فری لند برای تحویل برنامه لیبرال برای احیای اقتصاد پسا همه گیر کانادا امروز

دولت فدرال امروز به روزرسانی مالی مورد انتظار خود را امروز منتشر خواهد کرد – یک برنامه هزینه برای کمک به کانادایی ها برای کنار آمدن با COVID-19 در حالی که شارژ مجدد اقتصاد ملی و بخش های اصلی آسیب دیده از بحران جهانی است.

کریستیا فری لند ، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی امروز ساعت 4 بعدازظهر در مجلس عوام بلند می شود تا جزئیات برنامه خود را برای افزایش اشتغالزایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شرح دهد.

منابع دولتی به سی بی سی نیوز گفته اند که این طرح شامل اقدامات جدید اما محدود به هزینه برای حمایت از صنایع آسیب دیده و کانادایی های آسیب پذیر است ، ضمن اینکه زمینه را برای اولویت های سیاست ارائه شده در سخنرانی ماه سپتامبر از تخت پادشاهی فراهم می کند.

این به روزرسانی در پی گزارش های خوش بینانه ای انجام شده است که حاکی از آن است که نامزدهای امیدوار کننده واکسن ممکن است در اوایل سال جدید شروع به کار کنند – و در حالی که تعداد کارمندان COVID-19 در برخی از مناطق کشور به طور نگران کننده ای رشد می کنند. اعداد در بعضی از مناطق به بالاترین رکورد رسیده و موجب محدودیت های جدید یا گسترده و تعطیلی مشاغل شده است.

انتظار می رود اقدامات در بیانیه اقتصادی امروز شامل موارد زیر باشد:

  • پشتیبانی از خطوط هوایی و بخش گردشگری و مهمان نوازی ، که به دلیل بسته شدن مرزها و قفل شدن مرزها ، خسارات سنگینی وارد کرده است. منابع حاکی از این است که به روزرسانی شامل خطوط هوایی ، هتل ها و رستوران ها و شرکت های تهیه کننده آنها خواهد بود.
  • پول برای کمک به خانه های مراقبت طولانی مدت و جلوگیری از شیوع عفونت ها.
  • حمایت برای کمک به زنان برای بازگشت به کار.
  • هزینه های محرک پروژه های زیربنایی مربوط به وعده دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان بخشی از بهبود اقتصادی است.

پیش بینی کسری کسری

دولت بودجه ای برای این سال مالی تنظیم نکرده است ، اما در ماه ژوئیه آنچه را “عکس فوری” خوانده بود ، ارائه داد که پیش بینی کرد کسری بودجه به رکورد 343.2 میلیارد دلار برسد.

لیبرال های ترودو آخرین بار در مارس 2019 بودجه واقعی را تحویل دادند ، زمانی که هنوز در اولین مأموریت خود بودند.

دولت ترودو از زمان آغاز بحران فعلی بهداشت ، تماس های خود را برای ارائه پیش بینی اقتصادی به عقب راند و اعلام کرد که همه گیری پیش بینی دقیق رشد اقتصادی یا دامنه هزینه های اضطراری لازم را غیرممکن می کند.

ارین اوتول ، رهبر محافظه کار گفت که تأخیر دولت در تهیه آزمایشات سریع و واکسن ها ، کارگران و اقتصاد را در یک وضعیت “خطرناک” قرار داده است.

وی روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در اتاوا گفت: “هیچ برنامه ای برای اقتصاد وجود ندارد اگر آزمایش سریع و واکسن را به سرعت انجام ندهیم.”

“ما در حال حاضر شاهد مشاغل کوچک در حاشیه هستیم. این امر منجر به عدم اطمینان و نگرانی در مورد رفاه ده ها هزار خانواده کانادایی شده است که همه چیز را در رستوران خود یا فروشگاه خود و یا طیف وسیعی از مشاغل سرمایه گذاری کرده اند. نزدیک به ورشکستگی هستند. “

تماشا کنید | انتظارات در به روزرسانی مالی که مدتها در انتظار آن بودیم:

دیوید کوکرین ، خبرنگار سی بی سی ، آنچه را که انتظار می رود وزیر دارایی کریستیا فری لند در روزآمد مالی روز دوشنبه فدرال اعلام کند ، از جمله جزئیات کسری بودجه و هزینه های همه گیر جدید ، خراب می کند. 1:16

جگمیت سینگ ، رهبر NDP ، گفت که به روزرسانی امروز بهترین فرصت برای اعلام “اقدامات جسورانه” برای رفع نیازهای کانادایی ها است که به شدت تحت تأثیر همه گیر قرار دارند.

وی به سی بی سی نیوز گفت: “بیماری همه گیر COVID-19 نشان داد که خدماتی که قرار بود به مردم کمک کند چقدر شکننده هستند و اهمیت تقویت شبکه امنیت اجتماعی ما به گونه ای است که هیچکس عقب نماند.”

فشار NDP برای حمایت از مراقبت از کودک فشار می آورد

NDP از دولت فدرال خواسته است تا خدمات مراقبت از کودکان را فراهم کند که به والدین بیشتری اجازه می دهد با خیال راحت به کار خود برگردند. این همچنین دولت را تحت فشار قرار می دهد تا یک برنامه جهانی داروسازی را راه اندازی کند.

آنامی پاول ، رهبر حزب سبزها گفت که ارائه “لیست لباسشویی” هزینه های امروز برای دولت کافی نیست. وی گفت ، با پیش بینی واکسن در سال آینده ، این برنامه باید یک طرح بهبود سبز با سرمایه گذاری های اقتصادی و اجتماعی ارائه دهد.

وی گفت: “با چشمی از امید در افق ، بسیار مهم است که ما این لحظه را غنیمت بشماریم و یک برنامه احیای سبز آماده کنیم که هر نوآوری ، فناوری و منابعی را که در اختیار دارد کانادا درگیر کند تا توانایی ما در مواجهه با چالش ها را افزایش دهد.”

حزب سبز خواستار تضمین این موضوع است كه هر گونه حمایت لیبرالها از بخشهای پركربن “مسئول و مشروط” است. همچنین می خواهد شاهد سرمایه گذاری های بزرگتر در پروژه ها و بخشهایی باشد که سرعت پیشرفت به سمت اقتصاد انتشار خالص را تسریع می کند.

تجارت امیدوار است که شاهد یک برنامه رشد بلند مدت باشد

گروه های تجاری می گویند امیدوارند امروز طرحی را ببینند که مسیر بحران مداوم را برای بهبود و رشد اقتصادی بلند مدت ترسیم کند.

پرین بیتی ، رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی کانادا گفت که او می خواهد از حمایت های گسترده به برنامه های فدرال کوچکتر و هدفمندتر برای کمک به آسیب پذیرترین کانادایی ها و بخش ها ، از جمله رستوران ، اقامتگاه ، هنر و سرگرمی و خرده فروشی تغییر کند.

وی گفت امیدوار است که طرحی را ببیند که سرمایه گذاری و رقابت تجاری کانادا را تقویت کند – و نه مجموعه ای از برنامه های دائمی جدید “غیر قابل تحمل”.

“حتی در حالی که ما از طریق این موج دوم همه گیری حرکت می کنیم ، کانادا به دولت خود نیاز دارد تا شرایط را برای بهبودی قوی و تحت هدایت تجارت تعیین کند. خانواده ها و مشاغل کانادایی همچنان به دلیل COVID-19 و کار سخت برای آماده سازی اقتصاد کانادا برای بهبودی باید اکنون با یک برنامه مشخص و منسجم آغاز شود. “

سازمان های تجاری می گویند که آنها می خواهند شاهد به روزرسانی مالی با هدف افزایش رشد باشند. (اوان میتسویی / CBC)

شهرداری های محروم از پول نقد نیز در بیانیه امروز به دنبال خبرهای خوب هستند.

گارت فریزل ، رئیس فدراسیون شهرداری های کانادا ، اظهار امیدواری کرد که “توافقنامه ای واضح برای جانشین” در توافق نامه راه اندازی مجدد ایمن را ببیند ، که دولت فدرال 19 میلیارد دلار برای این استانها اختصاص داد تا به آنها کمک کند تا موج دوم را تحمل کنند و رشد شغل پس از همه گیری را تحریک کنند.

وی گفت: “بیانیه اقتصادی پاییز فرصتی برای ایجاد مشارکت فدرال و شهرداری است که باعث شده کانادایی ها از ابتدای شیوع همه گیر امن باشند و خدمات ضروری خط مقدم قوی باشند.”

وی ادامه داد: “آنها برای ادامه این کار تا سال 2021 به ما اعتماد می کنند و به همین دلیل شهرداری ها باید تعهد واضحی را ببینند که دولت فدرال برای اطمینان از حمایت از هزینه های عملیاتی و حمل و نقل شهرداری به همکاری با ما ادامه خواهد داد.”