ترودو ، رهبران حزب جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، پیروزی در انتخابات ایالات متحده را تبریک می گویند

نخست وزیر جاستین ترودو انتخاب جو بایدن دموکرات را به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده تبریک گفت و گفت که او منتظر است روابط “خارق العاده” مشترک کانادا و ایالات متحده را توسعه دهد.

در بیانیه صادر شده توسط ترودو شنبه ، “از طرف دولت کانادا ، من به جو بایدن و کمالا هریس انتخاب به عنوان رئیس جمهور و معاون بعدی ایالات متحده آمریکا تبریک می گویم.”

“کانادا و ایالات متحده از روابط خارق العاده ای برخوردار هستند – رابطه ای که در صحنه جهانی بی نظیر است. جغرافیای مشترک ، منافع مشترک ، روابط شخصی عمیق و روابط اقتصادی قوی ما را به دوستان نزدیک ، شرکا و متحدان تبدیل می کند.

وی ادامه داد: “ما همچنان به ایمنی و سلامت مردم خود در برابر تأثیرات همه گیر جهانی COVID-19 ادامه خواهیم داد و برای پیشبرد صلح و شمول ، رونق اقتصادی و اقدامات اقلیمی در سراسر جهان تلاش خواهیم کرد.”

نخست وزیر افزود که مشتاقانه منتظر همکاری با بایدن ، هریس ، دولت آنها و كنگره آمریكا برای “مقابله با بزرگترین چالشهای جهان” است.

به گزارش شبکه های آمریکایی ، بایدن پس از حصول اطمینان از آرا college کافی کالج های انتخاباتی روز شنبه ، دونالد ترامپ را شکست داد و چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده شد.

پیروزی بایدن پس از بیش از سه روز بلاتکلیفی حاصل شد ، در حالی که مقامات انتخابات از طریق افزایش آرا votes نامه های الکترونیکی که روند پردازش برخی از آرا delay را به تأخیر انداخته بود ، تفکیک کردند. بایدن با پیروزی در ایالت زادگاه خود پنسیلوانیا از آستانه 270 رأی کالج انتخاباتی عبور کرد ، هرچند ترامپ نتایج برخی از ایالت ها را زیر سوال می برد.

ارین اوتول ، رهبر محافظه کار فدرال ، در توییتر خود ضمن تبریک به روابط تاریخی بین دو کشور ، ضمن تبریک به تبریک گفت.

جگمیت سینگ رهبر حزب دموکراتیک خلق در صدور سخنان خود به نقل از جک لایتون ، رهبر پیشین حزب دموکراتیک دموکراتیک ، بر پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ تمرکز کرد.

در حالی که هر دو ترودو و اوتول متعهد شدند كه در صورت انتخاب مجدد وی با ترامپ همکاری كنند ، هر دو یونگ و رهبر بلوك ایو-فرانسوا بلانشت تمایل خود را برای بركناری ترامپ از كاخ سفید ابراز داشتند.

در یک توییت جداگانه ، سینگ به معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس به خاطر موفقیت خود در تبدیل شدن به اولین زن و فرد رنگین پوست که این عنوان را به دست آورد ، تبریک گفت. سناتور کالیفرنیا اولین زن سیاه پوست و از نژاد آسیای جنوبی است که به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب می شود.

آنامی پاول از حزب سبزها – چند هفته پس از پیروزی تاریخی خود به عنوان اولین رهبر دائمی سیاه پوستان از یک حزب سیاسی فدرال در کانادا – همچنین به هریس تبریک گفت که به عنوان بالاترین زن برای خدمت در دولت شناخته شده است.

پاول در بیانیه ای گفت: “انتخاب جو بایدن و كامالا هریس فرصتی برای آغاز فصل جدیدی از روابط حیاتی آمریكا و كاناداست.”

برای پیگیری پوشش CBC ، برای پوشش ویژه پیروزی جو بایدن ، امشب با Adrienne Arsenault و Ian Hanomansing همراه شوید. ساعت 7 بعد از ظهر با شبکه خبری CBC یا CBC GEM همراه شوید ، یا به برنامه های ویژه سی بی سی در رادیو سی بی سی یک یا برنامه گوش دادن به سی بی سی در ساعت 8 شب شرقی به میزبانی سوزان بونر و پیا چاتوپادیای گوش دهید.