ارتش پس از حمله برنامه های واکسن توسط نیروهای ذخیره در تجمع ضد قفل ، تحقیقات را آغاز کرد

ارتش کانادا یک بررسی اداری را آغاز کرده و در حال بررسی اقدامات انضباطی پس از آن است که یک ذخیرهگر در منطقه تورنتو با لباس فرم ظاهر شد و در یک راهپیمایی قفل ضد همه گیری در آخر هفته صحبت کرد.

افسر کادت ، لسلی کندرسسی ، با حضور در تجمع ، نسبت به آنچه وی “واکسن قاتل” توصیف کرد هشدار داد و گفت که استفاده از آن برای افراد “جرم” است.

وی از اعضای نیروهای مسلح – رانندگان کامیون و مهندسانی که می توانند در انتقال واکسن نجات دهنده زندگی نقش داشته باشند – خواست تا از آنچه او ادعا می کند “دستور غیرقانونی” برای توزیع واکسن است پیروی نکنند.

وزارت دفاع ملی تأیید کرده است که کندرسسی عضو ارتش است. شهروند اتاوا اولین کسی بود که سخنرانی امروز خود را گزارش کرد. CBC News سعی کرد از طریق فیس بوک با کندرسی تماس بگیرد اما جوابی دریافت نکرده است.

افسر کادت لسلی کندرسسی در یک اعتراض ضد قفل در تورنتو سخنرانی می کند. (اخبار CBC)

اظهارات وی – که روز شنبه در اعتراضات منطقه تورنتو انجام شد و در فیلم ضبط شده بود – در چندین سیستم رسانه ای به اشتراک گذاشته شد و روز دوشنبه در سراسر تابلوهای گفتگوی نظامی گچ بری شد.

کندرسي به جمع گفت: “شما توپ و ادب را در اختيار داريد که بيرون بياييد و به دولت کانادا بگوييد که آزادي و استبداد با کانادايي ها روبرو نيست.”

کندرسي با ادعاي بازنمايي ديدگاه هاي برخي از افراد ارتش ، در ادامه انتقاد از ژنرال بازنشسته ريک هيلير را که رياست کارگروه توزيع واکسن انتاريو و سرلشکر را بر عهده داشت ، عنوان کرد. دنی فورتین ، مسئول کمپین تدارکات واکسن آژانس بهداشت عمومی کانادا.

Kenderesi به Cadet Instructor Cadre تعلق دارد ، که بر برنامه های ارتش ، نیروی دریایی و هواپیماهای کادتی نظارت دارد.

سخنگوی DND ، Dan LeBouthillier ، گفت که یک بررسی “انجام می شود که مراحل بعدی را تعیین می کند”.

در حالی که اعضای نیروهای مسلح از نظرات شخصی خود برخوردار هستند ، مقررات روشنی وجود دارد که اعضای تمام وقت را از انتقاد از دولت یا سیاست های دولت منع می کند. این قوانین در مورد نیروهای ذخیره نیز اعمال می شود.

اعضای نیروی ذخیره در صورت انجام اظهارنظرهای تحقیرآمیز در جمع هنگام انجام وظیفه یا لباس فرم ، می توانند به اتهامات انضباطی منتقل شوند.