آناند می‌گوید کانادا حضور نظامی خود را در منطقه هند و اقیانوس آرام به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد

آنیتا آناند، وزیر دفاع می گوید که کانادا به حمایت از یک هند و اقیانوس آرام آزاد، باز و فراگیر متعهد است و حضور نظامی خود را در منطقه تقویت می کند.

آناند روز شنبه در سخنانی در سنگاپور در گفتگوی شانگری-لا، کنفرانس امنیتی بین دولتی سالانه، اعلام کرد که کانادا به طور قابل توجهی حضور نظامی خود را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام از طریق عملیات افق افزایش خواهد داد.

آناند گفت که عملیات جدید جایگزین بخش هند-اقیانوس آرام پروژه پروژه فعلی کانادا خواهد شد.

این شامل استقرار سالانه یک کشتی جنگی اضافی در منطقه، افزایش مشارکت کانادایی در تمرین‌های بین‌المللی و تقویت روابط با شرکای منطقه‌ای از طریق افزایش همکاری امنیتی خواهد بود.

آناند گفت که عملیات جدید به کانادا قدرت می دهد تا نقش فعال تری در کمک به امنیت منطقه ایفا کند.

در حال حاضر دو کشتی نظامی کانادایی به نام‌های HMCS Montreal و کشتی پشتیبانی MV Asterix در منطقه حضور دارند.

نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد روز شنبه، HMCS Montreal و یک ناوشکن موشک هدایت شونده ایالات متحده، USS Chung-Hoon، با هم از تنگه تایوان عبور کردند.

وزیر می‌گوید افزایش خطر حملات سایبری

آناند همچنین روز شنبه گفت که زیرساخت های حیاتی کشور به طور فزاینده ای مورد هدف حملات سایبری قرار می گیرد.

پس از اینکه محققان دریافتند یک گروه هکر چینی در چنین شبکه‌هایی جاسوسی کرده است، وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته هشدار داد که چین قادر به انجام حملات سایبری علیه خطوط لوله نفت و گاز و سیستم‌های ریلی است.

آناند در مصاحبه ای در حاشیه این اجلاس گفت حملات سایبری در سرتاسر آمریکای شمالی افزایش یافته است، اگرچه او این حملات را به هیچ یک از بازیگران تحت حمایت دولتی نسبت نداد.

آناند گفت: «ما شاهد حملات به زیرساخت‌های حیاتی در کشورمان بوده‌ایم و بسیار آگاه هستیم که به سازمان‌های کانادایی و شرکت‌های کانادایی توصیه کنیم اقدامات کاهشی انجام دهند.

“خطرات می تواند برای اقتصاد و سیستم های ما که از جان شهروندان ما محافظت می کنند، قابل توجه باشد.”

کانادا خانه تعدادی از خطوط لوله بزرگ نفتی است که برای عرضه جهانی نفت مهم هستند. شرکت های انرژی چندملیتی مانند اکسون موبیل و رویال داچ شل، فعالیت های عمده ای در این کشور دارند.

تشدید تنش‌ها بین ایالات متحده و چین بر روند نشست غالب بوده است.

مقامات نظامی چین، ایالات متحده و متحدانش را متهم کرده اند که از کنفرانس برای باندبازی کردن پکن و ایجاد اختلاف در منطقه آسیا و اقیانوسیه استفاده می کنند.

آناند در پاسخ به سوالی درباره شکایات چین گفت: “ما باید چشمان چین را کاملاً باز کنیم. آنها به یک قدرت جهانی مخل روزافزون تبدیل شده اند.”