قاضی کبک در دادگاه درباره زوج حاصیدیک در مورد تحصیلات غیر مذهبی حکم صادر کرد

یک قاضی دادگاه عالی کبک درمورد یک زوج سابق حدیدیک که ادعا کرد دولت کبک برای اطمینان از تحصیل کافی آنها اقدام نکرده است ، حکم صادر کرده است.

در تصمیمی که روز پنجشنبه صادر شد ، دادگستری مارتین کاستونگوآ تصمیم به صدور حکم اعلامی علیه این استان را گرفت.

چنین قضاوتی می توانست دولت را مجبور به برداشتن اقدامات اضافی برای نظارت بر کودکان تحصیل در مدارس دینی کند.

یوهانان و شیفرا لوون ادعا کردند که آنها تقریباً هیچ تحصیلات سکولار را هنگام رشد در تاش ، یک جامعه فوق العاده ارتدوکس Hasidic در Boisbriand ، Que. ، حومه شمال مونترال ، دریافت نکرده اند.

یوهانان ، که برای اولین بار اقدام حقوقی را آغاز کرد ، شهادت داد که تحصیلات غیر روحانی که در کودکی دریافت کرده بود به ویژه محدود بود و او را از دانش دروس اساسی مانند علوم ، ریاضیات و جغرافیا بی بهره می دانست.

وی گفت هنگامی كه تاش را ترك كرد و به همراه شیفرا كه نام قانونی كلارا واسترشتاین و چهار فرزندشان است به مونترال نقل مکان كرد ، از توانایی لازم برای كار برخوردار نبود.

در حکم خود ، کاستونگوآ “همدلی عمیق” را نسبت به آنچه Lowens قبل و بعد از ترک Tash تجربه کرد ، ابراز داشت.

اما وی نتیجه گرفت که مشکلات مربوط به مدارس قبلاً با قانونی در سال 2017 برطرف شده بود که به دولت اختیارات بیشتری برای ردیابی کودکان در مدارس دینی می دهد و به هیئت مدیره مدارس اختیار نظارت بر تحصیلات سکولار آنها را می دهد.

دولت فعلی ائتلاف آوانیر کبک در سال گذشته قانون را بیشتر تقویت کرد و دانش آموزان را ملزم کرد که در همان سال با دانش آموزان مشابه در مدرسه دولتی درسی را یاد بگیرند و در امتحانات استانی اجباری شرکت کنند.

شاکیان همچنان نگران کودکان Hasidic هستند

این دادگاه کانون توجه جامعه تاش را که در سال 1962 توسط گروهی از یهودیان ماسترال Hasidic به دنبال فرار از تأثیرات شهر تاسیس شد ، مورد توجه قرار داد. اکنون حدود 3000 نفر در آنجا زندگی می کنند.

آبراهام اکستین ، رئیس انجمن یهودیان برای آموزش در خانه در کبک ، تنها شاهد است که وکیل مدافع مدارس در تاش ، که در دادخواست نیز نام برده شده است ، فراخوانده شد.

وی شهادت داد که مدارس حدیدی “تلاش می کنند فرهنگ ما را حفظ کنند ، فرهنگ ما را به فرزندان خود منتقل کنند ، و به عنوان یک مردم زنده بمانند.”

وی گفت: “من اطمینان دارم كه ما در مسیر درست پیش می رویم و كودكان بسیار بهتر موفق خواهند شد.”

آبراهام اکستین ، رئیس انجمن یهودیان برای آموزش در خانه در استان ، در دادگاه مدنی یوهانان و شیفرا لوون شهادت داد. (بنیامین شینگلر / CBC)

روز پنجشنبه ، Clara Poissant-Lespérance ، وکیل مدعیان ، در بیانیه ای گفت که موکلان وی “نگران آینده فرزندان Hasidic هستند”.

وی گفت این واقعیت که بسیاری از کودکان در جوامع حاصدیک همچنان به صورت تمام وقت در مدارس علمیه تحصیل می کنند ، همانطور که در دادگاه ذکر شده است ، باعث نگرانی لاوونز می شود ، “که آن را مانعی برای آموزش این کودکان می دانند.

وی گفت آنها قبل از اینکه در مورد تجدیدنظر در مورد تجدیدنظر تصمیم بگیرند ، قضاوت را بررسی خواهند کرد.