در اینجا دلیل این است که همه چراغ های کریسمس را خیلی زود امسال روشن می کنند

چهار هفته پیش ، مردم دکوراسیون هالووین خود را بسته بندی می کردند و ساعت های خود را به وقت تابستانی برگردانده بودند.

سپس ، یک هفته بعد ، با روند افزایشی موارد COVID-19 ، استان ها محدودیت های بیشتری را در اجتماعات اجتماعی اعمال کردند. ناگهان روزها تاریک و بارانی بود ، دما پایین می آمد و مردم بار دیگر دربند شدند.

سپس ، اتفاقی افتاد – چراغ چشمک زن روی نرده ها ، قاب درها و قفسه های کتاب شروع به نشان دادن کرد. سایه های درختان کریسمس در پنجره های آپارتمان و زمینه های جلسات مجازی شروع به ظهور می کردند.

و در حالی که هر سال شکایات مربوط به “خزش کریسمس” وجود دارد – تمایل به تزئینات فصلی و موسیقی که زودتر و زودتر در تلاش برای فروش چیزهای بیشتر معرفی می شود – امسال کمی متفاوت بود.

دانیل کاوان ، بنیانگذار و مالک FestiLight ، یک سرویس نصب حرفه ای چراغ کریسمس مستقر در سالهای قبل از میلاد ، گفت که این روند از اوایل ماه جولای قابل توجه است. اکنون ، او به سختی می تواند با تقاضای تشویق تعطیلات همراه شود.

وی گفت: “من 11 سال در این کار بوده ام و سالی است که شلوغ ترین سالی است که داشته ایم. مردم زودتر این کار را می کنند و انتظار داریم چراغ ها بیشتر بمانند.”

برخی از نمایش های عمومی برای جلوگیری از تجمع جمعیت لغو یا به تعویق افتاده است. اما خدمات متخصص در نصب و راه اندازی سبک می گویند تقاضا از محل سکونت خصوصی در حال افزایش است. (بن نلمز / سی بی سی)

شارون مارگارت گورکا ، 73 ساله ، در یک خانه مراقبت در ساری ، پیش از میلاد زندگی می کند ، جایی که نصب نور عظیم در آنجا به پایان رسیده است. با گشت و گذار در باغی که به خط عصای آب نبات تبدیل شده است ، چراغ ها را “یک دسته بزرگ روشنایی” توصیف کرد.

“ما نه ماه است که بیرون نرفته ایم ، هیچ کس جایی نبوده ایم. بنابراین هرچه بتوانند برای کریسمس بیاورند یک لذت است.”

تمایل به شکستن یکنواختی شبهای تاریک – به ویژه برای افرادی مانند گورکا ، که ماهها در انزوا بوده اند – ممکن است بدیهی به نظر برسد.

سفر ذهنی در زمان

اما استاد روانپزشکی UBC ، استیون تیلور گفت که اصرار به تزئین دکوراسیون خود در سال جاری کمی زودتر از زیبایی زیبایی چراغ ها است.

وی گفت: “آیین های فرهنگی برای مردم مهم است زیرا پایدار و مثبت و عادی است. و آداب و رسوم چیزهایی است كه از مرگ و میر ما می گذرد ، از بیماری و مرگ COVID-19 بیشتر است.”

تیلور این پدیده ها را با سایر روندهای نوستالژیک مقایسه کرد که در اوایل همه گیری ، هنگامی که مردم برای انتشار عکس های خود از 10 سال پیش در شبکه های اجتماعی شرکت می کردند ، یا شروع به پختن نان به صورت دسته جمعی می کردند.

وی گفت: “تزئینات کریسمس برای بسیاری از افراد خاطرات مثبت ایجاد می کند ، بنابراین یک روش مثبت عالی برای کنار آمدن با مسائل است.”

“برخی از افراد حتی تزئینات قدیمی کریسمس خود را از کودکی حفظ می کنند. به تعبیری ، این سفر در ذهن ذهنی است یا یادآوری اوقات مثبت است.”

Cowan گفت که او برای پیشرفت در کسب و کار سپاسگزار است. او همچنین یک خلبان تجاری است و بسیاری از کارمندان وی کارگران هواپیمایی خشن هستند که راه های خلاقانه تأمین هزینه های زندگی خود را پیدا می کنند.

وی گفت: مکان هایی مانند هتل ها ، رستوران ها و مشاغل که سال مالی سختی را پشت سر گذاشته اند ، هزینه های خود را برای دکوراسیون فصلی کاهش داده اند و برخی از نمایش های عمومی برای جلوگیری از تجمع جمعیت لغو یا به تعویق افتاده است.

اما او گفت که تقاضای اقامتگاه های خصوصی رونق کسب و کار دارد و خوشحال است که می تواند تشویق کریسمس را فراهم کند.

“چه کسی در حال حاضر نمی تواند از کمی مثبت اضافی استفاده کند؟”