اتاوا با اشاره به خطر COVID-19 محدودیت های سفر بین المللی را گسترش می دهد

دولت فدرال محدودیت های موجود در سفرهای بین المللی را برای جلوگیری از شیوع COVID-19 تمدید کرده و ورود اکثر مسافرانی را که شهروند کانادا ، مقیم دائم یا افرادی نیستند که به دلایل “اساسی” از آمریکا وارد می شوند ، منع می کند.

در یک خبر منتشر شده روز یکشنبه ، بیل بلر وزیر ایمنی عمومی و آمادگی اضطراری و پتی هاجدو وزیر بهداشت اعلام کردند که محدودیت سفر برای شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی که می خواهند از آمریکا وارد کانادا شوند تا 21 دسامبر تمدید می شود.

به همین ترتیب ، محدودیت مسافرینی که از کشورهای دیگر می آیند تا 21 ژانویه تمدید می شود ، همچنین شرط اجباری برای هر کسی که اجازه ورود به انزوا را دارد به مدت 14 روز پس از ورود مجاز است.

دستورات اضطراری که در 16 مارس صادر شد ، ورود اکثر اتباع خارجی به کانادا را برای سفرهای غیر ضروری ممنوع کرد. تعدادی از موارد استثنایی در مورد اعضای خانواده نزدیک شهروندان ، کارگران اساسی ، کارگران فصلی ، مراقبان و دانشجویان بین المللی وجود دارد که به چند مورد اشاره می شود.

با تمدید تاریخ انقضا به 21 ماه ، تغییر امروز زمان محدودیت سفرهای بین المللی را با همسایگان حاکم بر مرز زمینی کانادا و آمریکا تنظیم می کند. پیش از این ، محدودیت های بین المللی در آخرین روز هر ماه منقضی می شدند در حالی که محدودیت های مرزی کانادا و ایالات متحده در بیست و یکم به پایان می رسید.

از مارس به طور منظم هر دو تمدید شده اند.

در این گزارش آمده است: “دولت همچنان به ارزیابی محدودیت ها و ممنوعیت های سفر و همچنین الزام به قرنطینه یا ایزوله به طور مداوم برای اطمینان از سالم و ایمن ماندن كانادایی ها ادامه می دهد.”

“توانایی همسویی تاریخ تمدید سفرهای ایالات متحده و بین المللی ، و همچنین دستور انزوا اجباری ، از 21 ژانویه 2021 ، دولت را قادر می سازد هر گونه تمدید سفر یا تغییر را در اسرع وقت برقرار کند و اطمینان را برای کانادایی ها ، ایالات متحده و مسافران بین المللی. “

محدودیت های سفر بین المللی برای شهروندان ایالات متحده و اتباع خارجی که می خواهند از ایالات متحده وارد کانادا شوند تا 21 دسامبر تمدید می شود. (راب گوردبکه / مطبوعات کانادایی)

معافیت برای مسابقات ورزشی آماتور

در این خبر همچنین آمده است که دولت پذیرش برنامه های “سازمان های ورزشی آماتور با عملکرد بالا” را که به دنبال برگزاری مسابقات ورزشی تک در کانادا هستند آغاز خواهد کرد. متقاضیان باید نشان دهند كه برنامه ای برای محافظت از بهداشت عمومی دارند كه توسط مقامات استانی یا سرزمینی و مقامات بهداشتی محلی مربوطه تأیید می شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

در این خبر آمده است ، ورزش كانادا ، كه بخشی از اداره میراث كانادا است ، با مشورت با آژانس بهداشت عمومی كانادا ، مسئول مجوز چنین رویدادهایی خواهد بود.

برای بیش از 1،300 ورزشکار حرفه ای معافیت های منافع ملی صادر شده است که به افرادی که تحت محدودیت های فعلی مربوط به COVID-19 واجد شرایط نیستند می توانند به کانادا سفر کنند یا هنگام ورود از قرنطینه اجباری 14 روزه بگذرند.

ماه گذشته ، دولت فدرال صلاحیت افرادی را که به دلایل دلسوزانه از ایالات متحده می آیند گسترش داد. این تغییرات حاکم بر پیوستن به خانواده شامل موارد استثنائی در مورد برخی از اعضای خانواده گسترده شهروندان کانادایی و اقامت دائم از جمله زوج هایی است که حداقل یک سال با هم قرار داشته اند ، از جمله فرزندان ، نوه ها ، خواهر و برادرها و مادربزرگ ها.

بر اساس داده های آژانس خدمات مرزی کانادا ، علیرغم محدودیت های سفر ، بیش از پنج میلیون ورودی به کانادا اجازه داده شده است که از شرط قرنطینه 14 روزه صرف نظر کنند ، زیرا آنها کارگران اساسی هستند.