچک را در سراسر کشور نمایندگی می کند ، از برنامه اجاره جدید استقبال می کند زیرا کارهایی که مدت طولانی است برای شرکت هایی که COVID-19 ضربه سختی می بینند ، به تأخیر افتاده است.

با این حال ، این انتقاد از دولت است که دولت خود را به روی مشاغلی که می توانستند برای برنامه قبلی کاهش هزینه رانت واجد شرایط باشند ، اما نمی توانند به بودجه فدرال دسترسی داشته باشند ، انتقاد می کنند ، زیرا صاحبخانه آنها تصمیم به درخواست نمی دهد.

این کمک هزینه فقط شامل اجاره ، مالیات بر دارایی ، بیمه و بهره وام مسکن برای شرکت های واجد شرایط است که به 27 سپتامبر باز می گردند.

“لورا جونز” ، “” گفت: معاون اجرایی انجمن

CFIB تخمین می زند که کانادا ممکن است بین 55،000 تا 218،000 کسب و کار کوچک دیگر قبل از پایان همه گیری از دست بدهد.

محافظه کاران می گویند لیبرال ها “آن را منفجر کردند”

محافظه کاران مخالف همچنین از دولت انتقاد می کنند که این برنامه را زودتر اجرا نمی کند و همچنین در قانون مربوط به نقایصی که هنوز باید اصلاح شود ، انتقاد می کنند.

این برنامه اصلاح شده شامل الزامی است که کارآفرینان قبل از اقدام به اجاره خود را پرداخت کنند و یارانه بسیاری از فروشگاه های دارای پول نقد را از دسترس خارج می کند.

وزیر دارایی کریستیا فری لند ، که قرار است روزهای نیمه ظهر در اتاوا سخنرانی کند ، قول داد که آژانس درآمد کانادا شرط شرکت های متقاضی کمک را اجرا نخواهد کرد.

وی متعهد شده است كه دولت به سرعت قانونی را برای رسمیت بخشیدن به بخشنامه معرفی خواهد كرد.

مشاغل می توانند از امروز درخواست برنامه جدید کاهش هزینه اجاره تجاری فدرال را شروع کنند. (جاستین تانگ / مطبوعات کانادایی)

پات کلی ، نماینده محافظه کار ، پات کلی ، منتقد تجارت کوچک حزب وی گفت: “دولت تمام تابستان را داشت که با پیش نویس قانونی که به درستی برای حمایت از مشاغل کوچک طراحی شده است ، وارد سپتامبر شود.”

وی افزود: “این اولین روزی است كه مشاغل كوچك توانسته اند یارانه اجاره را درخواست كنند. بیشتر آنها حتی یارانه قدیمی را نیز نداشتند ، اما حتی برای افرادی كه این یارانه را دریافت كردند ، این برنامه در سپتامبر منقضی شد و اجاره دسامبر كمی بیشتر شد یک هفته مانده است. “

آژانس درآمد کانادا می گوید هر هزینه اجاره ای که در هنگام درخواست شرکت پرداخت نشده باشد باید ظرف 60 روز از زمان دریافت یارانه اجاره شرکت پرداخت شود. آژانس انتظار دارد که برنامه آنلاین و سیستم تأیید خودکار ، دعاوی را در تاریخ 30 نوامبر پردازش کرده و ظرف سه یا پنج روز کاری پرداخت کند.

CRA همچنین نوید کارنامه قرمز “کم” را برای متقاضیان – به ویژه افرادی که آژانس اطلاعاتی در پرونده برای تأیید ادعا در اختیار ندارد ، نوید می دهد. در این موارد ، ممکن است با متقاضیان یا اشخاص ثالث مانند صاحبخانه تماس گرفته شود تا اطلاعاتی در مورد قراردادهای اجاره و پرداخت وامها بدست آورید.

آمار کانادا هفته گذشته گزارش داد که اجاره های تجاری در سه ماهه سوم سال 0.7 درصد افزایش یافت ، پس از سقوط رکورد 1.8 درصدی در سال دوم که اقتصاد به دلیل COVID-19 فرو رفت.

اجاره ساختمانهای اداری با سریعترین سرعت افزایش یافت و پس از آن ساختمانهای صنعتی و سپس خرده فروشی.

آژانس آمار ملی گفت افزایش اجاره بها در سه ماهه سوم “منعکس کننده پایان تدریجی تخفیف و کاهش اجاره بها است که از سه ماهه دوم آغاز شده است.”