با وجود تسلط بر آمریکای شمالی، رقابت هاکی زنان سخت‌تر در راه است

در هاکی زنان، کانادا و ایالات متحده وجود دارد – و سپس همه افراد دیگر هستند.

به آرامی، اما مطمئنا، بقیه در حال جبران هستند.

در مسابقات قهرمانی جهان 2022، فنلاند که در رده 3 قرار دارد، برای اولین بار از بازی های مدال بازماند. بدتر از آن، بازی مقام پنجم را به ژاپن باخت و به گروه B برای مسابقات فعلی در برامپتون، اونت سقوط کرد.

سقوط بسیار مهم است. هر پنج تیم گروه A به طور خودکار به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می کنند، اما تنها سه تیم برتر از گروه B صعود می کنند.

همچنین فنلاند را به همان رده رقیب سوئد منتقل می کند. این دو روز یکشنبه در مرکز CAA به مصاف هم رفتند که فنلاند پس از دو دوره بازی 2-0 را حذف کرد و 4-2 پیروز شد.

پترا نیمینن، 23 ساله برنده دو مدال برنز المپیک که نشانگر پیروزی را در مسابقه سوم به ثمر رساند، گفت که از اینکه از بازی رقابتی مقابل سوئد فرار کرده است خوشحال است.

“همیشه خوب است [to beat Sweden]”او با پوزخند گفت: “این واقعا خوب است.”

این پیروزی باعث شد فنلاند با نتیجه 3-0 کنترل گروه B را در اختیار بگیرد، در حالی که سوئدی ها به 1-2 سقوط کردند. آلمان (1-1) بعداً یکشنبه با فرانسه (0-2) بازی می کند.

در حال حاضر، تصور اینکه تیم های آمریکای شمالی مانند فنلاند در معرض خطر باشند تقریبا غیرممکن است. اما سقوط به سرعت برای این کشور شمال اروپا اتفاق افتاد – تنها در سال 2019 بود که فنلاندی ها کانادا را در نیمه نهایی جهانی شگفت زده کردند و به هدف غیر مجاز OT یعنی شکست دادن آمریکا برای طلا رسیدند.

ما همیشه برای مدال بازی می کنیم

فنلاند چند ماه قبل از سقوط در جهان در سال 2022، برنز المپیک را کسب کرد. هیچ کس تعجب نمی کند اگر فنلاند در برامپتون به سکو بازگردد، اما این تیم مطمئناً روی پا است.

نیمینن گفت خروج از گروه B انگیزه زیادی ایجاد می کند.

او گفت: «این اولین کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم این است که به گروه A برگردیم، بنابراین فکر می‌کنم هر دختری فقط می‌خواهد در آن بازی‌ها پیروز شود و در آنجا سخت مبارزه کند. “من فکر می کنم ما همیشه برای مدال بازی می کنیم. این اولین چیز ماست. پس حالا شما فقط به راه خود ادامه دهید.”

در پس‌زمینه، کشورهایی مانند ژاپن و جمهوری چک به عنوان رقابت بالقوه مدال‌آوری سرگردان هستند.

اسلواکی که جواز حضور در مسابقات را کسب نکرد و در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد، به عنوان یک تهدید آینده در کمین است.

اسلواکی در ونکوور 2010 با نتیجه 18-0 مغلوب کانادا شد که بی‌طرف‌ترین شکست تاریخ المپیک بود. این تنها بازی هاکی زنان اسلواکی در المپیک است.

امروز، اسلواکی مدعی هیجان انگیزترین بازیکن جوان در این ورزش است: Nela Lopušanova. در 14 سالگی در ژانویه، لوپوشانووا با کسب 12 امتیاز در پنج بازی، MVP قهرمانی زیر 18 سال زنان را به دست آورد.

این پدیده همچنین اولین گل لاکراس را در تاریخ بین المللی هاکی زنان به ثمر رساند.

یوبومیرا کوژانووا، مدیر تیم های ملی زنان اسلواکی، در این باره گفت: «من هیچ دختر اسلواکیایی به این استعداد در سن و سالش را به یاد ندارم. ورزشکاران در ژانویه. او بزرگترین دارایی ما برای تیم زیر 18 سال ما و همچنین برای آینده تیم ملی زنان اسلواکی است.

اسلواکی در مرحله یک چهارم نهایی آن مسابقات به سوئد سقوط کرد. سوئدی ها در مرحله نیمه نهایی آمریکا را شکست دادند و سپس در بازی مدال طلا با نتیجه 10-0 مقابل کانادا شکست خوردند.

با سقوط فنلاند و محرومیت روسیه برای حمله به اوکراین در جهان 2022، چک فرصت را غنیمت شمرد و برای اولین مدال تاریخ تیم برنز گرفت و این کار را به سختی از گروه B کرد.

مربی تیم چک بر عهده کارلا مک لئود، مدافع کانادایی است که در تیم مدال طلا در ونکوور حضور داشت.

“یک مربی پرافتخار”

آنها که برای این تورنمنت به گروه A صعود کردند، توانستند برای اولین بار خود را مقابل کانادا بسنجند و در یک باخت 5-1 سخت مبارزه کردند.

پس از آن، مک لئود گفت که او “یک مربی مغرور” است.

او گفت: “فکر می‌کردم وارد لحظه بزرگی شدیم، لحظه جدیدی برای همه ما، و فقط با اعتماد به نفس و میل به رقابت و بازی وارد شدیم.” بدون توپ، ما تیم سختی برای بازی در برابر آن هستیم و فکر می‌کردم در این بخش پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

مقابل چنین تیمی کار آسانی نیست.

چک پیش از این در وقت اضافه 2-1 ژاپن را شکست داده بود.

ژاپن با یک پله عقب تر از جمهوری چک در رتبه هفتم جهان قرار دارد. اما در حالی که چک ها تنها در سال 2022 اولین بازی خود را در المپیک انجام دادند، ژاپنی ها در هر یک از سه بازی اخیر بازی کرده اند و ششم یا هفتم شده اند.

سابقه طولانی‌تر موفقیت به این معنی است که ژاپن با هفت بار بازی با کانادا در تاریخ خود، وارد دنیای 2023 شده است. مجموع: کانادا 91، ژاپن 0.

روز شنبه، کانادا با پیروزی 5-0 به روند تعطیلی خود ادامه داد.

تماشا | کانادا ژاپن را در دنیای زنان خالی کرد:

فیلر یک جفت را در حالی که کانادا در مسابقات قهرمانی جهان ژاپن را تعطیل می کند، گل می کند

سارا فیلر دو بار گلزنی کرد و یک کمک کننده اضافه کرد و کانادا شنبه شب در مسابقات قهرمانی زنان جهان با نتیجه 5-0 بر ژاپن چیره شد.

با این حال، یوجی ایزوکا، سرمربی ژاپن گفت که نسبت به شکست 9-0 در جام جهانی 2022 بهبود یافته است.

ایزوکا از طریق یک مترجم گفت: “ما تازه در حال پیشرفت هستیم. هر سال خیلی بهتر می شویم، فقط امیدواریم که مدال بگیریم. این هدف است.”

ایزوکا گفت که پیشرفت بیشتر از بازیکنان بیشتر در خارج از کشور مانند لیگ های سوئد حاصل می شود.

اما او گفت که هنوز به خود اجازه نمی دهد که در مورد پیروزی بر کانادا یا ایالات متحده رویاپردازی کند.

“گام به گام.”

تماشا | کانادا و ایالات متحده آمریکا: رقابت هاکی که شبیه هیچ کدام نیست:

کانادا در مقابل ایالات متحده آمریکا: رقابت هاکی که شبیه هیچ کدام نیست

کانادا اخیراً تعداد ایالات متحده را در هاکی زنان داشته است و این دو کشور خود را برای یک مسابقه دیگر در مسابقات جهانی هاکی زنان آماده می کنند.