آژانس اطلاعاتی متفقین به ارتش کانادا در مورد روابط سختگیرانه آنلاین ذخیرهگر هشدار داد

سی بی سی نیوز آموخته است که شعبه ضد اطلاعات ارتش کانادا توسط یکی از اعضای اتحاد اشتراک اطلاعات پنج چشم و شعبه اطلاعات جنایی یک سرویس پلیس شهرداری انتاریو ، از فعالیت های آنلاین جناح راست یک ذخیرهگر پیش از میلاد مطلع شد.

این هشدارها در تلاش ارتش – تا به امروز ناموفق – برای بیرون راندن اریک میگلند از رنجرز کانادا نقش اساسی دارند.

آنها همچنین س questionsالات نگران کننده تری را در مورد اینکه چرا میگلند پس از شناسایی به عنوان حامی باز و پرشور هر دو سرباز اودین – یک گروه برتری طلب سفیدپوست با ریشه در اروپا – و سه درصد ، یک شبه نظامی بقا که مجاز به ماندن در رنجرز بود ، مطرح می کنند. در ایالات متحده منشا گرفته است

چندین منبع آگاه از این پرونده می گویند این نکات باعث شد شاخه ضد جاسوسی ارتش با پشتیبانی سرویس اطلاعات امنیتی کانادا (CSIS) ، از مایگلند و همسر سابق وی به عنوان تهدیدات امنیتی احتمالی تحقیق کنند.

CBC News منابع را شناسایی نمی کند زیرا آنها مجاز به بحث عمومی در مورد پرونده ، ماهیت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده یا محل تهیه آن نبودند.

تعجب آور نیست ، هنوز هم “هشدار دهنده” است

با این حال یک کارشناس آمریکایی گفت که جامعه اطلاعاتی آمریکا نگرانی های خاصی در مورد میگلند داشته است زیرا او در زمانی که شواهدی مبنی بر دست کم یک گروه راست افراطی آمریکا – پایگاه – در اختیار داشت ، یکی از رزمندگان بود که با دو گروه افراطی متفاوت درگیر بود. سفارشات خود را از گروهی در سن پترزبورگ روسیه می گرفت.

الكساندر راس ، استاد مرکز تجزیه و تحلیل راست رادیکال دانشگاه ایالتی پورتلند ، گفت: “همیشه اشتراک اطلاعاتی آشکار بین پنج چشم وجود دارد ، اما آنها چیزهایی را که قابل توجه نیستند ، پرچم گذاری نمی کنند.” Five Eyes اتحادی مشترک بین اطلاعات کانادا ، ایالات متحده ، نیوزیلند ، انگلستان و استرالیا است.

“من پیدا نمی کنم [the case] راس افزود ، “به خودی خود تعجب آور است ، اما اگر من سرویس مسلح کانادا باشم ، نگران کننده است.”

شاخه ضد جاسوسی ارتش کانادا تحقیقاتی را در مورد Myggland در سال 2017 انجام داد. نتیجه گیری این بود که در حالی که Myggland دیدگاه های افراطی داشت و آنها را به طور گسترده در اینترنت به اشتراک می گذاشت ، او تهدیدی مستقیم برای سرویس مسلح نبود.

به طور چشمگیر ، منابع محرمانه گفتند ، تیم ضد جاسوسی حذف مایگلند را از واحد ذخیره توصیه نکرده است.

آمریکایی ها در حالت آماده باش

یک کارشناس کانادایی که در مورد تهدید در حال ظهور نوشته است ، گفت: آمریکایی ها “در برابر تهدید افراط گرایی راست گرایانه” بسیار زنده ترند و در نظارت بر آن تهاجمی تر از سازمان های این مرز هستند.

دیوید هوفمن از دانشگاه نیوبرانزویک درباره سرویس اطلاعات امنیتی کانادا و موسسه امنیت ارتباطات (CSE) ، آژانس اطلاعات الکترونیکی این کشور ، گفت: “آنها از نظر آنچه قادر به جمع آوری آنها هستند بسیار محدودتر هستند.”

“تلاش آنها برای نظارت بر این گروهها تقریباً به اندازه ایالات متحده که قوانین مجاز (نظارت) بسیار بیشتری دارند ، جامع نیست.”

وزارت دفاع ملی (DND) چندین درخواست CBC برای مصاحبه با فرمانده اطلاعات ارتش ، دریادارال اسکات بیشاپ را رد کرده است.

DND همچنین از بحث در مورد نتایج تحقیقات در حال انجام در مورد 4 گروه رنجر کانادایی خودداری کرده است – تحقیقات پس از CBC News نشان داد که مایگلند عضو هر دو سه درصد و سربازان اودین است.

DND جزئیات مربوط به روند مورد استفاده در تحقیقات ویژه را منتشر کرد ، از جمله اینکه این تیم با 110 شاهد از 17 گشت مختلف مصاحبه کرده است.

“ما قادر به بحث در مورد جزئیات خاص این خواهیم بود [special investigation] فقط پس از بررسی کامل گزارش ، [and] اقدامات ما را تعیین خواهد کرد ، “گفت: بیانیه DND منتشر شده به CBC News.

جان تاونسند ، سخنگوی CSIS ، اظهار داشت: آژانس جاسوسی گزارش های مربوط به افراط گرایی را بسیار جدی می گیرد اما “به طور علنی مشخصات تحقیقات ، علایق عملیاتی ، روش ها یا فعالیت های ما را حفظ نمی کند تا یکپارچگی عملیات ما را حفظ کند.”

اریک میگلند با ارسال پچ Soldiers of Odin در پست توئیتری خود در 22 مارس 2018. (اخبار توییتر / سی بی سی)

به گفته این منابع ، افسران ضد جاسوسی نظامی که از میگلند تحقیق می کردند ، به این نتیجه رسیدند که وی ساده لوح است و گروههایی را که می خواست با آنها درگیر شود کاملاً درک نمی کند.

به نظر می رسد که این مفهوم توسط خود میگگلند در مصاحبه اخیر با انتشارات زادگاه خود در والمونت ، پاره شده است ، میگگلند به روزنامه گفت که سعی کرده “برخی از نژادپرستان” را که در صفحه سه درصدی فیس بوک اظهار نظر می کردند ، تعطیل کند. او در آن مصاحبه ادعا کرد که سعی کرده “افسار” فصل سه درصد را بگیرد و آن را به یک گروه بقا تبدیل کند.

پست ها و عکس های آنلاین او – که شامل یک اشاره به نخست وزیر جاستین ترودو به عنوان “حرامزاده خیانتکار” است – در تحقیقات CBC News از گروه 4 رنجر کانادا نشان داده شد. این تحقیقات پس از آن آغاز شد كه كوری هورن ، یكی دیگر از اعضای گروه 4 رنجر كانادایی ، متهم شد كه كامیون خود را به دروازه های سالن ریدو هل داده و نخست وزیر را تهدید كرده است.

پس از آنکه مقامات گفتند که یک فرد مسلح به محوطه دسترسی پیدا کرده است ، نوار پلیس در خارج از سالن ریدو در اتاوا در 2 ژوئن 2020 بسته شده است. (اندرو لی / CBC)

پیش از انتشار اولین داستان در مورد او در اواخر ماه آگوست ، سی بی سی نیوز چندین بار با میگلند تماس گرفت. او در ابتدا موافقت كرد كه صحبت كند اما سكوت كرد.

پس از انتشار مصاحبه با هفته نامه محلی خود ، سی بی سی نیوز بار دیگر با مایگلند تماس گرفت تا اظهارات وی را تأیید کند و به وی فرصت اظهار نظر در مورد پست های آنلاین و درگیری با هر دو گروه را بدهد.

میگگلند از مصاحبه با CBC News خودداری کرد. با این حال ، او در یک ایمیل ادعا کرد که پوشش خبری داستانش مغرضانه بوده است و نتوانسته است به سالهای فعالیت اجتماعی خود در کار با نوجوانان مشکل دار و تدریس دوره های دفاع از خود به زنان و کار با رنجرز و آتش سوزی داوطلب محلی اشاره کند. خدمات ، که به گفته وی شامل 400 پاسخ اضطراری و تماس نجات دهنده است.

وی هرگونه کار اشتباهی را انکار کرد و از صحبت بیشتر خودداری کرد.

به طور قابل توجهی ، تحقیقات ارتش از گروه 4 تکاور کانادایی – که اکنون کامل شده است اما به طور عمومی منتشر نشده است – موظف به بررسی تصمیمات ضد جاسوسی نظامی نبود.

ژنرال ستوان وین ایر هنگام تغییر رژه فرماندهی ارتش کانادا در پارلمان هیل سه شنبه ، 20 آگوست 2019 در اوتاوا به سخنرانان گوش می دهد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

ژنرال ستوان وین ایر ، فرمانده ارتش کانادا ، در ماه سپتامبر گفت که میگلند از ارتش آزاد خواهد شد. با این حال ، از روز جمعه ، میگلند در لیست واحد ذخیره قرار گرفت.

“ارتش کانادا قصد آزادی دارد [Master-Cpl.] میگلند تغییر نکرده یا کاهش پیدا نکرده است. ما به سادگی باید اطمینان حاصل کنیم که رفتار مشابه سایر اعضایی که قصد داریم آزادش کنیم ، در اختیار وی قرار گرفته است. “

“جزئیات این روند مربوط به هر مورد خاص تحت قانون حریم خصوصی محافظت می شود ، بنابراین نمی توانیم بیشتر توضیح دهیم. بر اساس پیش بینی های فعلی ، تخمین می زنیم که انتشار [Master Cpl.] Myggland در ژانویه 2021 نهایی خواهد شد. “

این فرایند شامل بررسی اداری پرونده وی است.

میگلند در اواخر سپتامبر با انتشار در محل تولد خود ، بز راکی ​​کوهستان ، گفت که “با آزادی آزاد خوب است” اما نه برای عضویت در “گروه نفرت” خوب است.

وی گفت: “من نمی توانم برای آن ایستادگی کنم زیرا کاملاً زباله است.”

آیا ارتش برای آزادی “سو m رفتار” فشار می آورد؟

این از نظر برخی از کارشناسان نشان می دهد که ارتش ممکن است به دنبال نوعی “سو release رفتار” یا “اخراج با شرمساری” باشد – و اینکه میگلند تحت فرایند بازبینی که به همه سربازان داده شده است ، در حال مبارزه است.

سرهنگ بازنشسته روری فاولر ، وكیل نظامی سابق كه هم اكنون در عمل خصوصی است ، گفت كه DND برای اثبات هرگونه سو m رفتار در غیاب محكومیت کیفری یا یافته اداری علیه فرد ، باید از تعداد زیادی مانع عبور کند.

وی گفت (بسته به این نوع آزادسازی) (پنج دسته وجود دارد) ، ارتش باید ثابت کند که در بازسازی سرباز تلاش کرده و یا نتوانسته است “نقص عملکرد” ​​آنها را برطرف کند.

فاولر گفت: “بنابراین اگر نمی توانید تصمیمی را که می گیرید توجیه کنید ، پس تصمیمی که گفته می شود غیر منطقی است. و اگر غیر منطقی باشد ، می توان ادعا کرد که این قانون نیز غیرقانونی است.”

عواقب سو not رفتار نادرست می تواند توانایی سرباز را برای پیوستن مجدد به ارتش در مقطعی در آینده یا در ظرفیت دیگری تحت تأثیر قرار دهد و فرصتی را برای دستیابی به مجوزهای امنیتی لازم برای مشاغل در خدمات عمومی فدرال از آنها بگیرد.

پس از علنی شدن پرونده میگلند ، ارتش ، نیروی دریایی و نیروی هوایی دستورات خاصی در مورد مبارزه با رفتارهای نفرت انگیز در صفوف صادر کردند.

وزیر دفاع هارجیت ساجان نیز قول یک سیاست کل نیروها را داد اما هنوز نتوانسته است این طرح را ارائه دهد – این باعث ناامیدی گروههای حقوق بشری است که ماههاست خواستار اقدام هستند.

خیمه کرزنر-رابرتز ، مدیر سیاست در مرکز دوستان سایمون ویزنتال ، گفت که زمان آن رسیده است که ارتش به زبان بلند اندیشه خود ادامه دهد.

وی گفت: “ما قطعاً به دنبال این هستیم که نیروهای مسلح در یک بازه زمانی سریع نسبت به این فرد افراطی و همچنین سایر افرادی که هنوز در نیروهای مسلح باقی مانده اند اقدامات قاطع انجام دهند.”

وی افزود: “ما افرادی را دیده ایم كه همچنان درگیر گروه های تندرو و نفرت انگیز هستند برای مدت طولانی مورد تحقیق قرار می گیرند ، با این تحقیقات بدون نتیجه و نتایج مشخص ادامه دارد.”