آینده کم کربن به معنای تقاضای زیاد برای مواد معدنی اصلی است. آیا معادن NL می توانند پول نقد کنند؟

در حالی که خودروسازان از خودروی الکتریکی پس از خودروی الکتریکی رونمایی می کنند و نوآوری در اطراف صفحات خورشیدی و سایر انرژی های تجدیدپذیر موج می زند ، صنعتی با سابقه طولانی در نیوفاندلند و لابرادور امیدوار است که بتواند خود را برای تأمین بیشتر مواد مورد نیاز برای انتقال سبز آماده کند.

اد موریاریتی ، مدیر اجرایی صنعت معدن NL ، انجمن صنایع استان ، گفت: “زمان بسیار مناسبی برای استان است. استخراج برای آینده ای با کربن کم ضروری است.”

از نظر مبتکران هر سنگ معدن یکسان ایجاد نمی شود ، زیرا تقاضا معطوف به استخراج آن است که گاهی اوقات “مواد معدنی حیاتی” نامیده می شود ، گاهی اوقات با عنوان “استراتژیک” شناخته می شود.

اینکه کدام مواد معدنی مورد بحث است ، با 30 مرتبه لیست دائماً در حال تغییر ، اما تعداد معدودی هر بار باعث برش می شوند – از جمله برخی از عناصر شناخته شده برای نیوفاندلند و لابرادور: نیکل ، کبالت و عناصر کمیاب زمین .

به گفته موریاریت ، برای نیکل و کبالت که هر دو در خلیج ویوسی در لابرادور استخراج شده اند ، تقاضا تا سال 2050 بیش از 1000 درصد افزایش می یابد.

وی گفت: “این یک تغییر اساسی است که باید آن را درک کنیم.”

باتری های موجود در اتومبیل های برقی به فلزات خاصی احتیاج دارند

هر دو فلز در باتری های وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می شود. عناصر خام یک کالای گرم است – دولت فدرال اعلام کرده است که صنعت باتری در دهه آینده از 23 میلیارد دلار به 90 میلیارد دلار رشد می کند – با افزایش تصویب خودروهای EV ، با تعهداتی مانند برنامه انگلستان برای ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید گاز تا سال 2030

کمتر از ایلان ماسک موسس تسلا اخیراً احتمال خرید بیشتر نیکل را متوقف کرده است ، به شرطی که شرکت های معدنی بتوانند خواسته های او را برآورده کنند.

ماسک در ماه ژوئیه در مورد به روزرسانی شرکت به سرمایه گذاران گفت: “تسلا به شما یک قرارداد عظیم برای مدت طولانی می دهد ، اگر نیکل را به طور کارآمد و به روش حساس به محیط زیست استخراج کنید.”

ایلون ماسک ، مدیر عامل تسلا موتورز ، که در سال 2015 در اینجا دیده می شود ، مشتاقانه در مورد تمایل خود برای به دست آوردن نیکل است ، به شرطی که طبق استانداردی که او تعیین کرده تولید شود. (خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

به گفته یكی از كارشناسان ذخایر معدنی ، این خبر خوبی برای خلیج ویوسی و مجری آن Vale است.

درک ویلتون ، استاد افتخاری پژوهش در بخش علوم زمین دانشگاه مموریال ، گفت: “برخی از انواع دیگر ذخایر نیکل در جهان واقعاً کثیف هستند و محیط را بسیار آلوده می کنند.”

“بنابراین شما افرادی مانند الون ماسک را پیدا می کنید که برای باتری های خود به دنبال نیکل اخلاقی هستند – این همان چیزی است که وی آن را می نامد. من نمی توانم به فکر ذخیره نیکل با اخلاقی تر از خود خلیج ویزای باشم” ، همچنین توافقنامه های عملیاتی آن با دولت اینویت در نوناتسیاووت و ملت اینو.

انبساط گلدان نیمه تمام است

قبل از اینکه ماسک در مورد نیکل سر و صدا کند ، وال به وضوح متوجه روند جهانی شد.

این غول معدنکاری در سال 2018 اعلام کرد که عمر معدن لابرادور خود را افزایش می دهد ، هزینه 2 میلیارد دلار برای انتقال عملیات زیر زمین. بخشی از آن با پیش فروش تأمین کبالت خود تأمین شد – مبلغی که ویلتون آن را “بسیار قابل توجه” می نامد – قبل از اینکه حتی از سطح زمین خارج شود.

وال می گوید ، در حالی که بیماری همه گیر سلیقه ای را در ساخت و ساز ایجاد کرد ، دو معدن زیرزمینی آن اکنون 55 درصد پیشرفت دارند. یکی قرار است در اواخر بهار 2021 تولید شود و دیگری در تابستان 2022 تولید شود.

متیو استوارت ، مدیر توسعه معدن واله در این سایت ، روز پنجشنبه ، از یک خوراک زنده 200 متر زیر زمین ، به کنفرانس سالانه استخراج استان گفت: “همه چیز واقعاً در حال بلوغ است و ما در قله آینده خلیج ویوسی هستیم.”

از نظر جذابیت استان ، شاهد کمی تجدید حیات هستیم.– اد موریاری

به گفته واله ، هزینه های عملیاتی معدن با اتمام عملیات انبساط دو برابر می شود و هزینه های سرمایه آن نیز چهار برابر می شود. این یک سرمایه گذاری است که به امید بازدهی کلان انجام می شود و ویلتون فکر می کند امید بیشتری – و در کنار آن استخراج بیشتر – از دیگر ذخایر موجود در لابرادور وجود دارد.

ویلتون گفت: “من فکر می کنم احتمالاً موارد بیشتری وجود دارد. این مورد کمی یا بیشتر کاوش خواهد کرد ، اما ما یک پتانسیل عالی داریم.”

ویلتون گفت ، دقیقاً همان جایی که این دروغ های احتمالی “سوال 64000 دلاری” است ، زیرا قسمت های وسیعی از سرزمین بزرگ وجود دارد که دست نخورده ، بدون نقشه و ناشناخته مانده است.

معدن روباز در خلیج ویوسی ، لابرادور قرار است در سال 2022 درست شود ، در حالی که عملیات زیرزمینی آن دنده در می آورد. (وال)

اکتشاف و رقابت

این می تواند یک سوال چند میلیون دلاری باشد.

شرکت های سراسر جهان به دنبال یافتن ذخایر سنگ معدن هستند و حوزه های قضایی مشوق هایی را برای جلب آنها فراهم می کنند. درست در آن سوی مرز لابرادور ، دولت استانی کبک برای توسعه بخش مهم مواد معدنی و تشویق شرکت ها ، پنج سال و 90 میلیون دلار خرج کرد. برای کاوش و سرمایه گذاری

یک کارگر آماده ریختن طلای مذاب در معدن آناکوندا در بای ورته است. طلا عامل رشد رشد در بخش معدن NL است. (Zach Goudie / CBC)

نیوفاندلند و لابرادور بیش از وزن خود در صحنه معدن کانادا مشت می زنند ، برای تولید در رتبه پنجم این کشور قرار دارد و طبق معادن همه گیر ، طبق معدن صنعت ، فعالیت معدن در نیوفاندلند و لابرادور در حال افزایش است.

بیشتر آن توسط طلا تأمین می شود. موریاریت گفت ، حدود 20 تا 30 شرکت در سال گذشته به استان وارد شده اند و هرچه فعالیت اکتشاف در اطراف آن سنگ معدن افزایش می یابد ، به طور کلی مشخصات استخراج استان نیز افزایش می یابد.

وی گفت: “ما از نظر جذابیت استان کمی رنسانس می بینیم. این شهرت همیشه شهرت خوبی داشته و اکنون مسئولیت ساخت این امر بر عهده ما و به عنوان یک جامعه است.” .

نقشه برداری بسیار بیشتر

مانند ویلتون ، موریاریت می گوید مواد معدنی بیشتری باید ترسیم شود تا علاقه خارجی ها ایجاد شود.

وی این استان را با ارائه تعداد زیادی داده به صورت آنلاین اعتبار می داند ، اما موریاریتی این هفته در کنفرانس معدن گفت: “ما باید این کار را در زمینه علوم عمومی انجام دهیم.”

درک ویلتون می گوید که رسوبات عناصر کمیاب خاکی لابرادور امیدوار کننده است ، زیرا این مواد معدنی صفحات رایانه را روشن می کند و در آینده نیز به دنبال آنها خواهد بود. (ادی کندی / CBC)

چنین نقشه برداری ممکن است اولین گام باشد ، اما پیشرفت های استخراج معادن یک شبه اتفاق نمی افتد.

خلیج ویوسی در سال 1993 کشف شد و 12 سال بعد تولید آن آغاز شد. چندین سال است که در اطراف عناصر کمیاب خاکی در لابرادور هیجان وجود دارد ، اما شرکتی که کارهای اکتشافی انجام می دهد هنوز جهشی برای تولید تجاری نداشته است.

ویلتون گفت: “این عناصر در تلفن های هوشمند و صفحه تلویزیون و صفحه رایانه ما استفاده می شود. من نمی توانم جامعه امروز را بدون آنها تصور كنم.”

این سپرده ها بسته به بازارهای جهانی ممکن است هنوز نور روز را ببینند. اما در میان این عدم اطمینان ، ویلتون گفت که اطمینان باید از سنگهای ما گرفته شود.

ویلتون گفت: “ما زمین شناسی عالی داریم.”

“قیمت و زمین شناسی خوب همیشه تعیین می کند که آیا شما یک صنعت قابل دوام خواهید داشت یا خیر. و من فکر می کنم ما در اینجا پتانسیل بالایی داریم.”

این شرکت طی چهار سال 200 میلیون دلار غرامت برای حق صادرات 94000 تن كنسانتره نیكل دیگر از معدن خود در سواحل شمالی لابرادور پرداخت خواهد كرد. 1:56

مقالات بیشتری را از CBC نیوفاندلند و لابرادور بخوانید