فیس بوک قوانین جدیدی را برای جلوگیری از تبعیض در تبلیغات اعمال می کند

فیس بوک اجرای قوانین جدید را برای تبلیغ کنندگان در کانادا به منظور ممنوعیت تبعیض در تبلیغات برای مشاغل ، مسکن و خدمات اعتباری آغاز کرده است.

بر اساس قوانین جدید ، تبلیغ کنندگان دیگر نمی توانند اینگونه تبلیغات را بر اساس معیارهایی مانند سن ، جنسیت یا کد پستی در هر یک از کاربران کانادایی فیس بوک هدف قرار دهند. با این حال ، این هدف قرار دادن براساس این معیارها را برای انواع دیگر تبلیغات منع نمی کند.

فیس بوک یک کتابخانه تبلیغاتی قابل جستجو ایجاد کرده است که در آن کاربران می توانند تمام تبلیغاتی را که در آن دسته بندی ها قرار داده شده مشاهده کنند. به عنوان مثال ، در روز سه شنبه ، در کتابخانه تبلیغات 620 تبلیغ برای مونترال ، 540 برای تورنتو و 410 برای ونکوور ذکر شده است.

در گذشته ، کاربران نمی توانستند تبلیغات شغلی را که در فیدهای خود فیس بوک نشان داده نمی شدند ، مشاهده کنند.

کوین چان ، رئیس سیاست عمومی فیس بوک در کانادا ، گفت که اگرچه مدت هاست که فیس بوک سیاستی علیه تبعیض در تبلیغات دارد ، اما اکنون برای اجرای آن اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

وی گفت: “ما این کار را انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه افراد در کانادا به مسکن ، اشتغال و فرصت های اعتباری دسترسی دارند – نه فقط مواردی که ممکن است یک تبلیغ کننده به سختی به آنها دسترسی پیدا کند.” “خطر تبعیض وجود دارد و این تغییر محصول جدید برای رفع آن و حذف آن منطقه از خطر طراحی شده است.”

کوین چان مدیر جهانی و رئیس سیاست های عمومی فیس بوک کانادا می گوید که این شرکت با کمیسیون های حقوق بشر کانادا و انتاریو همکاری کرده است تا سیستم جدید را ارائه دهد. (کریس واتی / رویترز)

چان گفت که فیس بوک از هوش مصنوعی برای جلب کسانی که ممکن است سعی کنند قوانین جدید را نادیده بگیرند استفاده خواهد کرد. اگر کسی آگهی شغلی ، مسکونی یا خدمات اعتباری را ارسال کند که تبعیض آمیز باشد ، سیستم تبلیغ را به حالت تعلیق در می آورد.

وی گفت: اگر این سیستم تبلیغ تبعیض آمیز را از دست بدهد ، کاربران می توانند آن را گزارش دهند.

در حالی که این شرکت قوانین جدید را در کانادا و ایالات متحده اجرا می کند ، چان گفت که این قانون در کشورهای دیگر ارائه نمی شود.

قوانین جدید برای کانادا پس از آن منتشر شد که CBC News چگونگی تبلیغات شغلی را در محدوده سنی خاص برای برخی از کارفرمایان در سراسر کانادا ، از جمله ادارات دولتی ، آژانس ها و نیروهای پلیس ثبت کرد.

در حالی که در متن تبلیغات خود به سن اشاره نشده است ، تنظیماتی که تعیین می کند چه کسی تبلیغات را مشاهده می کند اغلب کارگران مسن را مستثنی می کند. به این معنی که ، به عنوان مثال ، افراد بالای 45 یا 50 سال آگهی شغلی را نمی بینند که ممکن است در فیدهای فیس بوک خود واجد شرایط باشند.

تعداد كمتری از آگهی های CBC News مشخص شده مخصوص زنان یا مردان بوده است.

طبق قوانین حقوق بشر فدرال و استانی در کانادا ، کارفرمایان مجاز به محدود کردن افرادی نیستند که تبلیغات شغلی را براساس سن ، جنسیت ، نژاد یا مذهب مشاهده می کنند ، مگر اینکه این محدودیت یک شرط حرفه ای صادقانه باشد یا بخشی از یک ابتکار خاص مانند یک دانشجو باشد برنامه شغل تابستانی.

در پی گزارش CBC News ، کمیسیون های حقوق بشر کانادا و انتاریو درگیر شدند.

در نامه ای به چان ، در وب سایت کمیسیون حقوق بشر انتاریو ، آنا چادا ، رئیس کمیساریای حقوق بشر انتاریو و ماری کلود لندری ، رئیس کمیسیون حقوق بشر کانادا ، از خبر اجرای محدودیت های جدید استقبال کردند.

آنها نوشتند: “تبلیغات همان تعداد كانادایی است كه از فرصتهای مهم مانند یك شغل آزاد یا یک آپارتمان برای اجاره یاد می گیرند.” “بخشی از اطمینان از دسترسی برابر به این فرصت ها اطمینان از این است كه همه افراد در وهله اول شانس یادگیری دارند.”

یک متقاضی به بخش بیمه کار در وب سایت دولت کانادا مراجعه می کند. کمیسیونرهای حقوق بشر می گویند تأثیر وحشی همه گیر در اشتغال ، حذف تبعیض از آگهی های استخدام آنلاین ، بیش از هر زمان دیگری مهم است. (مطبوعات کانادایی)

کمیسیون ها گفتند که این مهم در میانه یک بیماری همه گیر مهمتر است.

“بیماری همه گیر COVID-19 منجر به تعداد بی سابقه ای از مردم شده است که با مسکن ، اشتغال و شرایط مالی ناامن روبرو هستند – با افرادی در جوامع ما که بیشترین حاشیه ها را دارند به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می گیرند. اطمینان از اینکه مسکن ، اشتغال و اعتبارات موجود بدون تبلیغ تبلیغ می شود تبعیض و مطابق با قوانین حقوق بشر ضروری است. ضمانت های جدیدی که اجرا شده و اکنون در حال اجرا هستند ، بخش مهمی برای دستیابی به این هدف است. “

کمیسیون ها گفتند که آنها همچنین مشاهده خواهند کرد که فیس بوک در آینده در مورد مسئله تعصب احتمالی الگوریتمی در سیستم عامل خود چه می کند.

در حالی که محدودیت های جدید فیس بوک برای تبلیغ کنندگان این س questionال را با کمیسیون های حقوق بشر حل می کند ، این غول رسانه های اجتماعی هنوز با احتمال طرح دعوی طبقاتی درباره تبلیغاتی که در گذشته پخش می شد و گروه های سنی خاصی را هدف قرار داده بود ، روبرو است. آدری بوكتور ، از م Montسسه حقوقی مونترال IMK ، گفت كه جلسه دادرسی درباره اجازه دادرسی كلاس برای 15 ژانویه در دادگاه عالی كبك برگزار می شود.

به الیزابت تامپسون می توانید از طریق [email protected] دسترسی پیدا کنید