درآمد بانکی در این هفته باید نشان دهد که آیا موج معوقات وام مسکن منقضی شده بازپرداخت می شود

به روزرسانی مالی روز دوشنبه ، به ما نگاه خوبی نسبت به میزان ریختن جوهر قرمز در امور مالی دولت فدرال – و مدت زمان تمیز کردن آن می دهد.

مجموعه ای از اظهارات بزرگترین وام دهندگان کانادا در این هفته باید نگاهی مشابه به اوضاع در اقتصاد واقعی داشته باشد.

به اصطلاح بانکهای Big Six قرار است از سه شنبه صبح سود سه ماهه چهارم خود را نشان دهند. بانک مونترال و اسکوشیابانک شروع به کار می کنند و به دنبال آن بانک سلطنتی کانادا و بانک ملی کانادا در روز چهارشنبه. بانک تجارت شاهنشاهی کانادا و بانک تورنتو-دومینیون روز پنجشنبه همه چیز را تعطیل می کنند.

تمام این اعداد توسط سرمایه گذاران و سیاست گذاران به دقت بررسی می شود تا نشانه هایی از نحوه عملکرد مصرف کنندگان و مشاغل وام گیرنده و پس انداز نزد بانک ها باشد. اگر بانک ها گزارش دهند که مشاغل در حال بازپرداخت وام های جدید برای سرمایه گذاری و رشد ضمن پرداخت بدهی های موجود خود هستند ، این نشانه خوبی برای اقتصاد است.

و اگر مصرف كنندگان كانادایی از بانك ها استفاده می كنند تا برای چیزهایی از قبیل خرید خانه و سایر سرمایه گذاری ها پول وام بگیرند ، این نیز نشانه خوبی از اطمینان از بهبود اقتصاد از COVID-19 است.

تعویق وام مسکن

یکی از بزرگترین ابرهای تاریکی که در بانک ها معلق است ، وام های رهنی به ارزش میلیاردها دلار است که وام گیرندگان از آن خواسته اند تا پرداخت های سود را در اوایل بیماری همه گیر به تعویق بیندازد.

تخمین زده شده است که تقریباً سه چهارم میلیون وام گیرنده در برخی مواقع در این سال تقاضا کردند که وام خود را به تعویق بیندازند ، که تقریباً از هر شش نفر یک نفر با وام مسکن یک نفر است – خرید تخفیف چند ماهه از پرداخت سود برای هر یک از آنها حتی به عنوان در دراز مدت به هزینه و طول وام افزود.

بیشتر این وامهای معوق بین سه تا شش ماه بوده است ، این بدان معناست که یا اخیراً منقضی شده اند یا در شرف اتمام هستند – این نگرانی را ایجاد می کند که موجی از معوقات وام های رهنی در پیش است. اما براساس آنچه اخیراً بانک ها پیشنهاد داده اند ، به نظر نمی رسد که این بدترین حالت در حال تحقق باشد.

اسکاتیابانک اخیراً فاش کرده است که در میان وام گیرندگان کتابهای خود با تعویق وام مسکن که منقضی شده است ، 99 درصد آنها در مورد پرداخت خود به روز هستند. این بانک از اواخر ماه اوت حدود 39 میلیارد دلار وام معوق در کتابهای خود داشته است ، بنابراین نرخ بازپرداخت یک نشانه دلگرم کننده است ، زیرا قرار است بیشتر بدهی ها در دوره ای که اسکاتیابانک در این هفته گزارش خواهد داد ، .

مدیر عامل شرکت برایان پورتر در بیانیه ای گفت: “مشتریان ما پس از انقضا مدت تعویق خود ، پرداخت خود را به موقع انجام می دهند.” “ما انتظار داریم اکثریت قریب به اتفاق مانده مانده در این سه ماه منقضی شود.”

بیشتر بانکهای بزرگ دیگر در کنفرانس بانکی اخیر موارد مشابهی را بیان کردند.

وقتی توماس فلین ، مدیر ارشد مالی BMO ، در مورد وضعیت تعویق سوالات از او س askedال شد ، گفت: “اکثریت عظیم ، عظیم ، قریب به اتفاق مشتریان [are] بازگشت به وضعیتی که آنها در حال پرداخت به ما هستند … و تعویق های موجود عمدتا بیش از مانده سال تمام خواهند شد.

وی درباره تعویق وام هایی که هنوز منقضی نشده اند گفت: “من می گویم که ما انتظار نتیجه ای کاملا متفاوت نداریم.”

راد بولگر ، همتای فلین در RBC ، موارد مشابهی را در همان رویداد گفت ، خاطرنشان كرد: بیشتر افرادی كه از بانك درخواست تعویق وام می كنند ، سهام زیادی در خانه های خود داشتند ، امتیازات اعتباری بسیار بالایی داشتند و خانوارهایی با درآمد دوگانه بودند – تمام مواردی که نشان می دهد شرط مطمئنی برای پرداخت آن است.

بولگر گفت: “تاکنون ، به نظر می رسد که آنها چنین هستند:” ما در حال مشاهده یک جهش بزرگ در سلب مالکیت نیستیم. “ما انتظار داریم که این وامها ، همانطور که از برنامه به تعویق انداختن خارج می شوند ، در خانه مشتریان ما باقی بمانند”.

این هفته اولین فرصت ما خواهد بود تا ببینیم آیا این روندهای اولیه در حال بازی هستند.

پس انداز هم زیاد است

بنابراین ، این احتمالاً خبر خوب است. و بسته به تعریف شما از “خوب” می تواند موارد دیگری از آن در کتاب های بانک های بزرگ وجود داشته باشد.

به نظر می رسد در همه گیرها ضد تصور باشد ، اما مبلغی که خانوارهای کانادایی پس انداز می کنند در طول COVID-19 سر به فلک کشیده است. آمار کانادا در تابستان گزارش داد که نرخ پس انداز در سه ماهه دوم به 28 درصد رسیده است که بالاترین سطح در دهه های گذشته است.

در حالی که بسیاری از افراد در طی شیوع بیماری شغل و درآمد خود را از دست داده بودند ، سطح بی سابقه برنامه های پشتیبانی دولت ، مانند مزایای پاسخ اضطراری کانادا ، به میلیون ها نفر کمک کرد تا سر خود را بالاتر از آب نگه دارند.

افزایش پس انداز حاکی از آن است که بسیاری از مردم پول نقد دولت را گرفته و آن را برای یک روز بارانی نگه داشته اند ، که آن چنان که ممکن است برای بانک های بزرگ فکر کنید ، خوب نیست.

پول نقد در بانک ممکن است برای شخصی که پس انداز می کند احساس خوبی داشته باشد ، اما بانک ها از این طریق درآمد کسب نمی کنند – در واقع برای آنها هر ماه مبلغی ناچیز از نظر پرداخت سود است.

بنیامین تال و کاترین قاضی اقتصاددانان با CIBC اخیراً تخمین زده اند که مصرف کنندگان و مشاغل کانادایی در حال حاضر در بالاترین رقم 170 میلیارد دلار پول نقد نشسته اند.

در حالی که نرخ پس انداز 28 درصد در بهار بود ، CIBC تخمین می زند از آن زمان به بعد به 13 درصد کاهش یابد ، که طبق استانداردهای تاریخی هنوز بالا است. آنها در گزارش اخیر خود گفتند: “ما شک داریم که اکثریت قریب به اتفاق وجوه نقد در حساب های خرید مسکن با درآمد متوسط ​​و پردرآمد پارک شده است.”

پول روز بارانی برای کسانی که آن را دارند احساس خوبی دارد ، اما پول نقد در بانک برای دیگران – از جمله بانک ها – سود چندانی ندارد. تا زمانی که پول نقد با صرف کار در مشاغل به کار گرفته نشود ، بهبودی کامل برای اقتصاد سخت خواهد بود – و براساس مکان آن ، به زودی جابجا نمی شود.

مشاغل مورد هجوم همه گیر قرار گرفته اند و بسیاری مجبور شده اند درهای خانه خود را ببندند. تا زمانی که کانادایی ها به زودی دوباره کیف پول خود را باز نکنند ، بسیاری دیگر بازگشایی نخواهند شد. (Darrian Traynor / گتی ایماژ)

تال و قاضی در گزارش خود گفتند: “با گذشت روزهای خوش تابستان ، منطقی است که تصور کنیم خانوارهای با درآمد متوسط ​​و پردرآمد ، در حقیقت ، مصرف کالاهای غیرضروری را دوباره کاهش می دهند.”

بنابراین مهم است که بررسی کنیم که بانک ها در حال حاضر چه مقدار پول نقد در حساب خود دارند و به یاد داشته باشید که هر دلار آنها در اقتصاد واقعی یک دلار کمتر است.