جنرال موتورز قصد دارد مونتاژ کامیون های وانت را پس از توافق موقت با اتحادیه به اوشاوا برگرداند

جنرال موتورز کانادا می گوید در صورت تصویب قرارداد جدید کار با بزرگترین اتحادیه اتحادیه اروپا ، کار مونتاژ کامیون های وانت را به کارخانه خود در اوشاوا ، انتهای آن برمی گرداند.

یونیفور روز چهارشنبه برای رسیدن به توافق نامه کار سه ساله جدید با جنرال موتورز یک مهلت نیمه شب تعیین کرده بود و در صورت پایان مهلت مقرر داشت اعضای خود را اعتصاب کند.

اما اتحادیه کمی قبل از موعد مقرر گفت که کمیته اصلی چانه زنی خود دستیابی به موفقیت بزرگ داشته و می خواهد به صحبت خود ادامه دهد.

حدود چهار ساعت و نیم پس از تمدید مهلت مقرر ، معامله ای موقت حاصل شد. یک رأی تصویب روز یکشنبه اتفاق می افتد.

یونیفور گفت این معامله به اتفاق آرا برای 1700 عضوی که در کارخانه های جنرال موتورز در شهرهای سنت کاتارینس ، اوشاوا و وودستاک در جنوب انتاریو کار می کنند ، توصیه می شود.

در بیانیه ای ، خودروساز دیترویت گفت این معامله کار بیشتری را برای هر سه کارخانه خود در کانادا از جمله بازگشت کار مونتاژ به تأسیسات خود در اوشاوا ، انت.

“اسكات بل” ، رئیس GM كانادا به سی بی سی نیوز گفت: “شركت جنرال موتورز در نظر دارد تا موافقتنامه 2020 ما با یونیفور را تصویب كند ، ضمن سرمایه گذاری بیشتر در كارخانه پیشران سنت كاتارینس و مركز توزیع قطعات وودستك ، تولید پیكاپ را به كارخانه مونتاژ اوشاوا بازگرداند.” در یک بیانیه.

این شرکت می گوید این معامله بین 1 تا 1.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید با استخدام پیش بینی شده 1400 تا 1700 کارگر ساعتی به اوشاوا خواهد داشت. این بدان معناست که حدود 2500 نفر در کارخانه مشغول به کار می شوند.

این تقریباً همان تعداد است که در آنجا کار کرده بود ، زمانی که GM حدود دو سال پیش ناگهان بیشتر کار مونتاژ را از کارخانه کنار کشید. آخرین اتومبیل مونتاژ شده در اوشاوا در دسامبر سال 2019 از خط خارج شد و از آن زمان تأسیسات کارخانه تولید قطعات است. همچنین به عنوان بخشی از قرارداد دولتی که قبلاً در طی همه گیر COVID-19 اعلام شد ، ماسک های N95 تولید می کند.

علاوه بر شروع اوشاوا ، این معامله به ارزش 109 میلیون دلار برای سنت کاتارینز و 500 هزار دلار برای وودستاک سرمایه گذاری می کند.

مدل جدید وانت هنوز ناشناخته از سال 2022 از خط خارج می شود.

معامله سوم با Big 3

این خبر حیرت انگیز پس از هشدار یونیفور مبنی بر عدم ارائه تعهدات مشخص در مورد برنامه های آینده محصولات جنرال موتورز منتشر شد و از توافقات قبلی منعقد شده توسط فورد موتور و خودروهای فیات کرایسلر کوتاه بود.

یک معیار اصلی معامله با کرایسلر ، کمک به دولت برای طراحی مجدد کارخانه ویندزور ، انتهای آن ، برای تولید حداقل یک وسیله نقلیه الکتریکی خواهد بود.

مشخص نیست که آیا پول نقد دولتی بخشی از توسعه در GM است.