جمعه سیاه جمعیت عظیم و درگیری های متعددی را به بازار کالگری می آورد

با وجود محدودیت های جدید استانی در این هفته ، جمعیت زیادی هنگام فروش جمعه سیاه به مرکز چینوک هجوم آوردند – و پلیس کلگری می گوید که چند مورد به سرعت از کنترل خارج شدند.

درگیری های متعدد عصر جمعه آغاز شد ، پلیس تأیید کرد ، و مأموران “یک سری” از مراجعین بی ادب را از مرکز خارج کردند. هیچ گونه اتهامی اعلام نشده

در این مرحله ، گروهبان پلیس کلگری مایک کالاهون گفت که تأکید بیشتر بر آموزش است تا اجرای قانون – اما این می تواند تغییر کند.

کالحون گفت: “ما در حال دادن هشدارها هستیم.” “اگر ما شروع به دیدن می کنیم [people] با رعایت نکردن ، ما به سمت اجرای قانون حرکت خواهیم کرد. “

کادیلاک فیرویو ، مالک این مرکز خرید ، گفت که گروهی از جوانان “مانع جریان ترافیک و ایجاد مزاحمت” در سراسر بازار می شوند ، که منجر به حضور تعداد زیادی از افسران پلیس در محل می شود تا آنها را از مرکز اسکورت کنند.

کادیلاک فیرویو در بیانیه ای گفت: “ما به همکاری نزدیک با CPS ادامه خواهیم داد ، کسی که امروز مجدداً در محل حضور خواهد داشت و از تلاشهای ما برای اطمینان از اینکه مانع تجربه خرید و ایمنی مشتری نمی شود ، پشتیبانی خواهد کرد.”

این شرکت گفت که در تمام طول فصل خرید تعطیلات به طور فعال سطح ظرفیت را کنترل می کند تا مطابق با محدودیت های جدید استان باشد.

این مرکز همچنین اقدامات اضافی مانند افزایش پروتکل های تمیز کردن ، علامت گذاری ، فلش جهت دار و نصب موانع را در صورت لزوم انجام داده است.

“این احساس وحشتناکی به من می دهد”

تیلور تافنل ، که در بازار کار می کند ، گفت که او شاهد چندین “تجمع عظیم” خریداران است که از طریق راهروها حرکت می کنند.

تافنل گفت: “ناگهان ، موج عظیم دیگری شروع به اتفاق كردن كرد.” “بنابراین من مثل این بودم ، این افتضاح است! بنابراین من قصد دارم کاری انجام دهم [about] این ، زیرا این اتفاق نباید در حال حاضر رخ دهد. “

در ضبط شده ای که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد ، توفنل راهروهای شلوغ داخل این مرکز را شکار کرد ، صحنه ای که در یک سال عادی به نظر نمی رسید.

وی گفت: “جمعه سیاه است ، بنابراین ما انتظار داشتیم که بازار بسیار شلوغ باشد.” “[But we had] افرادی که در بیرون راه می روند ، در راهروها صحبت می کنند ، ورودی ها و صفوف را مسدود می کنند. اساساً همین است [the posts were] به نمایش گذاشتن ، فقط چند نفر در بازار خنک بودند. “

تیلور تافنل ، که در مرکز چینوک کار می کند ، گفت که امواج زیادی از گروه های بزرگ وجود دارد که روز جمعه از راهروهای بازار عبور می کنند. (تیلور تافنل)

تافنل گفت دشوار است بگوید که امسال ممکن است با جمعه های سیاه سالهای گذشته مقایسه شود ، اما گفت که “احساس خیلی بیشتری می شود” زیرا بسیاری به جای خرید مشغول چت و گفتگو بودند.

وی گفت: “این احساس وحشتناکی به من ایجاد کرد. من فروشگاه خود را دوست دارم ، کارم را دوست دارم ، هر روز کار رفتن را دوست دارم.” “اما من همچنین وقتی این موقعیت ها را می بینم با این اضطراب طاقت فرسا پر می شوم ، زیرا من هم خانواده دارم.

وی افزود: “دیدن اینکه مردم به راحتی به راحتی برای خریدهای کریسمس ، خریدهای تعطیلات و بیرون از خانه برای خریدهای کریسمس ، آن را سبک و آویزان در مراکز خرید می کنند ، بسیار مأیوس کننده است.”

توفنل اظهار امیدواری کرد افرادی که در مراکز خرید حضور دارند پروتکل های ایمنی اجرا شده را دنبال کنند.

“[If not]، من فقط می گفتم ، بچه ها ، در خانه بمان ، “او گفت:” اگر قصد خرید چیزهایی در بازار را ندارید ، فقط در خانه بمانید.

محدودیت های استانی جدید

محدودیت های اجباری جدید اعلام شده توسط استان در این هفته به مشاغلی که می توانند آزاد بمانند نیاز دارد تا ظرفیت خود را به 25 درصد از اشغال کد آتش بس محدود کنند.

وزیر دادگستری کیسی مادو روز جمعه گفت که حدود 700 افسر صلح در آلبرتا اختیار اجرای دستورات بهداشتی استان را دارند.

مادو گفت که این استان آماده اجرای قوانین جدید است ، اما افزود که آلبرتا از افسران نمی خواهد “آلبرت های مسئولی را که در زندگی روزمره خود هستند آزار و اذیت کنند.”

مادو در این کنفرانس خبری گفت: “انتظار من این است که کسانی که اقداماتی را که ما انجام داده ایم نقض می کنند ، مجبور به پاسخگویی شوند.”

“من فکر می کنم شما در مواردی که افرادی هستند که به طور آشکار با اقدامات بهداشتی مطابقت ندارند ، شاهد افزایش سطح اجرای قانون خواهید بود.”

تماشا کنید | نخست وزیر آلبرتا ، جیسون کنی ، محدودیت های جدید COVID-19 را برای آلبرتا اعلام کرد

آلبرتا محدودیت های جدیدی را در روز سه شنبه اعمال کرد که تمام اجتماعات اجتماعی در خانه های مردم را ممنوع می کند و ماسک ها را برای همه محل های کار داخلی در دو شهر بزرگ استان اجباری می کند. 3:57

نخست وزیر جیسون کنی در اوایل این هفته گفت که دولت وی محدودیت های جدید را در 15 دسامبر مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد و در صورت افزایش تعداد پرونده ها با نرخ فعلی ، اقدامات سختگیرانه تری اعمال خواهد کرد.

کنی گفت: “ما ارزیابی آن را ادامه خواهیم داد ، اما اجازه نمی دهیم فشار سیاسی یا رویکردهای ایدئولوژیک برای آسیب رساندن بی رویه به زندگی و معیشت مردم ایجاد شود.”

“ما با استفاده از اقدامات هدفمند قصد داریم از سیستم مراقبت های بهداشتی محافظت کنیم. در صورت عدم موفقیت ، باید محدودیت بیشتری داشته باشیم.”

خریداران در حالی که در صف انتظار در یک فروشگاه الکترونیکی در کلگری جمعه سیاه ایستاده اند ، از نظر جسمی فاصله می گیرند. (جف مکینتوش / مطبوعات کانادایی)