ستاره شناسان منبع احتمالی انفجارهای رادیویی عجیب را از فضا کشف می کنند

برای بیش از 13 سال ، ستاره شناسان در تلاش بودند تا منشأ انفجارهای رادیویی بسیار قدرتمندی را که می توانند میلیاردها کیلومتر از فضا را طی کنند اما تنها کسری از ثانیه طول بکشد ، تعیین کنند.

این سیگنال ها – به اصطلاح انفجارهای سریع رادیویی (FRBs) – در سال 2007 توسط دو اخترفیزیکدان در حالی که اطلاعات جمع آوری شده در سال 2001 را از رصدخانه پارکز در نیو ساوت ولز ، استرالیا جمع آوری می کردند ، کشف کردند. از آن زمان ، ده ها مورد دیگر شناسایی شده است ، حتی شکل دیگری به نام تکرار سریع انفجارهای رادیویی.

اما فقط آنچه مسئول پمپاژ این سیگنالهای رادیویی بسیار روشن است ، با وجود زمزمه عجیب عجیب و غریب اختر فیزیکی بودن یا نبودن ، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

تا به حال.

سه تیم مستقل از ستاره شناسان بین المللی ، که سه مقاله جداگانه در مجله Nature Wednesday منتشر کرده اند ، یک مقصر احتمالی را پیدا کرده اند: مگنتارها.

مگنتارها یک نوع جذاب ستاره نوترونی هستند ، هسته ریخته شده یک ستاره عظیم که منفجر شد. آنها حوزه هایی هستند که تقریباً به بزرگی شهری مانند تورنتو یا مونترال هستند ، اما آنقدر متراکم هستند یک قطعه ماده به اندازه یک مکعب قند به اندازه کوه وزن دارد ، یا یک تریلیون کیلوگرم

اما یک مغناطیس یک ستاره نوترونی را به حد نهایت می رساند. در حالی که میدان مغناطیسی یک ستاره نوترونی تریلیون برابر قدرت زمین است ، یک مغناطیس 1000 برابر بیشتر از آن است.

در حدود دهه گذشته ، نظریه های مختلفی در مورد اینکه چه چیزی می تواند FRB تولید کند وجود داشته است که یکی از آنها مگنتار بود. اما منابع سیگنالهای کوتاه اما قدرتمند برای تأیید بسیار دور بودند.

اما در تاریخ 28 آوریل ، اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ آزمایش شدت نیتروژن هیدروژن کانادا (CHIME) در پنتیکتون ، پیش از میلاد و تلسکوپ بررسی رادیو نجومی گذرا 2 (STARE2) یک انفجار FRB را از همان منطقه آسمان گرفتند. این جفت تلسکوپ ها توانستند تأیید کنند که از SGR 1935 + 2154 ، یک مغناطیس شناخته شده ساطع شده است.

تماشا کنید | تلسکوپ جدید CHIME در سال قبل از میلاد رونمایی شد

دانشمندان امیدوارند CHIME ، بزرگترین رادیو تلسکوپ کانادا ، گامی بزرگ در جهت کشف اسرار جهان باشد 2:04

کریستوفر بوچنک ، اخترفیزیکدان در انستیتوی فناوری کالیفرنیا در پاسادنا ، کالیفرنیا ، که نویسنده اصلی مقاله دوم است ، گفت: “وقتی برای اولین بار به داده ها نگاه کردم ، یخ زدم و اساساً از هیجان فلج شدم.” “سپس چند دقیقه طول کشید تا خودم را جمع کنم و با دوستی تماس بگیرم تا بتوانم واقعاً بنشینم و مطمئن شوم که این چیز واقعی است.

“در حدود یک میلی ثانیه ، این مغناطیس سنج به اندازه خورشید در 30 ثانیه در امواج رادیویی انرژی ساطع می کند.”

“در حیاط خانه ما”

FRB ها با میلیاردها سال نوری از ما کشف شده اند ، مانند یکی با نام FRB 121102 ، که توسط Paul Scholz ، اخترفیزیکدان کانادایی کشف شده است.

اما چیزی که این FRB جدید – که FRB 200428 تعیین شده است – را به خصوص جالب می کند این است که فقط 30000 سال نوری از ما فاصله دارد.

شولز گفت: “FRB ها … به طور کلی میلیون ها تا میلیاردها سال نوری از ما فاصله دارند. اما این چیز در کهکشان ما و بسیار نزدیکتر به ماست.” “در مقایسه با [other] FRB ، در حیاط خانه ما است ، بنابراین می توانیم آن را با جزئیات بیشتری مطالعه کنیم. “

تلسکوپ دیافراگم کروی پنجصد متری (FAST) در استان گوئیژو ، چین ، برای رصد مغناطیسی SGR 1935 + 2154 مورد استفاده قرار گرفت ، که به عقیده ستاره شناسان با انفجار سریع رادیو یا FRB مرتبط است. (بوجون وانگ ، جینچن جیانگ / کیشنگ کوئی)

در حالی که این کشف هیجان انگیز است ، اما هنوز رمز و راز را کاملاً آرام نمی گذارد.

“این رویداد کشف شده یک اشاره قوی است که مگنتارهایی که در کهکشان خود داریم ، مکانیسم فیزیکی که در آنجا جریان دارد ، همان چیزی است که می تواند باعث ایجاد FRB شودحداقل بخشی از جمعیت FRB ، “Scholz گفت:” مطمئناً این مسئله مسئله FRB را به طور كامل حل نمی كند ، اما نشانه بسیار مهمی به ما می دهد كه مگنتارها قادر به تولید انواع گسیل هایی هستند كه از FRB ها می بینیم. “

علاوه بر این ، به نظر می رسد که ستاره شناسان حداقل یک منبع بالقوه دارند ، اما مکانیسم ایجاد این انفجارهای قدرتمند اما مختصر را توضیح نمی دهد.

شولز گفت: “مکانیزم های انتشار در فیزیک و نجوم به سختی می توانند جزئیات را از بین ببرند.” “یک ستاره نوترونی وجود دارد که دارای یک میدان مغناطیسی بسیار بالا است ، و … به شما می گوید که مگنتار ، ستاره نوترونی و مگنتوسفر آن قدرت آن رویداد را تأمین می کنند. دقیقاً چگونه انرژی میدان مغناطیسی به عنوان انتشار رادیو آزاد می شود؟ من فکر می کنم نظریه پردازان دهه ها در این مورد بحث خواهند کرد. “

پیگیری های بعدی توسط تلسکوپ کروی دیافراگم پنجصد متری (FAST) در گوئیژو ، چین ، مشاهدات را پشتیبانی می کند ، اگرچه نویسنده اصلی آن مقاله گفت که او شک داشت

بینگ ژانگ ، فیزیکدان فیزیک نجومی در دانشگاه گفت: “با CHIME و STARE2 ، واقعاً زیاد خوش بین نبودم. فکر کردم ، زیرا FRB ها از فواصل کوچک خیلی روشن و تکراری نیستند ، بنابراین شما احتمالاً اسلحه سیگار ندارید.” نوادا ، لاس وگاس.

به این دلیل که تعداد بسیار زیادی – نزدیک به 50 – مدل وجود دارد که می تواند باعث ایجاد این انفجارها شود.

“با این حال ، این کشف در حیاط خانه ما … به ما می گوید که آنها واقعاً از مغناطیسی به دست می آیند. و اکنون ، می توان گفت که حداقل یک مدل می تواند [create] حداقل برخی ، و احتمالاً تمام FRB ها در جهان “، گفت ژانگ.

ستاره شناسان اکنون امیدوارند كه FRB های بیشتری بتواند در مغناطیس های دیگر كهكشان ما یافت شود كه تقریباً 30 مورد از آنها شناخته شده است.

شولز گفت: “تمام این فناوری كه ما داریم از درک ما از جهان ، از فیزیك حاصل می شود. و تنها راهی كه به این فهم می رسیم مطالعه طبیعت است: مغناطیس ها و انفجارهای سریع رادیو و پدیده شدید در طبیعت.” “و از طریق درک آنها ، درک بهتری از نحوه کار جهان ، نحوه کار فیزیک خواهیم داشت.”