حتی بحران COVID-19 نمی تواند خریداران کریسمس را با “احتکار پس انداز” برای تخلیه نگه دارد

جبهه های فروشگاه سوار شده و فریاد درد خرده فروشان که به خوبی تبلیغ می شود ممکن است شما را به فکر بیندازد که همه گیری گرینچ است که خریدهای کریسمس را دزدیده است.

اما در عادی ترین رکود اقتصادی حداقل در یک قرن گذشته – و علی رغم تحقیقات انجام شده توسط غول حسابداری PricewaterhouseCoopers (PwC) که نشان می دهد کانادایی ها قصد داشتند 31 درصد کمتر در این فصل تعطیلات هزینه کنند – برخی از نتایج تاکنون تعجب آور بوده است.

نه تنها مردم ، به طور متوسط ​​، به اندازه سال های گذشته پول خود را به خرید اختصاص می دهند ، بلکه با افزایش شدید پس انداز برای برخی و افزایش آشکار سختی برای بسیاری دیگر ، به نظر می رسد برخی از کانادایی ها بیشتر به موسسات خیریه کمک می کنند که مستقیماً کمک می کنند نیازمندان

کسنیا بوشمنوا ، اقتصاددان در بانک TD که فعالیت خرده فروشی را مشاهده می کند ، گفت: “در این مورد سوالی وجود ندارد ، اینکه مردم امسال هزینه های متفاوتی را صرف می کنند.” “همه گیری قوانین خاص خود را تعیین می کند ، و محدودیت های موجود در مشاغل همچنین نحوه خرید و خرید مردم را تعیین می کند.”

روندها

به گفته وی ، دو روند بارز ، مشابه همان روند پیش بینی شده در نظرسنجی هزینه های تحقیق در این کشور است چشم انداز تعطیلات PwC. از آنجا که هزینه های تعطیلات معمولاً بین هزینه های هدیه و هزینه های سفر تقسیم می شود ، بسیاری از محدودیت های سفر همه گیر باعث می شود که بیشتر تعطیلات زمستانی امسال از جدول خارج شود.

تغییر بزرگ دیگر دور بودن از خدمات مانند وعده های غذایی بیرون ، فیلم و نظافت و خرید کالا است.

و در حالی که برخی از خرده فروشان همچنان رنج می برند ، به ویژه کسانی که به ترافیک پا در مناطقی بستگی دارند که اقدامات قفل در آنها اعمال شده است ، داده های منابع مختلف نشان می دهد که پس انداز در جای دیگر به افزایش کل هزینه کالاها ، از جمله مواد غذایی کمک می کند ، هر دو در مکان هایی که مغازه ها باقی می مانند باز و آنلاین.

یک تابلو در حیاط مقابل در تورنتو به اثرات اقتصادی اقدامات قفل اعتراض دارد. (دون پیتیس / CBC)

مایکل لبان ، مشاور ارشد شورای خرده فروشی کانادا ، حتی در حالی که تشخیص داد که فروشگاه ها در مراکز مرکز شهر و مکانهایی که محدودیت شدیدتری دارند توسط “پتک” مورد حمله قرار می گیرند ، گفت که او همچنان در مورد اثرات تحول آمیز همه گیر خوشبین است.

وی گفت: “این سخت است ، سخت است. زنده ماندن در فروشگاه تعطیل شده شما در طول کریسمس بسیار دشوار است ، بیایید آب نبات آن را پوشش ندهیم.” وی گفت ، اما شتاب خیره کننده تجارت الکترونیکی روند خرید آنلاین ، به ویژه در تجارت مواد غذایی را تا 7 سال پیش برده است.

قبلاً اینگونه بود که آمار خرده فروشی تنها چند ماه پس از سپری شدن فصل خرید و جمع آوری داده ها از فروشگاه های شخصی جمع آوری می شد ، اما ناتان جانزن ، اقتصاددان بانک رویال ، اشاره می کند که استفاده گسترده از کارت های اعتباری و بدهی در حال حاضر یک شماره گیری دقیق و دقیق اجرا می کند.

برخی برنده می شوند ، برخی می بازند

داده های ارائه شده توسط RBC ردیاب هزینه مصرف کننده نشان می دهد که به دنبال یک فروپاشی در حین توقف اولیه ، هزینه های مصرف کننده برگشت و اکنون نسبت به یک سال قبل افزایش یافته است. اما نگاه دقیق به اعداد ، شکاف زیادی بین برندگان و بازندگان را نشان می دهد.

هزینه های مواد غذایی همچنان باعث کسوف سایر بخش ها می شود. کالاهای خانگی و لوازم الکترونیکی از هدایا و پوشاک پیشی می گیرند. همانند پیش بینی PwC ، هزینه های سفر کاهش یافته و همچنان کاهش می یابد. کاهش شدید هزینه های بنزین کند شده اما همچنان در حال کاهش است.

و به عنوان اولین بار در ماه آوریل گزارش شد، بسیاری از مصرف كنندگانی كه شاغل هستند همچنان به درآمد بیشتری نسبت به هزینه های خود می پردازند. این باعث می شود این رکود اقتصادی در مقایسه با گذشته که عدم فعالیت خرده فروشی به دلیل نداشتن پول برای صرف مردم بود ، عجیب باشد.

جانزن می گوید “انبار پس انداز” فعلی خبر خوبی برای خرده فروشان و سایر مشاغل قادر به زنده ماندن است.

محل سکونت David’s Tea در خیابان Bloor تورنتو پس از آنکه زنجیره کانادایی در اوایل همه گیری همه جانبه از ورشکستگی محافظت کرد ، خاموش شد. (دون پیتیس / CBC)

وی گفت: «اندوخته پس انداز در حال حاضر به مشاغل كمك نخواهد كرد ، اما نشان دهنده تقاضای كاهش یافته آن مشاغل است كه می توانند به آن طرف همه گیر تبدیل شوند.

اما برای خرده فروشانی که قادر به جابجایی فروش آنلاین نبوده اند ، برخی از آنها 80 درصد تجارت خود را در فصل شلوغ خرید کریسمس انجام می دهند ، مشاغلی که اکنون از دست داده اند می تواند برای همیشه از بین برود. نه تنها این ، بلکه در صورت گسترش بارهای مورد COVID-19 در مکان هایی که مغازه ها باز هستند ، اوضاع می تواند برای خرده فروشان بدتر شود ، مشتریان را از این طریق می ترساند.

هزینه ایده آل تر؟

به گفته کاملیا برایان ، محقق و کاندیدای دکترا در دانشکده بازرگانی Schulich دانشگاه یورک که دروس روانشناسی را به دنیای تجارت اعمال می کند ، ممکن است همه گیر منجر به تغییرات خرده فروشی دیگری شود.

وی گفت: “من فکر می کنم اکنون یک زمان بسیار نامطمئن برای بسیاری از مردم است ، و هنگامی که مردم عدم اطمینان را تجربه می کنند تمایل به آرمان گرایی بیشتری دارند.” “بنابراین شما ممکن است در هزینه های آنها نیز ببینید.”

بسیاری از افرادی که هنوز شغل دارند ، در طی همه گیری می توانند پس انداز کنند. به نظر می رسد برخی از این پس اندازها به عنوان مشارکت در بانک های غذایی کانادا در نظر گرفته شده است که شاهد افزایش شدید کمک های مالی بوده اند. (جاناتان هیوارد / مطبوعات کانادایی)

به طور معمول ، دادن رکود در دوران رکود اقتصادی ، و برخی از داده ها هفته گذشته منتشر شد نشان می دهد که ، به طور کلی ، خیریه در حال سقوط است. اما به دلیل اندوخته پس انداز ، برخی از مردم ظرفیت بیشتری برای دادن دارند ، نه کمتر.

پل ناصره ، نایب رئیس انجمن برنامه ریزان هدیه ، یکی از متصل ترین سازمان های خیریه در کانادا ، می گوید که این بستگی زیادی به خیریه دارد ، زیرا اهدا کنندگان حمایت خود را از گروه هایی مانند سازمان های هنری به کسانی که به افرادی که برای دیدار ملاقات می کنند کمک می کنند ، تغییر می دهند. نیازهای اساسی آنها

تانیا لیتل ، مسئول جمع آوری کمک های مالی در بانک های غذایی کانادا ، گفت که مطمئناً در بخش وی صادق است. در حالی که تقاضا برای خدمات بانک های غذایی به دلیل همه گیر شدن افزایش یافته است ، کمک های نقدی کانادایی ها و مشاغل عادی به بانک های مواد غذایی سه برابر بیشتر از مبلغی است که در یک سال عادی جمع آوری می کنند.

لیتل گفت: “آنها علت هایی را ایجاد می كنند كه احساس می كنند به طور ملموسی بر زندگی مردم تأثیر می گذارد.”

و بعنوان شواهدی از پیوند ماهیت اقتصاد ، برخی از این افزایش تقاضای بانک مواد غذایی مربوط به افرادی است که در سراسر کشور با دستمزد کم و کار نامطلوبی روبرو هستند و از دست داده اند زیرا افرادی که مشاغل کمتری دارند ، هزینه های متفاوتی خرج می کنند و بیشتر پس انداز می کنند.

Don را در توییتر دنبال کنید don_pittis