یاسمین راتانسی ، نماینده مجلس ، ادعاهای رفتار سوus استفاده کننده و نامناسب در پست های رسانه های اجتماعی را انکار می کند

یاسمین راتانسی ، نماینده مجلس ، پس از بیش از یک هفته سکوت ، بیانیه ای در فیس بوک منتشر کرده و ادعاهای کارمندان سابق مبنی بر ایجاد یک محیط “سمی و کلامی توهین آمیز” در دفتر کار خود را رد کرده و پرونده های مهاجرت برخی از رای دهندگان را نادیده گرفته است.

در این پست ، راتانسی می نویسد كه “شكایت های ناشناس ادعا شده است كه رفتار ناشایست من با كارمندانم انجام شده است. من این را كاملا رد می كنم. تا جایی كه می دانم ، هیچ كسی در مورد من شكایت نكرده است.

“من صمیمانه اعتقاد دارم که من همیشه رفتارهای حرفه ای و مناسب داشته ام. اعضای سابق کارمندان من دوستان صمیمی باقی مانده اند و من افتخار می کنم که در طول این سالها مربی بسیاری از آنها بوده ام.”

چندین منبع به سی بی سی نیوز ادعا کردند که آنها دیدند راتانسی به کارمندان خود گفت کار در پرونده های مهاجرت و الحاق خانواده برای برخی از رای دهندگان جنوب آسیا را متوقف کنند زیرا او احساس کرد “غیرقابل اعتماد” هستند یا به دلیل قومیت “دروغ” گفته اند.

راتانسی نوشت: “این به راحتی نادرست است.”

ادعا “ساده نادرست”

وی ادامه داد: “همانطور که بسیاری از شما می دانید ، من بیشتر زندگی خود را وقف ساختن پل هایی بین کانادایی ها با زمینه های مختلف کرده ام و به دلیل کار خود در این زمینه شناخته شده ام.”

“من به عنوان اولین زن مسلمان که به نمایندگی از پارلمان انتخاب شده و از طریق کار جامعه ای خود ، از چالش هایی که اقلیت های قابل مشاهده در کشور ما با آن روبرو هستند آگاهی دارم. تبعیض علیه هر گروه از کانادایی ها به سادگی با ارزش های اصلی من مغایرت دارد.”

یاسمین راتانسی ، نماینده مجلس ، ادعاهای کارمندان سابق مبنی بر ایجاد یک محیط “سمی و کلامی” را رد می کند. (فیس بوک)

پس از تحقیقات سی بی سی نیوز ، نماینده مجلس مستقل اکنون اوایل این ماه مجلس لیبرال را ترک کرد و این کار بر خلاف مقررات پارلمان ، خواهرش را در دفتر حوزه انتخابیه خود استخدام کرده است.

اکنون این موضوع پیش کمیشنر اخلاق است. هفته گذشته ، دفتر کمیساریای اخلاقی ماریو دیون نامه ای راجع به Ratansi ارسال کرد و به او 30 روز فرصت داد تا پاسخ دهد.

چندین کارمند سابق به سی بی سی نیوز گفتند که راتانسی با استفاده از نام کوچک جعلی خواهرش سعی در پنهان کردن این رابطه داشت. کارمندان سابق ادعا می کنند هنگام ورود اعضای جامعه به دفتر حوزه انتخابیه ، شاهد پنهان شدن خواهرش در یک دفتر اضافی بوده اند.

یک کارمند سابق در 9 نوامبر گفت: “من فکر می کنم بسیار وحشتناک است که یک نماینده پارلمان که به او محترم است و از نظر اخلاقی رفتار می کند بدون مصونیت از مجازات خلاص شود”. این واقعاً صداقت نهادها را زیر سوال می برد.

“همکاری با کمیسیونر اخلاق”

سی بی سی نیوز موافقت کرد تا از هویت منابع محافظت کند ، آنها گفتند که آنها از آسیب رساندن به مشاغل خود و تلافی جویی توسط خود راتانسی پس از صحبت کردن ترس دارند.

راتانسی امروز در پست فیس بوکی خود گفت: “همانطور که بیان کردم ،” در این چند سال گذشته که خواهرم را به عنوان عضوی با حقوق و دستمزد کارمندانم درگیر کردم ، اشتباه کردم.

“من بخاطر این گذشت در قضاوت عذرخواهی کردم ، به اوضاع پرداختم و با کمیساریای اخلاق همکاری می کنم.”

ماریو دیون ، نماینده کمیسیون تعارض منافع و اخلاق ، در حال بررسی رفتار نماینده یاسمین راتانسی در مجلس است ، زیرا مشخص شد وی خواهرش را در دفتر پارلمان خود استخدام می کند. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

در پاسخ به اظهارات امروز راتانسی ، یکی از کارمندان سابق این بیانیه را به سی بی سی نیوز داد: “من از یاسمین راتانسی و عدم صداقت وی در انکار ادعاهای علیه خود ناامید شده ام. او باید تصدیق کند که او غیرحرفه ای عمل کرده ، یک زورگو و بد دهن بوده است. به سمت کارکنان او. “

Ratansi ، یک شغل معکوس ، یک حسابدار آموزش دیده است و نمایندگی Don Valley East را از سال 2004 تا 2004 و دوباره از سال 2015 تا به امروز دارد. تا چند هفته پیش ، راتانسی رئیس کمیته دائمی محیط زیست بود و قبلا نایب رئیس کمیته نظارت بر هزینه های ادارات دولت فدرال بود.

خواهرش زینت خاتری طبق گفته شش کارمند سابق ، به عنوان دستیار حوزه انتخابیه خود در بیشتر مدت حضور در دفتر کار کرده است.

نقض مقررات مجلس

در سالهای اولیه حضور وی به عنوان نماینده مجلس ، استخدام “خانواده نزدیک” – از جمله والدین ، ​​همسران و فرزندان – اما نه خواهر و برادر خلاف مقررات بود. هدر بردلی ، مدیر ارتباطات مجلس گفت ، این در سال 2012 تغییر کرد ، وقتی هیئت اقتصاد داخلی مجلس آیین نامه خود را به روز کرد.

به گفته مجلس عوام ، نمایندگان مجلس بودجه عملیاتی خود را دارند و مجاز به پرداخت حداکثر دستمزد 89700 دلار در سال به دستیاران حوزه انتخابیه هستند. این بدان معناست که راتانسی می توانست با پرداخت سه سال حقوق به خواهرش 269100 دلار بپردازد.

چندین کارمند سابق نیز ادعا می کنند که آنها شنیده اند که راتانسی با اعمال کلیشه ها در مورد اجزای سازنده و جوامع چین ، آسیای جنوبی و کارائیب اظهار نظرهایی می کند که “نژادپرستانه” تلقی می کنند.

چهار کارمند سابق CBC News با آنها صحبت کردند همچنین ادعا کردند که راتانسی با فریاد زدن در مورد کار آنها ، توهین به ظاهر آنها و تحقیر عمومی آنها ، با برخی از کارکنان بدرفتاری کرده است.

سی بی سی نیوز با پنجمین کارمند سابق صحبت کرد که گفت در حالی که راتانسی نظر می دهد ، آنها هرگز احساس نکرده اند که با آنها بدرفتاری شده یا نظرات نگران کننده ای شنیده اند.