ترودو برای کمک به توزیع واکسن COVID-19 به ارتش مراجعه می کند

نخست وزیر جاستین ترودو امروز اعلام کرد که دولت فدرال یک فرمانده ارشد نظامی را برای هدایت تلاش برای توزیع واکسن COVID-19 خود انتخاب کرده است در حالی که کشور برای یک کمپین عظیم تلقیح آماده می شود.

ترودو گفت سرلشکر دنی فورتین ، رئیس ستاد فعلی فرماندهی عملیات مشترک کانادا و فرمانده سابق مأموریت ناتو در عراق ، لجستیک واکسن و عملیات را در شعبه جدید آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) رهبری خواهد کرد.

فراتر از خدمات گسترده خود در خارج از کشور ، فورتین همچنین در برنامه ریزی مأموریت های CAF در خانه های مراقبت طولانی مدت همه گیر در طول تابستان نقش داشت. گزارش های دلخراشی که سربازان پس از کار در آن خانه ها تولید کردند ، باعث شد دولت فدرال دستورالعمل های جدیدی درباره مراقبت از سالمندان تهیه کند.

ترودو گفت که دولت در حال ایجاد یک مرکز جدید تحت پشتیبانی ارتش در PHAC – مرکز عملیات ملی – برای کمک به هماهنگی در استفاده از میلیون ها دوز واکسن طی ماه های آینده است.

ترودو گفت: “كانادا آمادگی كافی برای تولید واكسن در مقیاس گسترده را دارد ، اما این بزرگترین ایمن سازی در طول تاریخ این كشور خواهد بود. ما باید به هرکسی که واکسن می خواهد برسیم ، مهم نیست که در کجا زندگی می کنند.”

ترودو گفت که نیروهای مسلح در برنامه ریزی و مقابله با چالش های فشرده ، مانند شرایط ذخیره سازی سرد برای واکسن های امیدوار کننده Pfizer و Moderna ، کمک خواهند کرد. ارتش همچنین به اتاوا کمک می کند تا به برخی از جوامع بومی و روستایی که در بهترین زمان خدمات بهداشتی محدود هستند ، عکس بگیرد.

ترودو گفت: “این یک تلاش اساسی خواهد بود ، اما کانادا می تواند این کار را انجام دهد و خواهد کرد.”

ایالات متحده در ماه می از ژنرال چهار ستاره سابق ، ژنرال گوستاو پرنا ، برای هدایت عملیات Warp Speed ​​- پروژه ای برای تولید واکسن ، تولید آن در مقادیر زیاد و بیرون راندن آن به جوامع ، استفاده کرد.

نیروهای مسلح ایالات متحده ، با همکاری McKesson و غول توزیع دارو ، و حمل و نقل مانند FedEx ، میلیون ها دوز واکسن Pfizer را در تمام 50 ایالت ایالات متحده توزیع می کنند ، روز پس از آنکه این محصول تأییدیه های لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دریافت کرد ، انتظار می رود در 10 دسامبر اتفاق بیفتد.

پیش بینی می شود در ماه دسامبر 20 میلیون آمریکایی واکسینه شوند و در هر ماه 30 میلیون آمریکایی دیگر واکسینه شوند.

ترودو در پاسخ به این س askedال که چرا او رابط نظامی را زودتر منصوب نکرده است ، وقتی ایالات متحده ماه هاست یکی از آنها را مستقر می کند ، گفت دولت او “بهترین کار خود را انجام می دهد” و کار بر روی طرح توزیع مدتی است که ادامه دارد.

“من می توانم اشتیاق مردم با این موضوع را که می خواهند بدانند چه زمانی این کار پایان می یابد ، زمانی که ما واکسن می گیریم درک کنم. آنچه ما می توانیم بگوییم این است که ما بسیار سخت کار خواهیم کرد تا زایمان را با سرعت و با حداکثر ایمنی انجام دهیم ، “ترودو گفت. “ما در این زمینه هستیم و داریم تحویل می دهیم.”

ترودو گفت کانادا در مسیر واکسیناسیون تقریباً هر شخصی است که می خواهد تا سپتامبر 2021 شلیک کند.

انتظار می رود بهداشت کانادا تقریباً در همان زمانی که ایالات متحده تأیید می کند ، محصول Pfizer را تأیید کند. دکتر سوپریا شارما ، مشاور ارشد پزشکی در بهداشت کانادا گفت: “ما در مسیر تصمیم گیری در مورد جدول زمانی مشابه هستیم.”

شارما گفت که بخش وی از 9 اکتبر در حال بررسی اطلاعات کارآزمایی بالینی است. روند بررسی نورد – یک تغییر سیاست که به دلیل فوریت این بیماری همه گیر اجرا شده است – به تولیدکنندگان دارو اجازه می دهد تا از زمان بندی طولانی که معمولاً هنگام راه اندازی یک جدید با آنها روبرو می شوند ، عبور کنند. واکسن

آریان رضا ، معاون معاون وزیر در خدمات عمومی و تدارکات کانادا ، روز پنجشنبه گفت که انتظار دارد واکسن ها در “سه ماهه اول سال 2021” در دسترس باشند.

وی گفت: “هر لحظه تصویب تنظیم مقررات انجام می شود ، آنها آماده خواهند بود تا با عرضه و محموله های اولیه به سرعت عمل كنند.”

اگر همه چیز خوب پیش برود و اگر غول های دارویی ایالات متحده بتوانند جدول زمانی زایمان را رعایت کنند ، PHAC گفته است که در سه ماه اول سال 202 شش میلیون دوز می تواند به کار گرفته شود. هر بیمار به دو دوز واکسن Pfizer احتیاج دارد.