فری لند می گوید ، یارانه COVID-19 دستمزد اتاوا برای حقوق – نه سود سهام

این داستان بخشی از “هزینه بزرگ” است ، تحقیقات سی بی سی نیوز که 240 میلیارد دلار بی سابقه دولت فدرال را در هشت ماه اول همه گیری پرداخت کرده است.

وزیر مالیه کریستیا فری لند سه شنبه هشدار به شرکت های کانادایی که از برنامه یارانه دستمزد دولت استفاده کرده اند ، صادر کرد: این پول برای پرداخت کارگران استفاده می شود ، نه برای پرداخت سود سهام یا پاداش های اجرایی.

فری لند روز سه شنبه به اعضای کمیته مالی مجلس عوام گفت: “من می خواهم تأکید کنم … برای هر شرکتی که ممکن است گوش دهد ، یارانه دستمزد باید برای پرداخت کارگران استفاده شود.” “این بسیار بسیار واضح است و ما انتظار داریم كه شركت ها آن را رعایت كنند.”

این نظر فریلند پس از آنکه پیتر جولیان ، منتقد امور مالی حزب دموکرات جدید ، از وی در مورد گزارش های خبری سی بی سی نیوز و فایننشال پست سedال کرد ، شرح اقدامات برخی شرکت هایی که از دولت فدرال کمک COVID-19 دریافت کرده اند ، بیان شد.

جولیان گفت: “کانادایی ها واقعاً دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از آنها برای حفظ سقف بالای سر خود تلاش می کنند و بسیاری از آنها فقط در تلاشند تجارت کوچک خود را ادامه دهند.” “بنابراین بسیار نگران کننده است که از میان روزنامه نگاران که در مورد برخی از توزیع های تخفیف COVID تحقیق کرده اند ، مطلع شوید که ده ها شرکت بزرگ کانادایی از وجوه COVID برای صدور سود سهام ، بازپرداخت سهام و حتی پاداش های اجرایی استفاده کرده اند.”

“چه تعداد شرکت در این روش ها شرکت کرده اند و کل مبلغی که دریافت کرده اند چقدر است؟”

س Julال جولیان در حالی است که تحقیقات CBC News ، The Big Spend ، نشان داد که دولت ترودو درباره اینکه COVID-19 به ارزش میلیاردها دلار کجا رفته است کاملاً شفاف نبوده است.

در حالی که دولت برای بیش از 100 برنامه ای که از زمان ابتلا به بیماری همه گیر آغاز کرده است ، آمار کل هزینه های کل یا برآورد تأثیر خالص مالی را در دسترس قرار داده است ، تنها چند بخش جزئیات مربوط به افراد ، گروه ها یا شرکت ها را منتشر کرده است پول دولت را دریافت کرد.

نتیجه نهایی این است که دولت حاضر نشده است که مشخص کند کدام گروه ها و مشاغل از برخی برنامه های پردرآمد خود سود می برند.

از جمله برنامه هایی که گیرندگان درگیر رمز و راز هستند ، کسانی هستند که تحت برنامه یارانه دستمزد و بیشتر برنامه های وام تجاری پول دریافت می کنند.

در حالی که دولت به شدت تحت فشار قرار گرفته است ، CBC News بیش از 400 شرکت را شناسایی کرده است که در پرونده شرکت های خود دریافت کرده اند که کمک های دولتی دریافت کرده اند.

از جمله افشاگری های سی بی سی نیوز این بوده است که مدیرعامل یک گروه گردشگری بومی متهم به توزیع بودجه COVID-19 دولت فدرال به مشاغل گردشگری بومی ، 25000 دلار پاداش دریافت کرده است.

روز دوشنبه ، فایننشال پست گزارش داد که حداقل 68 شرکت تجاری عمومی هنگام دریافت یارانه دستمزد فدرال ، میلیون ها سود سهام پرداخت کرده اند.

چهارشنبه ، سی بی سی نیوز فاش کرد که دو خانه مراقبت طولانی مدت انتاریو که میلیون ها بودجه دولت فدرال دریافت کرده اند نیز میلیون ها سود سهامداران به سهامداران پرداخت کرده اند.

منتقد مالی محافظه کار ، پیر پولیور از دولت خواست قبل از اینکه نمایندگان مجلس در مورد هزینه های اضافی دولت رای دهند ، اطلاعات مربوط به کدام شرکت ها را به COVID-19 اعطا کند ، منتشر کند. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

روز سه شنبه ، فری لند خود را در صندلی داغ یافت زیرا داستان های Big Spend سی بی سی به سوالات مخالفان دامن زد که دولت چقدر باید به کانادایی ها در مورد اینکه کدام شرکت ها پول دریافت کرده اند ، بگوید.

منتقد مالی محافظه کار پیر پولیور از وی گفت: “آیا CBC درست است که بگوید دولت او اعداد و دریافت کنندگان داده های COVID را منتشر نمی کند.” “آره یا نه.”

پیتر جولیان ، منتقد امور مالی NDP دولت را به “سنگ اندازی” در جایی که دقیقاً بیشتر پول کمک COVID-19 خرج شده است ، متهم کرد. (CBC)

فری لند ، بارها و بارها از تعهد در انتشار اطلاعات پرهیز کرد.

“دولت ما به طور كامل اهمیت شفافیت را می فهمد و برای آن ارزش قائل است و ما به دنبال انتشار تمام اطلاعاتی هستیم كه می توانیم. من همچنین فكر می كنم مردم همچنین می فهمند كه كار بسیار بزرگی توسط CRA (آژانس درآمد كانادا) در حمایت از كانادایی ها و مشاغل كانادایی انجام می شود.”

جولیان دولت را به سنگسار متهم کرد. وی گفت: “این مهم ، شفافیت و افشای اطلاعات است.”

“بارها و بارها از او خواسته شده است و او از گفتن اینكه این اطلاعات در اختیار مردم كانادا قرار خواهد گرفت امتناع ورزیده است و من تأسف آور هستم.”

گرچه او نمی فهمد که کدام شرکت ها قبلاً پول نقد دریافت کرده اند ، فری لند خلاصه ای از برنامه های کمک COVID-19 بیشتری را ارائه می دهد.

فری لند گفت که دولت در حال کار بر روی برنامه ای برای بخش هوافضای کانادا است و می گوید این برنامه از نظر شغل و صادرات مهم است.

“ما باید یک برنامه رشد داشته باشیم و هوافضا کاملا بخشی از این برنامه احیا است.”