? ضرر کیت مکش چیست؟

سپرهای عقب و جلو می توانند متناسب با همان حجم و فضا به حالت های متفاوتی تغییر پیدا کنند که این نوع تغییر وابسته به تغییر سایر بخش های خودروی شما است؛ مثلا اگر تمامی تغیرات تیونینگ خودرو در جهت نشان دادن ظاهری قدرتمند و خشن در خودرو باشد، قطعا یک سپر ظریف و کوچک نمی تواند این قدرت را القا کند و بایست از سپری با خطوط ناملایم و حجیم تر استفاده کرد . یافتن راهکاری هایی برای هوا رسانی بهتر به پیشرانه یکی از اصول پایه علم تیونینگ به شمار می آید اما از سوی دیگر تخلیه سریع تر و کامل تر سیلندر از گاز های منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز تاثیر به سزایی در مکش قدرتمند تر و تنفس بهتر پیشرانه ایفا می کند . اگر بتونید یه باکس مناسب بخرید ویا درست بکنید و عایق بندیش بکنید و فقط سمت چراغ رو باز بذارید برای مکش هوای خنک خیلی خیلی تاثیر بهتری میگیرید چرا که هوا هرچه هوا خنک تر باشه متراکم تر ودستور سوخت بیشتری هم ارسال میشه! اگر توربو بزاری رو ماشین باید تمامی قطعات را با نمونه تقویت شده عوض کرد چون هیچکدام از قطعات استاندارد تحمل فشار توربو را نخواهند داشت .

از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام می شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت . از سوی دیگر ساخت هدرز ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت. مخمل پاشی ، پاشش پودر مخمل توسط دستگاه مخمل پاش بر بدنه خودرو است . مخمل پاشی بدنه پژو 405 ، در رنگ های مختلفی قابل انجام است. یکی دیگر از شیوه های رایج در تیونینگ بدنه و تیونینگ سقف خودرو، مربوط به تغییر رنگ سقف و چسباندن کاور های مخصوص می باشد. هنگامی که ماسک را جلوی صورت خود قرار می دهیم متوجه می شویم که نسبت به حالت عادی سخت تر نفس می کشیم و مقدار هوای مورد نیازمان تأمین نمی شود، این اتفاق دقیقاً مانند به کارگیری فیلتر هواهای رایج در خودروست. در حالت پیچیده تر که فقط بر روی برخی خودروها قابل اجرا است، لولا بر روی سقف قرار دارد و درب های خودرو مانند بال عقاب، به سمت طرفین خودرو و سپس به طرف بالا باز می شوند.

اکثر خودرو های داخلی و خارجی موجود در کشور، “سانروف” که یکی از آپشن های مهم برای خودرو به شمار می رود، را ندارند؛ به همین دلیل، برخی از علاقه مندان خودرو اقدام به نصب دستی سانروف بر روی خودروی خود می کنند. منبع اگزوز اکثرا در موتورهای احتراق داخلی نصب می شوند. یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن ها می باشد که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام می باشد . از این رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولین مراحل تیونینگ خودروهای معمولی محسوب میشود. از این رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولین مراحل تیتونینگ پژو 206 محسوب می شود . اما در طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نمی باشد . هدرز (به انگلیسی: headers) قطعهای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور است که بخشی ازسیستم اگزوز خودرو محسوب میشود. هرچه تخلیه دود اگزوز سریع تر و کامل تر صوت گیرد، تنفس موتور بهتر خواهد بود.

این کار اگر توسط متخصص و بدون نقص انجام شود علاوه بر اینکه مشکلی -چه در بحث فنی و چه در بحث افت قیمت- به وجود نمی آورد، بلکه بسیار پسندیده تر و زیباتر خواهد بود. اگر توربوشارژها نیز در دور موتور پایین عمل می کردند، بسیار مناسب بودند. این مکیده شدن هوا باعث بوجود آمدن جریان هوایی با شتاب و انرژی به سمت داخل محفظه ی احتراق موتور میشود. نکته: طول رانر باید بطوری طراحی شود تا در زمانی که سوپاپ مجدد میخواد باز شود، جریان هوای متنواب شده در حال برگشت به سمت سوپاپ باشد، اگر این جریان به سمت مخالف (به سمت منیفولد هوا) باشد، باید نیرویی تلف شود تا مجدد این هوا به سمت موتور مکیده شود. راستی این همه موارد برای ماشین های با منیفولد سری قدیم هست (اونایی که صافه روی منیفولد وریل سوختاشون پلاستیکی هست ورگلاتور بنزین توی کاپوته وسوزن انژکتورها تغذیه از اطراف یا ساید فید هسته) یعنی ماشین های منیفولد جدید(منیفولد خط دار و ریل سوخت فلزی تک شلنگ سوخت بدون رگلاتور وسوزن انژکتور تغذیه از بالا یاتاپ فید) که ایران گاری خودش زده و نصب کرده که خیلی خیلی آشغال تر و بدرد نخورترهستن ودیگه خیلی محدود شدن! البته درصد این کاهش خیلی بالا نیست ولی کاملا محسوس است.