یک سالمند در نوا اسکوشیا کلبه خود را در یک فروش مالیاتی از دست داد – اما هرگز پرداختی را از دست نداده بود

با یک قبض نور غیر معمول شروع شد.

در فوریه گذشته، نلسون میلر زمانی که قبض برق کلبه خود را دریافت کرد، گیج شد. این پیرمرد 83 ساله به ندرت از کلبه روستایی خود در نوا اسکوشیا در زمستان استفاده می کرد.

“پس زنگ زدم [the utility]. و آنها گفتند، “افرادی که ملک شما را خریده اند از شما می خواهند که قبض نور را بپردازید.”

“ببخشید؟ چه خبر است؟ ملک من فروشی نیست.”

در یک سلسله اتفاقات ناگوار مربوط به مالیات و یک سند ثبت نشده چندین دهه، شهرداری منطقه سنت مریم زمین را بدون اطلاع او فروخته بود.

مردی سفیدپوست با عینک و ریش سفید پرپشت پشت میز چوبی آشپزخانه نشسته است.  او یک پیراهن چهارخانه قرمز و سفید به تن دارد و یک اجاق گاز قدیمی با قوری نقره ای در پس زمینه آن قرار دارد.
نلسون میلر در خانه اش در آلتون، NS این مرد 83 ساله زمانی که کلبه خانوادگی او بدون اطلاع او در یک فروش مالیاتی فروخته شد، تجربه عجیبی داشت. (CBC)

در سال 1979، میلر دو قطعه زمین در دریاچه ایست لون، در حدود 55 کیلومتری شمال شیت هاربر، NS خرید و یک کلبه کوچک در ملکی به مساحت 35500 فوت مربع ساخت.

اما میلر هرگز سند خود را ثبت نکرد – کاری که اکنون متوجه می شود باید در آن زمان انجام می داد. با این حال، میلر گفت که این فقط یک اولویت نیست، زیرا او و همسر فقیدش، کارن، هر دو در حین بزرگ کردن فرزندان خردسال خود مشغول کار بودند.

میلر گفت: “اگر من آن را ثبت می کردم، این اتفاق نمی افتاد.”

“قسمتی از بهشت”

اگرچه میلر گفت که همیشه می‌دانست که دو بسته در این ملک وجود دارد – یکی بزرگ‌تر در کنار جاده‌ای که کلبه خانوادگی را در آن ساخت و دیگری کوچک‌تر در کنار دریاچه – او برای هر دو بسته تحت یک حساب مالیات به شهرداری سنت مری پرداخت کرد.

در طول دهه های آینده، میلرها از زمین و کلبه خود لذت می بردند، اکثر تعطیلات آخر هفته را به شنا، قایق سواری، حضور در جنگل و خوردن غذاهای خانگی می گذرانند.

میلر با خنده ای آرام گفت: «تقریبا بخشی از بهشت ​​بود.

کلبه فروخته می شود

چون میلر سند را ثبت نکرده بود، شهرداری نمی دانست که او زمین را از مالک قبلی خریداری کرده است. در سال 2015، برای اولین بار، شهرداری تلاش کرد تا در یک حساب جدید، از زمین بزرگتر کنار جاده، مالیات دریافت کند. اما صورت‌حساب‌های مالیاتی به صندوق پستی که مدت‌هاست از کار افتاده بود می‌رفت که توسط مالک قبلی استفاده می‌شد.

در نهایت این ملک برای فروش مالیاتی قرار گرفت و توسط لوک و کریستینا کولینگز در ژوئن 2021 خریداری شد.

وقتی کالینگ ها بیرون راندند تا قبل از خرید ملک را ببینند، از پیدا کردن یک کلبه در آن شگفت زده شدند – زیرا فروش مالیاتی ملک را به عنوان “زمین خالی” تبلیغ می کرد.

اما فروش بدون هیچ کس پیش رفت. لوک گفت وقتی در نهایت نگاهی به کلبه انداختند، با لباس‌ها، وسایل شخصی، پست‌های فعلی «بسیار مرتب» به نظر می‌رسید – و برق هنوز وصل بود.

کریستینا در مصاحبه ای در کنار لوک از خانه آنها در بویلستون، NS، در شهرستان گیسبورو، گفت: “این محرک ما بود. این چیزها با هم، فقط درست نبود و ما می دانستیم که چیزی در حال رخ دادن است.”

یک مرد و زن سفیدپوست در کنار یک دیوار آجری بژ نشسته اند.  مرد سمت راست کچل است، با عینک و تی شرت آبی در حالی که زن موهای بلند بلوند و ژاکت مشکی دارد.
لوک و کریستینا کولینگز در سال 2021 در یک فروش مالیاتی که فکر می کردند خالی است، یک قطعه زمین در دریاچه ایست لون خریدند، اما پس از آن نلسون میلر جلو آمد و نشان داد که مالک این ملک است. (CBC)

کولینگز در نهایت با میلر ارتباط برقرار کرد.

اگرچه میلر در ابتدا در “ناباوری” بود، اما لوک در مورد همه چیزهایی که اتفاق افتاده بود صحبت کرد. وقتی کالینگ ها متوجه شدند که میلر سند اصلی خود را دارد و همسرش کارن اخیرا مرده بود، این زوج فهمیدند که باید کلبه را برگردانند.

کریستینا می‌گوید: «شب‌ها نمی‌توانستم بخوابم چون می‌دانستم اموال کسی را دزدیده‌ام. “این کار درستی بود. منظورم این است که هر انسان شایسته ای این کار را انجام می داد.”

وقتی لوک گفت که می‌خواهد کلبه را برگرداند، میلر “خوشحال” شد.

میلر گفت: «بسیاری از مردم می‌گفتند «به هیچ وجه، من آن را خریدم و می‌خواهم آن را حفظ کنم». “من به او مدیونم، زمان بزرگ.”

زنی پشتش را به دوربین بسته است در حالی که در یک چاپ عکس ایستاده است، که در بالای انبوهی از عکس ها روی میز چوبی قرار دارد.
کارن میلر، همسر فقید نلسون، در یک عکس قدیمی در کلبه خانواده میلر در کنار سینک ایستاده است. (نلسون میلر)

کولینگز، میلر و شهرداری سنت مری همگی وکلا استخدام کردند و در نهایت در ماه مه 2022 به یک توافق قانونی رسیدند.

شهرداری 28893 دلاری را که در فروش مالیات پرداخت کرده بودند به اضافه هزینه های قانونی و بهره به کولینگز پس داد، در حالی که کولینگزها موافقت کردند که سود خود را به میلر واگذار کنند و او سند جدیدی را امضا کرد.

میلر موافقت کرد که 2272 دلار باقیمانده مالیات بر دارایی را به شهرداری بپردازد.

کالینگز به شدت احساس می‌کند که سنت ماری باید کارهای بیشتری انجام می‌داد، و سه بار بررسی می‌کرد که آیا مالیات‌هایی که میلر روی بسته‌های کنار دریاچه می‌پرداخت، ممکن است به ملک مجاور متصل شود یا خیر.

سی‌بی‌سی از سنت مری پرسید که آیا این مورد رویه‌های فروش مالیاتی آن‌ها را تغییر داده است، اما از طریق انتشار پاسخی دریافت نکرد.

همسایه از فروش مالیات اجتناب کرد

اما وکیل مستقر در دارتموث، متیو مویر از ولدون مک اینیس، که اغلب به امور دارایی می پردازد، گفت که به نظر می رسد سنت مری از مسئولیت های قانونی خود بر اساس قانون دولت شهرداری پیروی می کند. مویر گفت، هر جستجویی که شهرداری در مورد مالیات های معوقه انجام می داد، هرگز نام میلر را نمی آورد.

این ملک همچنین هنوز از سیستم ثبت اسناد اولیه استان به سیستم جدید ثبت اسناد و املاک پس از سال 2005 منتقل نشده بود، که مویر گفت که ممکن است این موضوع را درگیر کرده باشد.

میلر در بازگشت به ایست لون لیک گفت که همسایگانش از آن زمان از تجربه او به عنوان یک داستان هشدار دهنده استفاده کرده اند و اسناد و مدارک خود را بررسی کرده اند.

یکی از همسایه ها خوشبختانه در آخرین لحظه متوجه شد که سه سال است که مالیات به اشتباه پرداخت نشده است – و قبل از اینکه زمین در یک فروش مالیاتی قرار گیرد آن را گرفت.