دولت NWT در Yellowknife وضعیت اضطراری اعلام کرد و پناهگاه موقت را اعلام کرد

پائولی چینا ، وزیر امور شهری و اجتماعات NWT ، در Yellowknife وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

چیننا بعد از ظهر جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “من تصمیم گرفته ام که در شهر یلو نایف وضعیت اضطراری وضع کنم تا به منظور رسیدگی به وضعیت اضطراری ساکنان بی خانمان درگیر شویم.”

چينا با اشاره به اينكه با حمايت شهر يلوكنايف و همچنين همكاران كابينه اش همراه است ، گفت: “اين يك قدم فوق العاده است كه دولت ما برمي دارد.”

در شرایط اضطراری ، دولت ارضی ساختمان ایمنی معدن – که به عنوان خانه قبلی مرکز جوانان SideDoor شناخته می شود – را به دست می آورد و شروع به ایجاد تغییرات لازم می کند.

چینا گفت: “GNWT این تصمیم را به آرامی اتخاذ نکرده است.” “اما زمان بندی قابل توجه شده است و این یک راه حل فوری را ارائه می دهد.”

“با شروع کاهش دما ، خطر … به سرعت در حال افزایش است.”

اوایل این هفته دما در شهر به 22- درجه سانتیگراد کاهش یافت و در حال حاضر در منهای نوجوانی است.

این اعلامیه تنها دو روز پس از آن صورت گرفت که رئیس بهداشت عمومی سرزمین از مداخله در وضعیت مردم بی خانمان این شهر خودداری کرد. دکتر کامی کاندولا به خبرنگاران گفت که از اختیارات گسترده خود برای تصویب راه حل اختلافات درمورد مکانی که افراد بی خانمان می توانند در آن روز با خیال راحت تجمع کنند استفاده نمی کند.

کاندولا همچنین از لغو محدودیت های مسافت در پناهگاه فعلی که نیاز به فضای دوم را ایجاد کرده است ، خودداری کرد.

“یک قدم خارق العاده”

وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی جولی گرین گفت که کارمندان بخش وی 26 مکان برای پناهگاه های جایگزین روزانه ، از جمله ساختمان های دولتی ، ساختمان های خصوصی ، سازه های موقت و تریلرهای ATCO را بررسی کردند.

گرین گفت: “هیچ كدام از آنها كاملاً كنار نرفته اند ، یا به این دلیل كه آنها در دسترس نبوده اند یا مالكان تمایلی به اسكان دادن به یك پناهگاه روزانه ندارند.

گرین گفت این “یک گام فوق العاده است ، در این مورد اشتباه نکنید.”

“من شخصاً از این که این تصمیم گرفته شده بسیار خوشحالم ، اما می خواهم اطمینان حاصل کنم که مردم می فهمند که این یک راه حل دائمی نیست.”

ربکا آلتی ، شهردار Yellowknife خاطر نشان کرد که خدمات بهداشتی و اجتماعی برای اولین بار مکان را در آگوست سال جاری پیشنهاد دادند. شورای شهر با اشاره به نگرانی همسایگان از تأیید این درخواست خودداری کرد.

آلتی گفت که این شهر استفاده از یکی از امکانات تفریحی خود را در نظر دارد ، اما تعیین کرد که نیاز مردم به تفریح ​​نیز زیاد است.

شهردار Yellowknife ، ربکا آلتی ، گفت: “ما از برداشتن گام هایی حمایت می کنیم که از همه ساکنان ما ، به ویژه از کسانی که بی خانمان هستند ، محافظت کند.” (Randall McKenzie / CBC)

در عوض شهر در حال آماده سازی استفاده از برخی از بودجه Reaching Home Reaching برای ساختن سازه ای موقت در زمین شهر بود ، اما “تشخیص داد که لزوما ایده آل نیست.” برای یک چیز ، آماده شدن حداقل یک ماه طول می کشد و هوای سرد هم اکنون اینجاست.

آلتی گفت: “ما در مواقع خارق العاده ای هستیم و با كاهش دما ، ما از انجام گامهایی حمایت می كنیم كه از همه ساكنان ما ، به ویژه آنها كه بی خانمان هستند ، محافظت خواهد كرد.”

آلتی گفت که دولت سرزمینی آماده است تا برخی از نگرانی های ایجاد شده توسط مشاغل اطراف در مورد استفاده از این املاک را برطرف کند ، از جمله افزایش امنیت خارجی و توافق نامه “همسایه خوب”.

“نشان دادن چگونگی این کار می تواند به طور موثر در مرکز شهر ما راه را برای پناهگاه دائمی روز فراهم کند.”

این ساختمان می تواند به زودی آماده افتتاح شود. یک مقام دولتی گفت که این کار نیاز به کارهای نوسازی یا بازسازی کمی دارد.

به دنبال اتهامات مدیریت مشکوک ، مرکز ترک جوانان SideDoor در اوایل سال جاری بسته شد. اندکی بعد از آن همه گیر شد و عدم اطمینان بیشتری را به آن برنامه ریخت.