اتاوا گزینه های جدید مهاجرت هنگ کنگ را اعلام می کند زیرا کمیته هشدار می دهد که اویغورها با “نسل کشی” روبرو می شوند

دولت فدرال امروز از برنامه های مدتها انتظار برای کمک به بیشتر افراد مقیم هنگ کنگ برای آمدن به کانادا همزمان با سرکوب جنبش دموکراسی خواهی در این کشور ، خبر داد.

وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو گفت که کانادا در حال ارائه اقدام جدیدی برای هدف گیری دانشجویان و جوانان در هنگ کنگ است: یک اجازه کار برای سرعت بخشیدن به روند اقامت دائم طراحی شده است.

بخش وی گفت: “این اعلامیه همچنین از تعهدات دولت کانادا برای حفظ بسیاری از ارتباطات بین کانادا و هنگ کنگ در پاسخ به وضع و اجرای قانون امنیت ملی توسط دولت چین در 30 ژوئن سال 2020 توسط دولت چین پشتیبانی می کند.” در یک بیانیه.

این وزارتخانه گفت كه حدود 300000 كانادایی در هنگ كنگ زندگی می كنند و افزود كه قانون جدید امنیت ملی چین “تجزیه ، براندازی ، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی” را جرم شمرده و از تعاریف بسیار گسترده ای كه حقوق و آزادی ها را تضعیف می كند ، استفاده می كند.

قرار بود هنگ کنگ تحت چارچوبی “یک کشور ، دو سیستم” کار کند ، پس از آنکه انگلیس مستعمره سابق خود را در سال 1997 با توافق نامه بین المللی به پکن تحویل داد. اما طرفداران حقوق بشر و طرفدار دموکراسی می گویند قانون جدید امنیت ملی پکن آزادی در هنگ کنگ را تضعیف می کند.

تماشا کنید: وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو به سمت سفیر چین عقب می رود

مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت ، در یک کنفرانس خبری در اتاوا ، سفیر چین را صدا می کند. 0:40

مندیچینو گفت که جریان مهاجرت جدیدی که امروز اعلام شد در پاسخ به سرکوب برخی از هنگ کنگرها توسط چین ایجاد شده است.

مندیچینو گفت: “ما خود را در یک لحظه چالش برانگیز می بینیم. کانادا همچنان از تصویب قانون جدید امنیت ملی توسط چین نگران است. ما بدون صراحت اظهار داشتیم که این قانون و قدرت های یک جانبه درون آن با تعهدات بین المللی چین در تعارض مستقیم است.”

مندیچینو با هدف قرار دادن جوانان هونگ کنگر با مدرک تحصیلات تکمیلی از دانشگاه های کانادا و خارج از کشور ، گفت که کانادا امیدوار است “بهترین و درخشان ترین” افرادی را که از سرکوب گریخته اند ، به کار گیرد.

روز چهارشنبه ، فرانسوا فیلیپ شامپاین ، وزیر امور خارجه گفت که کانادا از تصمیم اخیر چین برای برکناری چهار قانونگذار منتخب از هنگ کنگ “بسیار ناامید” شد.

وزیر امور خارجه در بیانیه رسانه ای گفت: “این تصمیم بیشتر باعث کاهش استقلال هنگ کنگ و فضای آزادی بیان و مشارکت عمومی در حاکمیت در هنگ کنگ می شود.” “این اقدام به وضوح نشان دهنده نادیده گرفتن قانون اساسی هنگ کنگ و میزان بالای خودمختاری وعده داده شده برای هنگ کنگ تحت چارچوب” یک کشور ، دو سیستم “است.”

وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو: قانون امنیت ملی چین “مستقیماً با تعهدات بین المللی چین در تعارض است”. (جاستین تانگ / مطبوعات کانادایی)

در اوایل امروز ، اعضای کمیته مجلس عوام که در حال بررسی وضعیت اوایگورهای مسلمان قومی در استان سین کیانگ چین بودند نتیجه گیری اخیر خود را مبنی بر اینکه حزب کمونیست چین در ارتکاب نسل کشی علیه اقلیت قومی مقصر شناخته شده است ، ذکر کردند.

کمیته فرعی حقوق بشر متشکل از همه احزاب ، شهادت جانسوز بازماندگان حبس چین توسط مسلمانان اویغور را شنید. آنها گزارش زندانیان جمعی ، تجاوز جنسی ، عقیم سازی اجباری زنان و نظارت گسترده را به اشتراک گذاشتند.

منتقدان می گویند چین حدود یک میلیون اویغور و اعضای دیگر گروه های مسلمان را به میزان زیادی در زندان های دسته جمعی بازداشت کرده است ، جایی که آنها تحت “آموزش مجدد” قرار دارند.

دولت چین هرگونه سو abuseاستفاده از حقوق بشر در این منطقه را انکار کرده و اصرار دارد که گزارش های ادعایی نادرست است.

پیتر فونسکا ، نماینده لیبرال ، رئیس کمیته ، گفت: “کمیته فرعی متقاعد می شود که اقدامات حزب کمونیست چین ، همانطور که در کنوانسیون نسل کشی آمده است ، نسل کشی محسوب می شود.” “به طور خاص ، کمیته فرعی می خواهد از شاهدان اویغور که شواهدی را در معرض خطر بزرگ خود و خانواده هایشان که در سین کیانگ زندگی می کنند ارائه دهد ، تشکر می کند.”

هدر مک فرسون ، نماینده حزب دموکرات جدید ، گفت که قانع کننده ترین شهادت وی از زنانی است که “از اردوگاه های کار اجباری جان سالم به در بردند و داستان های خود را در مورد سو abuse استفاده و خشونت به اشتراک گذاشتند”.

وی گفت: “بارها و بارها نشان داده شده است كه برای نابود كردن مردم ، ارتكاب نسل كشی ، باید زنان را نابود كرد. اقداماتی كه برای جلوگیری از تولد انجام می شود ، نسل كشی است.”

تحولات روز پنجشنبه مطمئناً خشم چین را به همراه خواهد داشت ، که به دولت ترودو هشدار داده است که در هنگ کنگ مداخله نکند و انتقادات مربوط به اویغورها را متوقف کند.

روابط کانادا با چین در پایین ترین حد خود قرار دارد زیرا جمهوری خلق دو مرد کانادایی به نام های مایکل کوگریگ و مایکل اسپاور را زندانی کرده است – اقدامی که دولت ترودو آن را دیپلماسی اجباری یا “گروگان” خوانده است.

Kovrig و Spavor در دسامبر 2018 توسط مقامات چینی مورد جمع آوری قرار گرفتند ، 9 روز پس از آنكه كانادا منگ وانژو دانشمند فن آوری پیشرفته چینی را با دستور استرداد آمریكا دستگیر كرد.

کمیته فرعی روشن کرد که انگشت خود را به سوی حزب کمونیست چین مشخص کرده است.

سامر زوبری ، نماینده لیبرال ، گفت: “این مربوط به مردم نیست. این مربوط به یک کشور نیست.” “آنچه ما می خواهیم این است که این اقدامات متوقف شود و در این صورت در مورد مردم اویغور دیگر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.”

گزارش کمیته فرعی پیش از مراجعه به دولت برای پاسخگویی ، به کمیته کامل امور خارجه و توسعه بین الملل عوام خواهد رسید.

دولت ترودو بارها و بارها گفته است که از انتقادات عمومی نسبت به پرونده حقوق بشر چین عقب نشینی نخواهد کرد.