رقصنده های یخ Virtue، Moir در میان 114 مشمول حکم کانادا

ستاره های اسکیت رویی Tessa Virtue و Scott Moir از جمله 114 ورزشکار ، هنرمند ، دانشمند و رهبر جامعه هستند که روز جمعه به نشان کانادا معرفی شده اند.

دفتر ژنرال ژولی پایت صبح امروز افتخارات جدید را اعلام کرد.

مارک توکسبری از شناگر المپیک نیز مورد تقدیر قرار می گیرد. بومی کلگری در بازی های 1988 در سئول نقره گرفت و در بازی های المپیک بارسلونا در 1992 با طلا و برنز بازی کرد.

توکسبری در یک بیانیه مطبوعاتی از کمیته المپیک کانادا گفت: “من چند سال پیش وقتی قهرمان المپیک شدم هیچ تصوری نداشتم که این فقط آغاز سفر من بود و نه پایان آن”

“من هرگز از ایستادن برای آنچه به آن اعتقاد دارم و یا استفاده از صدایم برای صحبت درمورد کسانی که شاید نتوانسته اند ، شانه خالی نکرده ام. افتخار باورنکردنی است که من فقط به خاطر موفقیت های ورزشی ام به عنوان عضو سفارش کانادا انتخاب شوم بلکه برای مبارزه من برای برابری ، شمول و حقوق بشر برای همه. “

Moir و Virtue با نمایش مدال های طلای خود در بازی های المپیک زمستانی در سال 2018 به ستاره ملی تبدیل شدند.

آنها به خاطر برتری ورزشی و الهام بخشیدن به نسل جدیدی از اسکیت بازهای هنری افتخار می شوند.

بر اساس وب سایت فرماندار کل کانادا ، ساندرا کربی از وینیپگ این افتخار را دریافت می کند که “تحقیقات پیشگامانه خود را در مورد آزار و اذیت ورزشکاران و تلاشهای مداومش به عنوان مدافع عدالت ، شمول و ایمنی در ورزش”.

نشان کانادا یکی از بالاترین افتخارات غیرنظامی این کشور است.

از دیگر اعضای این گروه می توان به نویسنده بومی توماس کینگ ، شراب ساز جان پلر ، رقصنده و طراح رقص الیزابت لنگلی ، متخصص اطفال راجر وونگ ، پیر کری ، دورین اسپنس و سیاستمداران سابق بیل گراهام و آلن راک اشاره کرد.