اسناد دادگاه نشان می دهد اسلحه های فرد مسلح NS از کالیفرنیا ، ماین ، وینیپگ آمده است

مردی که در آوریل 22 نفر را در روستای نوا اسکوشیا کشت ، دو اسلحه نیمه اتوماتیک از ماین ، تفنگ های نیمه اتوماتیک را از مغازه های اسلحه سازی در کالیفرنیا و وینی پگ حمل کرد و طبق اسناد دادگاه تازه منتشر شده جعبه های مهمات به طول بازو داشت.

گابریل وورتمن همسایگان ، آشنایان و غریبه ها را در حالی که در 18 و 19 آوریل به عنوان Mountie نقاب بازی می کرد ، در یک خشم که در Portapique ، NS آغاز شد و 13 ساعت و 195 کیلومتر بعد در Enfield ، NS پایان یافت ، کشت

محققان قبل از شلیک یک افسر RCMP در یک پمپ بنزین ، پنج سلاح گرم را در خودرویی پیدا کردند که فرد مسلح در حال رانندگی بود. جزئیات مربوط به این سلاح ها در هفت سند حکم جستجو گنجانده شده است که بخشهایی از آنها برای اولین بار در ماه مه آزاد شدند بعد از اینکه CBC و سایر سازمانهای رسانه ای برای دسترسی به اطلاعات که معمولاً در کانادا در دسترس عموم است ، به دادگاهها مراجعه کردند.

یک قاضی نوا اسکوشیا روز چهارشنبه موافقت کرد که برخی از اطلاعات تغییر یافته قبلی را در دسترس قرار دهد ، از جمله جزئیات مربوط به کالیبرهای سلاح گرم استفاده شده و اینکه RCMP خصوصیات فرد مسلح را برای یافتن نارنجک جستجو کرد.

این اسناد همچنین نشان می دهد که پلیس منطقه ای هالیفاکس به منزل خانمی در هالیفاکس رفته و در حین تعقیب و گریز پس از آنکه لیزا بانفیلد ، همسر فرد مسلح به پلیس گفته است وورتمن برای “گرفتن” آنها به شهر می رود ، به وی و شخص دیگری محافظت می کند.

قبل از شلیک پلیس و کشتن فرد مسلح ، 22 نفر کشته شدند. (CBC)

بیشتر اطلاعات تازه پلمپ شده از قبل نام عمومی از جمله نام بانفیلد عمومی شده است. او اخیراً به جرم متهم شد تهیه مهمات به فرد مسلح.

نشنال پست ابتدا جزئیات خاص را گزارش داد از سلاح ها در 20 نوامبر پس از به دست آوردن یادداشت توجیهی آماده شده برای نخست وزیر پس از تیراندازی.

طبق اسناد دادگاه ، اسلحه هایی که فرد مسلح حمل می کرد شامل یک کارابین با نام تجاری Colts Law Calibre 5.56 با یک کلید انتخابی بود که آتش می گرفت. تیرانداز دارای یک بند شانه برای سلاح و همچنین سه مجله با ظرفیت بیش از حد بود که هر کدام 30 گلوله اضافی را نگه داشتند.

مجلات محل نگهداری مهمات است که به داخل اسلحه منتقل می شود. طبق قوانین کانادا ، تعداد کارتریج برای تفنگهای نیمه اتوماتیک و تپانچه محدودیت دارد. به طور کلی هر چیزی که بیش از پنج کارتریج برای یک تفنگ و 10 عدد اسلحه را در خود جای دهد ، آن را به سلاحی ممنوع تبدیل می کند.

محققان RCMP در 23 آوریل 2020 در مکانی که کنست. هایدی استیونسون در امتداد بزرگراه Shubenacadie کشته شد ، پلیس NS گفت که مردی که در میان پنج جامعه نوا اسکوشیا دست به یک شور و هیجان قاتل زد ، احتمالاً از سلاح گرم غیر مجاز استفاده می کرد و محققان در تلاش بودند تا دریابند که وی چگونه سلاح های غیرقانونی را بدست آورده است. (اندرو وان / مطبوعات کانادایی)

گروهبان بر اساس برنامه ای که RCMP برای جستجوی خصوصیات فرد مسلح در Portapique انجام داد ، لری پیتون مشخص کرد که تفنگ کارابین از کالیفرنیا آمده است. در این اسناد چگونگی قاچاق دقیق آن به نوا اسکوشیا توضیح داده نشده است.

پیتون یک تفنگ دوم پیدا کرد ، کالیبر Ruger Mini 14 .223 ، از وینیپگ بود. همچنین از آنجا که پلیس می گوید این فرد مسلح 51 ساله مجوز سلاح گرم نداشته است ، به طور غیرقانونی به دست آمده است. از اسنادی که چه کسی سلاح را خریداری کرده و یا چگونه او را در دست گرفته مشخص نیست.

طبق اسناد حکم جستجو ، محققان یک دور در محفظه آن تفنگ و سه مجله پیدا کردند ، از جمله دو عدد با ظرفیت بالاتر و توانایی نگه داشتن 40 گلوله و دیگری که پنج گلوله داشت.

در این اسناد همچنین جزئیات بارگیری یکی از تپانچه ها با کالیبر Glock 23 .40 ، و داشتن یک مجله با ظرفیت بیش از حد ذکر شده است. محققان مواردی از اسلحه را در داخل خودرو پیدا کردند.

تپانچه دوم ، کالیبر 9 میلی متری Ruger P89 ، در محفظه گلوله ای وجود داشت و امنیت از بین رفته بود.

هر دو اسلحه با مناظر نقطه لیزر که با فشار دست ایجاد می شوند سازگار شدند. محققان تشخیص دادند که تپانچه ها از ماین آمده اند – یکی از فروشگاه های اسلحه سازی و دیگری از طرف صاحب اسلحه.

در 19 آوریل سال 2020 ، پرونده پرونده ، افسران پلیس سوار رویال کانادا یک ایستگاه بنزین را در انفیلد ، NS ، برای جستجوی مظنون در جریان عصبانیت تیراندازی محاصره کردند. (تیم کروچاک / مطبوعات کانادایی)

پیتون که ریشه اسلحه های وورتمن را ردیابی کرد ، دریافت که تمام مجلات با ظرفیت بیش از حد از خارج کانادا نیز تهیه شده اند. وی گفت هنگام جستجوی اموال فرد مسلح در خیابان پورتلند در دارتموث ، جایی که وورتمن در آن زندگی می کرد و کلینیک دندان مصنوعی خود را اداره می کرد ، محقق یک کارت ویزیت برای صاحب فروشگاه باب و تام اسلحه در Mattawamkeag ، ماین پیدا کرد.

CBC به باب برگ رسید ، او گفت كه او دو یا سه سال پیش مغازه اسلحه فروشی خود را پس از سكته مغزی فروخته و دیگر نمی تواند آن را اداره كند.

برگ گفت دو افسر RCMP و یک افسر پلیس از ماین برای پرسیدن س aboutالاتی در مورد تحقیقات به وی مراجعه کرده اند ، اما او از اینکه کارت ویزیت وی در کانادا به کجا ختم شده چیزی نمی داند. برگ گفت که او هنگام کار تجارت خود فقط به افرادی که در ایالت ماین زندگی می کردند اسلحه می فروخت.

RCMP هرگز کالیبرهای اسلحه گرم مورد استفاده را درگیر نکرده است ، اما گفته است تعیین چگونگی به دست آوردن سلاح غیرقانونی توسط فرد مسلح ، بخش اصلی تحقیقات آنها است که اکنون به هشتمین ماه رسیده است.

قبلاً گفته اند سه نفر از آمریکا آمده اند و یکی از املاک شخصی بود که تیرانداز در کانادا می شناخت. پنجمین سلاح ساخت بود. تپانچه خدماتی هایدی استیونسون. تیرانداز پس از کشتن او در Shubenacadie ، NS ، آن را به سرقت برد

گرچه ممکن است فرد مسلح مجوز سلاح گرم نداشته باشد ، چندین نفر که RCMP با آنها مصاحبه کرده است به آشنایی وی با اسلحه اشاره کرده اند.

مردی اصالتاً اهل نیوبرانزویک به بازرسان گفت که او و وورتمن به نمایش اسلحه رفته اند زمانی را با هم در تیراندازی در ماین گذرانید.

اسناد حکم جستجو نشان می دهد آژانس خدمات مرزی کانادا تعیین کرده است که فرد مسلح از مرز ایالات متحده و کانادا در وودستاک ، NB عبور کرده است طی یک دوره دو ساله 15 بار، با آخرین بازگشت خود به کانادا در 6 مارس 2020.

اسناد تازه پلمب نشده همچنین به بیانیه ای که نجار در مورد تیرانداز با داشتن دو جعبه نارنجک که در آمریکا بدست آورده است ، یک “انبار اسلحه” و مهمات تیرانداز که در موارد زیر عرشه بزرگ خود در Portapique ذخیره کرده بود ، اشاره دارد.

کلبه فرد مسلح در Portapique در آتش سوزی ویران شد ، اما یک عرشه بزرگ در امتداد ساحل بیشتر سالم بود. در تصویر منطقه زیر سازه است. یک شاهد به پلیس گفت فرد مسلح نارنجک ها را در یک جعبه زیر عرشه ذخیره کرده است. (استیو لارنس / CBC)

این مرد به پلیس گفت که او هیچ گونه دانش و دخالتی در قتل های آوریل نداشته است.

همان مرد به پلیس گفت که او محفظه های مخفی را در املاک وورتمن ساخته و یک بار نارنجک را روی یک نیمکت در گاراژ فرد مسلح دیده است. او همان شخصی است که ادعا کرده است فرد مسلح از ماین قاچاق مواد مخدر را به Portapique انجام داد و از خلاص شدن از بدن صحبت کرده بود.

RCMP گفته است با وجود مصاحبه های بعدی و جستجوی املاک ، نیرو نمی تواند تأیید کند که وورتمن مرتکب قتل های قبلی ، سوزاندن اجساد یا واردات مواد مخدر شده است.

اگر در این مدت به دنبال پشتیبانی بهداشت روان هستید ، در اینجا منابع در دسترس اسکاتلندی های نوا موجود است.