اتاق جنگ انرژی آلبرتا زیر گزارش سالانه حسابرس کل

اتاق جنجالی جنگ انرژی دولت UCP توسط حسابرس کل آلبرتا به دلیل نظارت بر امور مالی ، از جمله اعطای 1.3 میلیون دلار قرارداد منفرد بدون توجیه و مستندات کافی ، مورد سرزنش قرار گرفته است.

مرکز انرژی کانادا (CEC) ، یک شرکت استانی ، در میان چندین سازمان دولتی است که در گزارش سالانه که توسط حسابرس کل داگ وایلی منتشر شد ، مورد بررسی قرار می گیرد.

در این گزارش ، ویلی بیش از 1.7 میلیارد دلار تعدیل بودجه دولت را توضیح داده است که عمدتا توسط اشتباهات حسابداری و پیش بینی های نادرست ایجاد شده است.

حسابرس کل “یافته های قابل ملاحظه حسابرسی” مربوط به قراردادهای خام راه آهن ، توافق نامه های خط لوله Keystone XL ، پالایشگاه ماهیان خاویاری و درآمد مطمئن استان برای برنامه های معلولین و حمایت از درآمد (AISH) را برجسته می کند.

خطاهای “مهم”

در مصاحبه ای روز پنجشنبه ، وایلی خطاها را “قابل توجه” و نگران کننده توصیف کرد.

ویلی گفت: “ما خطاهایی داشتیم و آنچه ما نیاز داریم فرآیندهای صوتی مناسب برای جلوگیری از این خطاها است.”

“محور اصلی گزارش ما اهمیت اطمینان از داشتن کنترل های مالی مناسب و مهمتر از همه ، به دنبال فرآیندهای ایجاد شده را تقویت می کند.

“تعداد خطاهایی که در این ممیزی مرتفع کردیم قابل توجه بود.

“ما هیچ مدرکی برای اثبات عمدی بودن هر یک از آنها نداریم. ماهیت خطاها مربوط به برآورد و آنچه در صورتهای مالی ثبت شده است.”

وایلی به CEC توصیه می کند که با اطمینان از “معتبر بودن ، پشتیبانی و تأیید کافی” قرارداد ، فرایندهای مدیریت قرارداد خود را بهبود بخشد.

ویلی همچنین می گوید این مرکز باید اسناد و مدارک را بهبود بخشد تا بتواند نشان دهد تصمیمات مربوط به قرارداد “موجه و تأمین کننده ارزش پول است”. در بیانیه های منتشر شده در اواخر روز پنجشنبه ، استان و CEC گفتند كه از همان زمان دولت كپیورترها توصیه های وایلی را پذیرفته است.

این بازبینی جزئیات شیوه های نادرست استخدام تیم نویسندگان CEC ، توسعه دهندگان وب سایت ، عکاسان و مدیران ستاد انتخاباتی است که وظیفه مقابله با اطلاعات غلط استان در مورد صنعت نفت و گاز آلبرتا را دارند.

حسابرسان دریافتند که شرکت استانی بدون اسناد و مدارک ، به صورت آزادانه قراردادهای یک جانبه اعطا می کند ، بدون تأیید هیئت مدیره پول خرج می کند و قبل از امضای قرارداد ، پیمانکاران را پرداخت می کند.

CEC بخشی از استراتژی “مبارزه برگشت” جیسون کنی و حزب محافظه کار متحد در جریان انتخابات آوریل 2019 بود.

ایده این بود که دولت “اتاق جنگ” ارتباطی را برای مقابله با اطلاعات نادرست در مورد صنعت نفت و گاز آلبرتا ایجاد کند.

از زمان تاسیس این مرکز در اکتبر سال 2019 ، این مرکز درگیر شکایت های عمومی از جمله جنجال های مربوط به نقض حق نسخه برداری و یک سری توییت برای نیویورک تایمز است که باعث عذرخواهی مدیر عامل CEC شد.

داگ وایلی در گزارش سالانه خود که روز پنجشنبه منتشر شد ، از مرکز انرژی کانادا خواست تا پروتکل های نظارت مالی و قراردادهای خود را بهبود بخشد. (CBC)

ویلی جزئیات یک سری مسائل مدیریت مالی را در CEC شرح می دهد.

حسابرسان دریافتند که فاقد سیاست های پیمانکاری مستند کافی است. برخی از هزینه ها بدون تأییدیه های مناسب انجام شده است. اسناد و مدارک مناسب برای قراردادها ، که بیشتر آنها از منبع تهیه شده اند ، نگهداری نمی شدند.

در طول سال مالی منتهی به 31 مارس که توسط حسابرسان مورد بررسی قرار گرفت ، پیمانکاران خارجی حدود 1.3 میلیون دلار از 2 میلیون دلار هزینه های عملیاتی سازمان را به خود اختصاص دادند.

در این گزارش آمده است: “CEC برای انجام بسیاری از فعالیتهای اصلی تجاری خود به پیمانکاران متکی است.”

“این شامل فعالیت هایی مانند طراحی و توسعه وب سایت ، داستان نویسی ، عکاسی سفارشی ، کمپین های آگاهی رسانه ای ، و همچنین ارائه خدمات برای پشتیبانی از عملکردهای شرکتی ، مانند حسابداری و فناوری اطلاعات است.”

برخلاف مناقصه آزاد ، تأمین منابع تنها یک فرآیند غیر رقابتی است. رهنمودهای خرید استانی حکایت از این دارد که قراردادهای تنها منبع فقط درصورتی که فقط یک منبع شناخته شده وجود داشته باشد مجاز است یا اینکه یک پیمانکار خاص تخصص تخصصی دارد.

قراردادهای دولتی 10000 دلاری یا بیشتر به طور کلی توسط استان علنی می شود اما از آنجا که CEC در آن ادغام شده است ، بسیاری از فعالیت های آن مخفی مانده و مشمول قوانین آزادی اطلاعات نیستند.

ویلی دریافت که قراردادهای CEC بدون شواهد کافی مبنی بر اینکه پیشنهاد دهندگان موفق صرفاً صلاحیت کار را دارند یا خدمات با هزینه مناسب ارائه می شوند ، اعطا می شوند.

در این گزارش آمده است: “AG مواردی را یافت كه اسناد كافی برای توضیح چگونگی انتخاب یك فروشنده براساس پیشنهادات ارائه شده وجود ندارد.”

حسابرسان پیش نویس سند هزینه و خرید را پیدا کردند اما این سیاست توسط هیئت مدیره تأیید نشده بود و هیچ یک از سیاست های توصیف شده در سند در حال اجرا نبود.

این حسابرسی همچنین دو مورد را پیدا کرد که قبل از اخذ تأییدیه مورد نیاز هیئت مدیره برای قراردادهای بالاتر از 75،000 دلار ، هزینه انجام شده است و سه مورد که قبل از امضای قرارداد توسط هر دو طرف هزینه انجام شده است.

ویلی در این گزارش گفت: “آلبرتانی ها نیاز به اطمینان دارند كه مقدار پول سرمایه گذاری شده در این شركت مناسب و به خوبی خرج شده است.”

“فرآیندهای مدیریت قرارداد بی اثر ممکن است منجر به اتلاف وقت و بودجه عمومی ، تعارض منافع احتمالی یا قابل درک شود و این خطر را افزایش می دهد که آلبرت ها بهترین سرمایه را برای سرمایه گذاری دلارهای عمومی در سازمان دریافت نکنند.”

در بیانیه دبیر مطبوعاتی وزیر انرژی سونیا ساواژ آمده است ، در طول اولین دوره مالی CEC در تاریخ 31 مارس 2020 ، قراردادهای خارجی حدود 1.3 میلیون دلار از سازمان 2 میلیون دلار هزینه های عملیاتی را به خود اختصاص داده است.

در بیانیه آمده است که بزرگترین قرارداد به مبلغ 400000 دلار می تواند به یک کمپین تبلیغاتی فوری ملی برای پیشنهاد معدن Teck Frontier مرتبط باشد.

“یک شرکت ملی تاسیس شده ، ادلمن ، با توجه به محدودیت زمان بندی مورد نیاز قرارداد منعقد شد. هنگامی که پروژه Frontier خارج شد ، کمپین برنامه ریزی شده به کمپین وقتی کار می کنیم کانادا کار می کند که طی چند ماه در جاهای دیگر کانادا اجرا شد ، ارائه شد.” بیانیه گفت.

این استان گفت ، مرکز انرژی کانادا سیاست های فرایند مدیریت قرارداد خود را بهبود بخشیده و آن را با “بهترین روش” دولت هماهنگ کرده است.

در این بیانیه آمده است: “هیئت مدیره مرکز انرژی کانادا متعهد به اطمینان از جامع و شفاف بودن گزارشات مالی است.”

شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای که در توئیتر منتشر شد ، CEC گفت که اکنون تمام سیاست ها و سیستم های لازم را برای اطمینان از اینکه “تصمیمات هزینه های خود” به طور مناسب ادامه داده شده و مستند شده است “در اختیار دارد.

در این بیانیه آمده است: “ما گزارش حسابرس كل را بازبینی كرده ایم و همه توصیه های ارائه شده برای بهبود فرآیندهای داخلی و كنترل های مالی خود را می پذیریم.”

“با حرکت به جلو ، ما داستان واقعی مربوط به بخش انرژی در سطح جهانی کانادا را ادامه خواهیم داد. همچنان که با چالش های همه گیری COVID-19 روبرو می شویم ، می تواند و نقشی اساسی خواهد داشت.”

ریچل نوتلی ، رهبر حزب مخالف حزب دموکراتیک ملی ، گفت که یافته های حسابرس در مورد CEC “کاملا هوس انگیز” است.

نوتلی گفت: “این دولت سیاه چاله ای ایجاد كرد كه توسط یك حزب UCP اداره می شود تا پول مودیان آلبرتا را بدون نظارت عمومی مصرف كند.” “مالیات دهندگان از اتاق جنگ هیچ ارزشی نمی گیرند. در حقیقت ، بی لیاقتی آنها به اعتبار بین المللی ما لطمه می زند.”

او از نخست وزیر جیسون کنی خواست که لیستی از هر پیمانکاری را که از CEC بودجه دریافت کرده منتشر کند و درخواست خود را برای تعطیلی مرکز توسط دولت تکرار کرد.

سایر موارد برجسته شده در حسابرسی عبارتند از:

• هزینه 637 میلیون دلاری که دولت گزارش کرده است که 19 قرارداد خام راه آهن را واگذار کرده است ، حساب نشده است. در پایان سال 2019-20 ، 11 قرارداد از 19 قرارداد انجام شده است

• 100 میلیون دلار برای خرید خط لوله Keystone XL که برای سال های 2019-2010 گزارش نشده بود هزینه شده است. در ماه مارس ، كني اعلام كرد كه آلبرتا در حال خريد 1.5 ميليارد دلار سهام در خط لوله است و 6 ميليارد دلار تضمين وام را ارائه مي دهد

• افزایش 795 میلیون دلاری هزینه های کمیسیون نفت و بازاریابی آلبرتا مربوط به پالایشگاه ماهیان خاویاری. حسابرس گفت: کمیسیون پس از سقوط ارزش های جهانی در اوایل سال 2020 ، فرضیات خود را در مورد قیمت نفت تنظیم نکرد

• دولت 102 میلیون دلار پرداخت برای برنامه درآمد مطمئن برای معلولان شدید (AISH) و 50 میلیون دلار هزینه برنامه حمایت از درآمد را كه باید برای سال های 2019-20-20 محاسبه می شد ، مستثنی كرد. حسابرس گفت: دولت فقط 11 ماه از سال پرداخت ها را حساب می کند. در بهار گذشته ، دولت تاریخ پرداخت مزایا را از اواخر ماه به اولین تاریخ ماه آینده منتقل کرد