ترودو می گوید 249000 دوز واکسن تا پایان سال به کانادا می رسد

نخست وزیر جاستین ترودو امروز اعلام کرد که چند صد هزار دوز واکسن Pfizer COVID-19 قبل از پایان سال در کانادا در دسترس خواهد بود – عکسهایی که عمدتا برای ساکنان خانه های مراقبت طولانی مدت و کارکنان آنجا کار می کنند.

ترودو گفت تا پایان سال حداکثر 249000 دوز واکسن دو دوز برای راه اندازی یک کمپین تلقیح انبوه آماده خواهد بود ، که انتظار می رود ماههای زیادی طول بکشد.

اولین دوزها در حالی خواهد رسید که برخی از استانها – به ویژه آلبرتا ، مانیتوبا ، انتاریو و کبک – با افزایش چشمگیر پرونده های COVID-19 و مرگ روبرو می شوند.

ترودو گفت این دوزها توسط این شرکت مستقیماً به 14 مرکز توزیع که هم اکنون به سردخانه لازم مجهز هستند ، تحویل می شود. ترودو گفت ، این واکسن خاص باید در دمای -80 درجه سانتیگراد نگهداری شود – که باعث می شود تدارکات توزیع “فوق العاده پیچیده” باشد.

واکسن ها به صورت سرانه در حوزه های قضایی توزیع می شوند ، به این معنی که هر استان دوز واکسن متناسب با سهم خود از جمعیت دریافت می کند. در حال حاضر واکسن به مناطق ارسال نخواهد شد ، زیرا اکنون ظرفیت ذخیره سازی ایمن محصول Pfizer را ندارند.

در حالی که هنوز محل دقیق هر 14 مرکز توزیع مشخص نشده است ، برخی از استان ها از جمله نیوفاندلند و لابرادور گفته اند که محصول Pfizer در بیمارستان های بزرگ مناطق شهری ذخیره می شود.

تماشا کنید: ترودو می گوید اولین واکسن ها هفته آینده وارد می شوند

نخست وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری در اتاوا ، کانادایی ها را در مورد زمان ورود اولین واکسن ها به کانادا به روز کرد. 1:17

کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) هفته گذشته اعلام کرد که مقدار اولیه مقادیر محدود باید برای افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس و ایجاد علائم شدید هستند – ساکنان مسن مراقبت های طولانی مدت و امکانات زندگی مساعدت ، بازنشستگی خانه ها و بیمارستان های مراقبت های مزمن و کارکنانی که از آنها مراقبت می کنند.

پس از ایمن سازی ساکنان و کارکنان مراقبت طولانی مدت ، NACI گفت که گروه اولویت بعدی باید کلیه کانادایی های بالای 80 سال باشد.

این که رهبران استانی تصمیم بگیرند چه کسی عکس بگیرد ، به عهده رهبران استانی است ، اما ترودو گفت که نخست وزیرها توافق دارند که دستورالعمل های NACI را دنبال کنند و آسیب پذیرترین ها در ردیف اول قرار بگیرند.

در حالی که اولین دسته واکسن ها نسبتاً ناچیز است ، ترودو گفت که این محموله به استانها و مناطق این فرصت را می دهد تا از طریق هرگونه گره خوردن در زنجیره تأمین قبل از ورود پیش بینی میلیون ها دوز بیشتر در سه ماه اول سال 2021 کار کنند.

ترودو گفت: “این بزرگترین تحرک واکسن در تاریخ کانادا است و می توان با تعداد کم و به سرعت مقیاس خود را شروع کرد زیرا جریان دوزهای واکسن به سرعت افزایش می یابد – این یک چیز خوب است.”

نخست وزیر انتاریو داگ فورد امروز لیست اولویت های واکسیناسیون استان خود را منتشر کرد که از نزدیک توصیه های NACI را بررسی می کند.

ساکنان و کارمندان در “مراکز مراقبت از اجتماع” ، مانند خانه های مراقبت طولانی مدت و خانه های بازنشستگی ، تا زمانی که در یکی از “مناطق قرمز” انتاریو مانند تورنتو یا منطقه پیل – مکان هایی که افزایش پرونده های کار منجر به محدودیت های شدیدتر در تجارت و اجتماعات عمومی شده است. کارکنان مراقبت های بهداشتی و کارمندان بیمارستان در مناطق قرمز نیز از اولین کسانی هستند که مایه زنی می شوند.

ژنرال بازنشسته ریک هیلیر ، رئیس کارگروه توزیع واکسن انتاریو گفت ، تقریباً 85000 دوز در این ماه در انتاریو در دسترس خواهد بود.

وی گفت: به دلیل محدودیت های دمایی ، واکسن به راحتی نمی تواند بین مراکز توزیع و مراقبت های طولانی مدت فردی و خانه های بازنشستگی منتقل شود.

هیلیر گفت: “وقتی بدانیم كه می توانیم آن را انتقال دهیم ، می خواهیم ابتدا به سراغ آسیب پذیرترین افراد برویم.” وی گفت ، با توجه به مشكلاتی كه در جابجایی ساكنان مراقبت های طولانی مدت وجود دارد ، ممكن است كارمندان ابتدا مجبور به واكسن در محل های تلقیح مركزی شوند.

بهداشت کانادا در بررسی واکسن ها “هیچ کمکی نمی کند”: ترودو

این اعلامیه یک روز پس از آن منتشر شد که Pfizer و شریک آلمانی آن ، BioNTech ، به سی بی سی نیوز گفتند که این دو شرکت آماده هستند دوز واکسن را ظرف 24 ساعت پس از تصویب مقررات به کانادا ارسال کنند. ترودو گفت ، اگر Health Canada به محصول چراغ سبز نشان دهد ، اولین عکس ها باید هفته آینده برسد.

دکتر سوپریا شارما ، مشاور ارشد پزشکی در بهداشت کانادا ، گفته است که دپارتمان وی می تواند به محض این هفته محصول Pfizer را تأیید کند. این جدول زمانی تقریباً مطابق با برنامه نهادهای نظارتی آمریکایی برای تأیید واکسن است.

با توجه به نظرسنجی های اخیر ، تعداد قابل توجهی از کانادایی ها می گویند که واکسن را به طور کامل امتناع می کنند یا مدتی صبر می کنند تا در صف شلیک قرار بگیرند ، ترودو گفت که او می خواهد از کانادایی ها اطمینان حاصل شود که این علم عجله نخواهد کرد و تنظیم کنندگان کانادا فقط محصولات مفید را تأیید کنید.

ترودو گفت: “روند تنظیم مقررات در حال انجام است و متخصصان شبانه روزی در حال کار هستند. آنها استاندارد طلای جهانی کانادا را برای تأییدیه های پزشکی حفظ می کنند.” “روند نظارتی باید مانند همیشه دقیق باشد. از نظر تأیید واکسن برای استفاده ایمن توسط کانادایی ها ، هیچ گوشه و کنار گوش بهداشت قطع نشده است.”

WATCH: ترودو درباره روند تنظیم بهداشت کانادا بحث می کند

نخست وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه اعلام کرد که اولین تعداد واکسن ها هفته آینده وارد کانادا می شوند. 2:45

سرلشکر دانی فورتین ، فرمانده نظامی هدایت آژانس بهداشت عمومی مرکز عملیات ملی تدارکات واکسن ، اولین اولین “اجرای خشک” برنامه ریزی شده با استانها و سرزمین ها را امروز انجام می دهد تا بهترین روش برای کنترل حساسیت به درجه حرارت بسیار خوب را بررسی کند واکسن

فورتین گفت که متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند پس از رسیدن آنها به سواحل ما ، “یک یا دو روز” عکسهای Pfizer را شروع کنند.

وی گفت: “به محض دریافت محصول ، باید بسته بندی ، ذوب ، رطوبت ، مخلوط را انجام دهید – بنابراین این روند نسبتاً سریع برای متخصصان بهداشت است.”

ترودو در پاسخ به این س whyال که چرا این دوزها اکنون می آید ، زمانی که دولت وی مدتهاست اعلام کرده است که این عکسها تا سال 2021 نمی رسد ، ترودو گفت که همیشه این احتمال وجود دارد که دوزهای واکسن در ماه دسامبر در دسترس باشد اما او نمی خواهد “امید مردم را جلب کند”. وی این پیشنهاد را که حملات اولیه ناشی از تمایل به خاموش کردن انتقاد از محافظه کاران مخالف بود ، رد کرد.

بهداشت کانادا در حال بررسی برنامه های کاربردی سایر نامزدهای امیدوار کننده واکسن در خط تولید است ، از جمله محصولات مدرن مستقر در ماساچوست ، AstraZeneca مستقر در انگلیس و بخش دارویی جانسون و جانسون ، جانسن. مدرنا گفت که کانادا پس از تأیید ، در زمره اولین کشورهایی است که واکسن خود را دریافت می کند.

این سه واکسن به چنین اقدامات دقیق کنترل دما احتیاج ندارند و در صورت تأیید ، توزیع بیشتری نسبت به واکسن Pfizer دارند.

در جریان یک کنفرانس خبری که اوایل روز دوشنبه برگزار شد ، ارین اتول رهبر محافظه کار دولت را متهم کرد که با عدم اطلاع کانادایی ها از روند کار ، اعتماد به واکسن های COVID-19 را کاهش می دهد.

وی گفت: “اطلاعات در یک بیماری همه گیر ابزاری اساسی است و پنهان کاری دولت ترودو منجر به عدم اطمینان بیشتر ، سردرگمی بیشتر و عدم اعتماد به نفس در زمانی می شود که شاهد لغو جشن های کریسمس هستیم.”

بعداً امروز ، نمایندگان مجلس به یک حرکت محافظه کارانه رای خواهند داد که از دولت می خواهد یک طرح دقیق واکسن را ارائه دهد.

امروز به حرکت برنامه واکسن رأی دهید

این حرکت خواستار به روزرسانی وضعیت در موارد زیر است:

  • نحوه انتقال ، ذخیره و توزیع ایمن هر نوع واکسن در کانادایی ها.
  • تاریخی که هر نوع واکسن برای اولین بار در کانادا مستقر می شود و میزان واکسیناسیون پیش بینی شده ماهانه.
  • هرگونه راهنمایی فدرال برنامه ریزی شده در رابطه با استفاده از واکسن توسط گروه اولویت دار ، مانند کارکنان بهداشتی و سالمندان.
  • طرح توزیع واکسن به جوامع بومی ، اعضای نیروهای مسلح کانادا و کهنه سربازان.

کنفرانس خبری امروز نیز در آستانه اولین جلسه وزرا قرار است برای روز پنجشنبه برگزار شود. انتظار می رود ترودو با نخست وزیران درمورد مسائلی مانند انتشار واکسن و انتقال بهداشت فدرال صحبت کند. نخست وزیران خواستار افزایش 28 میلیارد دلاری سالانه بودجه بهداشتی هستند.