با فشار مسافران برای بازپرداخت ، ایر کانادا بیش از 400 میلیون دلار از یارانه دستمزد دریافت کرد

این داستان بخشی از “هزینه بزرگ” است ، تحقیقات سی بی سی نیوز که 240 میلیارد دلار بی سابقه دولت فدرال را در هشت ماه اول همه گیری پرداخت کرده است.

تحقیقات CBC News نشان داد که Air Canada بیشترین کمک دولت همه گیر دولتی را از همه شرکتهای تجاری عمومی در کانادا دریافت کرده است که تاکنون امور مالی خود را برای سهامداران اعلام کرده اند.

بر اساس پرونده های بورس اوراق بهادار تورنتو (TSX) و بورس های سرمایه گذاری TSX ، بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور گزارش داد که 492 میلیون دلار بودجه عمومی از طریق یارانه اضطراری دستمزد کانادا (CEWS) برای پرداخت حقوق کارمندان خود در طی یک دوره منتهی به 30 سپتامبر جمع آوری کرده است.

طبق یافته های CBC از اطلاعات ارسال شده تا به امروز ، این تقریبا چهار برابر بیشتر از مبلغ دوم است که به یک شرکت تجارت عمومی از طریق یارانه دستمزد پرداخت می شود ، که به امپریال اویل رسید. غول بزرگ انرژی مستقر در کلگری اعلام کرد که 120 میلیون دلار از CEWS دریافت کرده است. لینامار ، یک تولید کننده بزرگ قطعات خودرو و ایر ترانسات نیز هرکدام بیش از 100 میلیون دلار برای کمک به پوشش حقوق دریافت کردند.

ایر کانادا گفت که در ابتدای بیماری همه گیر COVID-19 ، حدود 40،000 نفر مشغول به کار شدند – و این کار را به عنوان یکی از “کارفرمایان بخش خصوصی بزرگ در کانادا” در صنعتی که “بطور نامتناسبی سخت” توسط این همه گیر مورد حمله قرار گرفته ، قرار داده است.

سخنگوی ایر کانادا ، پیتر فیتزپاتریک در بیانیه ای که برای سی بی سی نیوز صادر کرد ، نوشت: “به زبان ساده ، ما بزرگترین شرکت در شاید بدترین صنعت هستیم.”

علی رغم اینکه شرکت هواپیمایی هواپیمایی کانادا صدها میلیون دلار برای پرداخت حقوق کارگران خود دریافت کرده است ، این شرکت هواپیمایی در جریان مذاکرات خصوصی با دولت فدرال در مورد بسته حمایتی احتمالی ویژه صنعت است. برخی از کارشناسان معتقدند شرکت هواپیمایی از درخواست مسافران برای بازپرداخت پروازهای لغو شده به عنوان اهرم فشار برای تحت فشار قرار دادن دولت در جریان مذاکرات استفاده می کند.

جان گرادک ، مدیر سابق ایر کانادا و مدرس برنامه رهبری جهانی حمل و نقل هوایی دانشگاه مک گیل ، ادعا می کند که صنعت هواپیمایی “با قلدری” دولت را برای نجات بخش این بخش ، با این استدلال که کشورهای دیگر قبلاً چنین کاری کرده اند. وی گفت ایر کانادا در حال بازی “پوسته” خود است.

گرادک گفت: “من فکر می کنم این کمی بازی است که توسط Air Canada انجام می شود.” “آنها اصرار دارند كه تنها در صورتي كه دولت كانادا از طريق ماليات دهنده كانادا بودجه را براي اين بازپرداخت ها تأمين كند ، اين بازپرداخت ها پردازش خواهد شد. اتفاق خوبي نيست.”

تماشا کنید | جان گرادک در کمک های همه گیر ایر کانادا و بازپرداخت کرایه ها:

ohn Gradek ، مدرس دانشگاه مک گیل ، می گوید صنعت هواپیمایی استدلال می کند که زمان آن فرا رسیده است که دولت از طریق این کار سایر شرکت های هواپیمایی را نجات دهد. 0:23

400 شرکت خصوصی توسط CBC بررسی می شوند

سی بی سی نیوز داده های بیش از 2،000 شرکت تجاری عمومی فهرست شده در صرافی های سرمایه گذاری TSX و TSX را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و 400 مشاغل را شناسایی کرد که قبلاً اعلامیه های عمومی خود را ارائه داده اند و نشان می دهد از حمایت مالیات دهندگان برخوردار بوده اند.

در حالی که ارقام بررسی شده توسط سی بی سی نیوز نشان می دهد ایر کانادا بیشترین حمایت همه گیرانه از طریق مالیات دهندگان را از هر شرکت دریافت کرده است ، هنوز هم ممکن است شرکت های دیگری باشند که بیشتر دریافت کرده اند و هنوز مبلغ را به طور علنی اعلام نکرده اند.

WestJet ، Sunwing ، Porter Airlines و Flair Airlines همه یارانه دستمزد را دریافت کردند تا به آنها کمک کند تا حقوق و دستمزد خود را پوشش دهند. هیچ یک از آنها با TSX تجارت نمی کنند و هیچ یک از آنها مبلغ دریافتی خود را برای CBC News اعلام نکرده اند. براساس پرونده های TSX ، Chorus Aviation ، صاحب شرکت های هواپیمایی منطقه ای Jazz و Voyageur ، تقریباً 97 میلیون دلار از طریق یارانه دستمزد دریافت کرده است.

بر اساس به روزرسانی اقتصادی پاییز دولت فدرال ، که هفته گذشته منتشر شد ، در مجموع ، دولت فدرال 1.4 میلیارد دلار به شرکت های هواپیمایی کانادایی کمک کرد تا در طول بیماری همه گیر ، 75 درصد از حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند.

‘بزرگترین شرکت در شاید بدترین صنعت’

هیچ کس از ایر کانادا برای مصاحبه با CBC News نمی نشیند. در بیانیه رسانه ای ، این شرکت هواپیمایی گفت که مبلغ قابل توجهی برای یارانه دستمزد دریافت کرده است زیرا تعداد زیادی از افراد را استخدام کرده است و “تقریباً 95 درصد درآمد ما در طول یک شب از بین می رود ، به همین دلیل دولت اکنون به دنبال بخش های خاص است پشتیبانی از صنعت ما ، دقیقاً همانطور که دولتهای سراسر جهان قبلاً برای خطوط هوایی خود انجام داده اند. “

فیتزپاتریک گفت: “با توجه به این ، انتظار می رود که ما کاربر نسبتاً زیادی از CEWS باشیم – بزرگترین رقیب داخلی ما از نظر کارکنان در ابتدای COVID کمتر از یک سوم اندازه ما بود.”

از آنجا که بیماری همه گیر درآمد صنعت هواپیمایی را خرد می کند ، مسافران – که بسیاری از آنها از نظر اقتصادی مشکل دارند – با عصبانیت از دولت فدرال خواسته اند که شرکت های هواپیمایی را مجبور به بازپرداخت آنها برای پروازهای لغو شده کند.

بیش از 100000 کانادایی به دادخواستهای مربوط به اقدام دولت در مورد بازپرداختها پیوسته اند و چندین دادخواست صنفی علیه شرکتهای هواپیمایی تشکیل شده است.

Air Canada با درآمد 2.3 میلیارد دلار از فروش بلیط

کالین روینسکو ، رئیس و مدیرعامل ایر کانادا ، در اوایل ماه جاری به اخبار بلومبرگ گفت که با وجود ضربه مالی ، شرکت هواپیمایی وی در حال حاضر 1.2 میلیارد دلار بلیط هواپیما قابل استرداد پس داده است.

رووینسکو در تاریخ 18 نوامبر به بلومبرگ گفت که “با این که شرایط بسته پشتیبانی مناسب و شرایط مناسب و معقول است” “هیچ گونه مشاجره ای بابت بازپرداخت مشتری برای پروازهای غیر قابل استرداد” ندارد.

ایر کانادا گزارش داده است که تا پایان ماه سپتامبر 2.3 میلیارد دلار درآمد فروش بلیط داشته است – حدود 65 درصد آن از کرایه های غیر قابل استرداد حاصل می شود.

رئیس و مدیر عامل شرکت ایر کانادا ، کالین روینسکو ، در اوایل ماه جاری به بلومبرگ گفت که یکی از قوی ترین ترازنامه ها را در صنعت هواپیمایی جهانی دارد که به سمت بیماری همه گیر در می آید. (ریان ریمورز / مطبوعات کانادایی)

گرادک استدلال می کند که ایر کانادا پول لازم برای پرداخت بازپرداخت را دارد اما از آن به عنوان یک ابزار چانه زنی در مذاکرات نجات با دولت فدرال استفاده می کند.

وی با اشاره به نقدینگی 8 میلیارد دلاری این شرکت از سپتامبر گفت: “ایر کانادا پول نقد دارد.” “ایر کانادا برای پردازش این بازپرداخت ها به بودجه دولت نیاز ندارد.”

گارنو می گوید دیگر هیچ پشتیبانی بخشی بدون بازپرداخت وجود ندارد

وزیر حمل و نقل مارک گارنو گفت که او برای شرکت های هواپیمایی روشن ساخته است که قبل از دریافت هر گونه کمک دولت دیگر ، آنها باید بازپرداخت را پرداخت کنند.

وی گفت: “ما خیلی واضح گفتیم نه – تا زمانی كه آنها كتباً متعهد به بازپرداخت مسافران شوند ، یك سنت از دولت كانادا دریافت نخواهند كرد.”

هنگامی که سی بی سی نیوز پرسید آیا اتاوا به شرکت های هواپیمایی اجازه می دهد تا از دلار مالیات دهندگان برای بازپرداخت مسافران استفاده کنند ، گارنو گفت که از آنجا که مذاکرات با شرکت های هواپیمایی محرمانه است ، جزئیات بیشتری را ارائه نخواهد کرد.

اما او پیشنهاد کرد که اگر شرکت های هواپیمایی شرایط دولت را برای پشتیبانی مالی برآورده کنند و کتباً نسبت به بازپرداخت مسافران متعهد شوند ، شرکت های حمل و نقل می توانند کمک بگیرند. دولت شرایطی را برای نجات شرکت های حمل و نقل هوایی وضع کرده است که آنها را ملزم به بازپرداخت ، حفظ ارتباطات هوایی در سراسر کانادا و احترام به هر گونه سفارش با شرکت های هوافضای کانادایی می کند.

“انجام این بازپرداخت مدتی طول می کشد زیرا تعداد زیادی مسافر وجود دارد ، اما هنگامی که توافق نامه بازپرداخت امضا شد – تعهد بسیار مشخصی از طرف هر دو طرف – پس از شروع بازپرداخت ، آنها در موقعیت دریافت کمک خواهند بود. فرایند “، گارنو گفت.

تماشا کنید | وزیر حمل و نقل مارک گارنو در مورد کمک های بخشی به خطوط هوایی:

وزیر حمل و نقل ، مارک گارنو گفت که دولت در حال حاضر در حال مذاکره محرمانه با شرکت های هواپیمایی بزرگ در مورد بسته کمک های خاص صنعت است که شامل تعدادی از شرایط سخت است. 0:32

“من از آن بسیار ناراحت هستم”

کالوین هیل ، مشتری ایر کانادا گفت که احساس می کند یک “گروگان” است.

او و همسرش گفتند که توانایی پرداخت اجاره در پزشکی هت ، آلتا را ندارند ، زیرا برای پروازهای ایر کانادا که هرگز انجام نداده اند 4000 دلار درآمد دارند. آنها می گویند در زیرزمین دخترشان خوابیده اند.

هیل گفت: “من از این موضوع بسیار ناراحت هستم.” “سپس برای اینکه بفهمیم شرکت های هواپیمایی می خواهند برگردند و ما مالیات دهندگان کانادا آنها را وثیقه می دهیم در حالی که آنها از چرخش خودداری می کنند و پول را به ما پس نمی دهند – این بسیار ناراحت کننده است.”

هیل ، که سال گذشته بازنشسته شد ، قصد داشت سفر یک عمر خود را به همراه همسرش به آسیا برساند. سپس همه گیر شد و دولت به همه کانادایی ها گفت که در ماه مارس به خانه بیایند.

هیل گفت ، ایر كانادا اجازه نمی دهد كه این زوج سوار پروازهای اصلی خود به خارج از بانكوك شوند تا به خانه بروند ، به دلیل محدودیت های سفر در یكی از اقامتگاه هایشان. در نتیجه ، او و همسرش مجبور شدند هزینه پروازهای خانه را با یک شرکت مخابراتی دیگر پرداخت کنند.

هیل ادعا می کند که یک نماینده ایر کانادا قول داده است که بلیط آنها را پس دهد ، اما با این وجود بیش از هشت ماه بعد او همچنان در حال جنگ است. او گفت که تقریباً چهار ماه اجاره کرده است.

“آنها ما را به عنوان افرادی با کوپن های برجسته یا بازپرداخت گروگان گرفته اند ، مگر اینکه به آنها بگوییم ،” خوب ، شما یک دلار در دست چپ من می دهید و من یک دلار در دست راست خود به شما پس می دهم تا هزینه آن را پرداخت کنم ” ” او گفت. “که به نظر من مضحک است.”

کالوین هیل و همسرش جانیس ماه ها است که برای بازپرداخت پروازهای ایر کانادا که نمی توانستند سوار شوند در جنگ بوده اند. (ارسال شده)

خلا gap عمده در مقررات حمایت از مسافران هوایی کانادا

ایر کانادا گفت که دارندگان بلیط غیر قابل استرداد دارای اعتبار سفر بدون تاریخ انقضا است که می تواند به دیگران منتقل شود یا “رزرو خود را به نقاط Aeroplan و با 65 درصد جایزه اضافی تبدیل می کند.” این شرکت هواپیمایی گفت این گزینه مطابق با جهت داده شده توسط آژانس حمل و نقل کانادایی.

اسکات استراینر ، رئیس و مدیرعامل آژانس حمل و نقل کانادا ، هفته گذشته در جمع نمایندگان مجلس شهادت داد که در قوانین مربوط به محافظت از مسافران هوایی کانادا شکافی وجود دارد که هیچ کس شاهد آمدن آن نیست. وی گفت ، اگر لغو از کنترل شرکت حمل و نقل خارج شود ، شرکت های هواپیمایی کانادا موظف به بازپرداخت مسافران نیستند.

“[The regulations] استراینر در تاریخ 1 دسامبر به کمیته حمل و نقل گفت: “تعهد بازپرداخت منحصراً برای لغو پروازها در کنترل شرکت های هواپیمایی اعمال می شود.” اکنون می دانیم که شکاف برجسته توسط همه گیری قابل توجه است. “

استراینر گفت اگر و وقتی CTA اختیاراتی را برای رفع این شکاف بدست آورد ، “ما آن را برطرف خواهیم کرد.”

در مقابل ، ایر کانادا پس از “بحث و گفتگوهای گسترده” با اعضای اتحادیه اروپا ، به مشتریانی که از اروپا خارج شده اند بلیط غیر قابل استرداد را پرداخت می کند.

ایر کانادا در حال گفتگو با دولت است

گزارش نتایج سه ماهه سوم ایر کانادا به سرمایه گذاران نشان دهنده تأثیر چشمگیر همه گیر در این شرکت است. این شرکت هواپیمایی می گوید به دلیل همه گیری و محدودیت سفر ، 88 درصد کاهش در تردد مسافران را شاهد بوده است.

این شرکت هواپیمایی در سه ماهه سوم 757 میلیون دلار درآمد کسب کرد ، اما این رقم افت 86 درصدی 4.7 میلیارد دلاری از درآمد خود را در مدت مشابه در سال 2019 نشان می دهد.

ایر کانادا با خونریزی از پول نقد ، آنچه “گام دردناک” نامیده می شود ، برای کاهش نیمی از نیروی کار خود در ماه ژوئن – 20،000 شغل – بود و 30 مسیر منطقه ای داخلی را به طور نامحدود متوقف کرد. بر اساس سوابق مالی شرکت ، این ناو همچنین برخی هواپیماها را زود بازنشسته کرد و تحویل برخی هواپیماهای جدید را به تعویق انداخت یا لغو کرد.

وسلی لسوسکی رئیس م Canadaلفه Air Canada CUPE است که نمایندگی 6000 مهماندار هواپیمای بیکار است. وی گفت ایر كانادا باید همانند سایر شركت های هواپیمایی ، افرادی را كه از طریق برنامه یارانه دستمزد استخدام شده اند ، حفظ می كرد.

لسوسکی همچنین رئیس بخش هواپیمایی اتحادیه است که نمایندگی 15000 مهماندار هواپیما در سایر شرکت های هواپیمایی از جمله Air Transat ، Sunwing و WestJet است.

وی گفت: “اگر دولت قرار است آن مقدار كمك را به كارفرما اعطا كند ، كه بسیار زیاد است ، باید شرایطی داشته باشد كه در آن كارگران واقعاً محافظت شوند.”

در همین حال ، ایر کانادا به سی بی سی نیوز گفت که کانادا “در داشتن برنامه پشتیبانی هدفمند و بخشی از صنعت حمل و نقل هوایی ، تا حدی در میان کشورهای پیشرفته دور از دسترس نیست.”

این شرکت هواپیمایی به اقتصاددان ارشد انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی اشاره می کند که اخیراً اظهار داشت بیش از 160 میلیارد دلار کمک دولت ایالات متحده به شرکت های هواپیمایی در جهان رسیده است.

ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی میلیاردها کمک مالی به خطوط هوایی داده اند. در برخی موارد ، رشته هایی به این کمک وصل شده بودند ، مانند اینکه سهام دولتها در شرکتهای هواپیمایی سهام عدالت شرکت کرده و آنها را ملزم به بازپرداخت می کنند.