یک لاک پشت دریایی عظیم و کمیاب در PEI سرازیر شد و احتمالاً در راه بود تا با خانواده باشد.

یک نوع بزرگ و نادر از لاک پشت های دریایی جمعه گذشته در سواحل PEI سرازیر شد.

وزارت شیلات و اقیانوس‌ها در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که کشف یک لاک‌پشت دریایی مرده در منطقه فرنوود در 19 می تایید شد.

DFO با کمک مرکز هالیفاکس به تماس برخی از ساکنان محلی در مورد لاک پشت پاسخ داد. شبکه لاک پشت دریایی کانادا.

لاک پشت های دریایی پشت چرمی بزرگترین لاک پشت های زنده دنیا هستند. این گونه با کاهش جمعیت در سرتاسر جهان مواجه است و در کانادا در معرض خطر انقراض محسوب می شود.

کاتلین مارتین، مدیر اجرایی شبکه لاک‌پشت‌های دریایی کانادا، گفت که لاک‌پشت‌ها در این زمان از سال برای تغذیه از چتر دریایی وارد آب‌های کانادا می‌شوند.

سپس، آنها به سمت جنوب می روند و به طور غریزی به همان سواحل باز می گردند که در آن لانه سازی کردند – رفتاری به نام “محل تولد”.

بدن در حال تجزیه یک لاک پشت با مقداری طناب به گردنش در یک ساحل سنگی قرار دارد.
لاک پشت های دریایی پشت چرمی بزرگترین لاک پشت های زنده دنیا هستند. این گونه با کاهش جمعیت در سرتاسر جهان مواجه است و در کانادا در معرض خطر انقراض محسوب می شود. (ارسال شده توسط تسا مک کینون)

مارتین گفت: “بنابراین شما در نهایت با این سواحل پر از خواهر و خاله و مادر و پسر عمو هستید.”

اما لاک پشت کشف شده فرصتی برای ملاقات با خانواده خود نداشت.

به گفته مارتین، احتمالاً این حیوان سال گذشته به دلیل گرفتار شدن در وسایل ماهیگیری مرده است و اکنون پیدا شده است.

تام شری یکی از ساکنان فرنوود بود که لاک پشت را کشف کرد. وقتی به آنجا رسید، چشمانش را باور نمی کرد.

او گفت: «منظره بسیار خوبی بود.

دیدن اینکه آنجا در آب بود و احتمالاً برای مدتی از دنیا رفته بود، غم انگیز بود.»

“بد تجزیه شده”

DFO گفت که دو افسر ماهیگیری از یگان حفاظت و حفاظت آلبرتون به این مشاهده پاسخ دادند.

این اولین باری نیست که یک لاک پشت دریایی پشت چرمی ساحل PEI را شسته است. آنهایی که قبلا پیدا شده بودند معمولاً برای کالبد گشایی به کالج دامپزشکی آتلانتیک منتقل می شوند.

AVC در ایمیلی گفت، اما در این مورد، لاک‌پشت برای آسیب‌شناسان حیات وحش “بسیار بد تجزیه شده” بود که نمی‌توانستند هر نوع روشی را انجام دهند.

لاک پشت مرده
افسران شیلات به همراه DFO حیوان را به ساحل کشیدند و وسایل ماهیگیری را که در آن گیر کرده بود خارج کردند. (ارسال شده توسط تام شری)

مارتین گفت آنچه از لاک پشت باقی مانده است در حال فروپاشی است، بنابراین اندازه گیری دقیق آن دشوار است. او گفت که یک لاک پشت دریایی چرمی می تواند تا دو متر طول و بیش از 450 کیلوگرم وزن داشته باشد.

این گونه بیش از 150 میلیون سال است که به زمانی که دایناسورها روی سیاره راه می رفتند، وجود داشته است. به گفته مارتین، امروز، آنها با نرخ تقریباً 8 درصد در سال در حال کاهش هستند.

“آنها در حال افول جدی هستند.”

“ما مثل سازمان ملل متحد لاک پشت های دریایی اینجا هستیم”

لاک پشت در پشت کامیون
در اینجا در این عکس فایل، یک لاک پشت چرمی نشان داده شده است که در پاییز 2020 در PEI شسته شد. این لاک پشت در پشت یک وانت DFO بارگیری شد و برای کالبدگشایی به کالج دامپزشکی آتلانتیک در شارلوت تاون آورده شد. (رالف کلارک)

در کانادا، آنها تحت قانون گونه های در معرض خطر محافظت می شوند. مارتین گفت لاک‌پشت‌های دریایی پشت چرمی از سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی در آب‌های کانادا شناسایی شده‌اند.

مارتین گفت: «ما مثل سازمان ملل متحد لاک‌پشت‌های دریایی اینجا هستیم، جایی که همه می‌آیند و می‌آیند.

“این واقعا مهم است که ما آنها را در اینجا ایمن نگه داریم … و تمام تلاشمان را برای یادگیری در مورد آنها انجام دهیم.”

او گفت که به همین دلیل مهم است که DFO، شبکه لاک پشت دریایی کانادا، AVC و همچنین انجمن پاسخگویی به حیوانات دریایی نوا اسکوشیا در فرآیند پاسخگویی به هر نمونه ای که در آتلانتیک کانادا یافت می شود، نقش داشته باشند.

در حال حاضر، لاک پشت – یا آنچه از آن باقی مانده است – هنوز در فرنوود وجود دارد.

افسران DFO آن را به ساحل کشیده و ابزار ماهیگیری را که باعث مرگ حیوان شده بود، خارج کرده بودند. مارتین گفت: احتمالاً این چرخ دنده به کسی که آن را گم کرده است بازگردانده می شود.

مارتین گفت: «معمولاً کاری که شما انجام می دهید این است که در این مرحله اجازه دهید طبیعت مسیر خود را طی کند. چیزهایی وجود خواهد داشت که آن لاک پشت و بقیه اش را از بین می برد.

مارتین گفت که بدن در حال تجزیه هیچ تهدیدی برای مردم ایجاد نمی کند.

او مردم را تشویق می‌کند که در صورت مشاهده ارتباطی با لاک‌پشت‌های دریایی با شبکه لاک‌پشت‌های دریایی کانادا تماس بگیرند، زیرا این می‌تواند به مقامات حیات وحش کمک کند تا حیوانات را وارد کنند و اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند که می‌تواند به تلاش‌های حفاظتی کمک کند.

مارتین گفت: «این واقعاً عملی است که ما آن را علم شهروندی می نامیم.

این چیزی است که در حال حاضر در جهان به آن نیاز داریم.»