جوزف آروای ، وکیل قانون اساسی ، به عنوان مدافع خستگی ناپذیر مستعمره یاد شد

جوزف آروای حرفه خود را به مبارزه برای آزادی های مدنی کانادایی اختصاص داد ، و منجر به پرونده های حقوقی برجسته ای شد که به محافظت از جامعه LGBTQ در برابر تبعیض ، حفظ دسترسی به مکان های تزریق ایمن و دفاع از زندانیان در برابر مجازات های ضد قانون اساسی کمک کرد.

طبق اعلام موسسه حقوقی آروای این آخر هفته در سن 71 سالگی درگذشت. هیچ علت مرگ منتشر نشده است

دوست دیرین و دادستان کل سابق اندرو پتر در مصاحبه ای با گلوریا ماکارنکو ، مجری برنامه های سی بی سی ، آروای را “کلارنس دارو کانادایی” توصیف کرد. در ساحل ، اشاره به وكیل مشهور حقوق مدنی آمریكا.

پتر گفت: “میراث وی ، سوابق او کاملاً خارق العاده است. او یک نیروی طبیعت بود – از نظر شخصی و حرفه ای.”

آروای در انتاریو متولد و بزرگ شد ، در 21 سالگی در یک حادثه رانندگی از ناحیه ستون فقرات آسیب دید که باعث ابتلا به بیماری پاراپلژیک شد. وی هم در دانشگاه غربی انتاریو و هم در دانشگاه هاروارد موفق به کسب مدرک حقوق شد و قبل از مراجعه به حرفه خصوصی مدتی در دولت کار کرد.

به گفته پتر ، آروای تصمیم گرفت که اعتصاب را به تنهایی انجام دهد زیرا معتقد بود که او می تواند از خارج سیستم به راحتی تغییرات را ایجاد کند.

پتر گفت: “ما خیلی تلاش کردیم. او ایمان بیشتری به انستیتوی قانون داشت که بحث عدالت اجتماعی است.”

“این همیشه دوستی بود که در آن ایده ها به چالش کشیده می شدند.”

‘جو خیلی به سلسله مراتب اهمیت نداد’

آروای افسر سفارش کانادا و دریافت کننده نشان بریتیش کلمبیا بود.

لیست طولانی پرونده های حقوقی او چیزی شبیه خلاصه ای از جنگهای مهم بر سر حقوق و آزادی ها را که در سه دهه گذشته در دادگاه های کانادا برگزار شده ، ارائه می دهد.

آروای در یک پرونده مهم در سال 1995 در برابر دادگاه عالی کانادا برنده شد و ثابت کرد که تبعیض بر اساس گرایش جنسی ممنوع است.

وی نماینده مبارزات کتاب Little Sisters Book در ونکوور در مبارزه با سانسور مواد LGBTQ توسط مقامات گمرک بود.

هنگامی که دولت کانادا تلاش کرد سایت تزریق ایمن Insite را در ونکوور تعطیل کند ، آروای در این برنامه یک معافیت قانون اساسی از قوانین فدرال مواد مخدر را به دست آورد.

به گفته یکی از دوستان Arvay “نیروی طبیعت بود”. (داریل دایک / مطبوعات کانادایی)

او همچنین نماینده شاکیان پرونده بود که کمک پزشکی در دنیا را قانونی درگذشت و در نتیجه چالش موفقیت آمیز را اعلام کرد که سلول انفرادی نامحدود را خلاف قانون اساسی اعلام کرد.

در بسیاری از پرونده های برجسته خود ، آروای نماینده انجمن آزادی های مدنی پیش از میلاد (BCCLA) بود و بدون هیچ گونه هزینه ای کار می کرد.

گریس پاستین ، مدیر دادگستری BCCLA ، از آروای به عنوان یک مدافع پرشور استغاثه یاد می کند ، اما همچنین شخصی که حس سرگرمی را برای قانون به ارمغان آورده است.

پاستین گفت: “جو خیلی به سلسله مراتب اهمیت نمی داد و او از هرجایی ایده خوبی می گرفت ، خواه از قاضی باشد یا از دانشجو یا از شخصی كه كنار هواپیما نشسته بود.”

“و شاید این باعث شود هر از گاهی اوقات وقتی در دادگاه انگشت خود را جلوی قاضی تکان می داد دچار مشکل شود ، اما واقعاً کار با او بسیار سرگرم کننده بود.”

“یکی از بهترین وکلای قانون اساسی”

آروای همچنین توافق کرد که در سالهای اخیر برخی موارد را برای دولت قبل از میلاد به عهده بگیرد. وی علیه چالش مدافع مراقبت های بهداشتی خصوصی دکتر برایان دی در برابر سیستم بهداشت عمومی بحث کرد و نماینده استان در دادگاه خود در مورد گسترش خط لوله ترانس کوه Kinder Morgan بود.

دادستان کل پیش از میلاد ، دیوید ایبی بعد از ظهر روز دوشنبه در بیانیه ای به میراث آروای ادای احترام کرد و در مورد چگونگی مطالعه کار آروای در دانشکده حقوق نوشت و آرزو کرد که روزی با او کار کند.

ابی گفت: “جو یکی از بهترین وکلای قانون اساسی در این کشور بود و مدافع خستگی ناپذیر حقوق بشر ، مردم بومی و تعداد بی شماری دیگر از گروه های حاشیه نشین یا محروم بود.”

“او هزاران ساعت از وقت خود را برای دفاع از حقوق افرادی که در حاشیه هستند ، اختصاص داد و این کار را کرد تا کشور ما به مکانی بهتر و برابر تبدیل شود.”

آروای افسر سفارش کانادا و دریافت کننده نشان بریتیش کلمبیا بود.

اخیراً ، آروای نماینده گروهی متشکل از 15 جوان بود که تلاش می کنند اوتاوا را مجبور به تهیه یک برنامه بهبود آب و هوا کنند.

او همچنین در اوایل ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 ، تجزیه و تحلیل حقوقی خود را برای فشار و ایجاد اختلاف بین حقوق فردی و بهداشت عمومی انجام داد ، به نظر می رسد اعتراضاتی را علیه محدودیت های دولت در زندگی روزمره پیش بینی می کند.

در ماه مارس ، آروای با نوشتن نظریه ای برای CBC هشدار داد که حقوق منشور مطلق نیست.

“حقوق و آزادی ها باید گاهی در دستیابی به سایر اهداف قانونی جامعه مانند بهداشت عمومی جای خود را به دست آورند” آروای و نویسنده مشترک دیوید وو نوشتند.

آنها استدلال كردند كه تناسب و تعادل كلیدی برای جلوگیری از تعدیل و ستم دولت است و دولتها را از استناد به “بند علی رغم بند” برای جلوگیری از حمایت از منشور اخطار دادند.

جزئیات مربوط به یادبود Arvay هنوز کار نشده است.