ماهواره های ایلان ماسک اکنون در برخی از خانه های روستایی NB جریان دارند

سرویس اینترنت ماهواره ای میلیاردر الون ماسک اکنون در برخی از خانه های نیوبرانزویک جریان دارد.

Starlink برخی از خانوارها را در مناطق روستایی کانادا و شمال آمریکا برای آزمایش سرویس قبل از راه اندازی کامل ، احتمالاً در اواسط سال 2021 به خدمت گرفته است.

Greg Rekounas از شبه جزیره کینگستون یکی از کسانی است که برای کمک به آزمایش سرویس اینترنت پرسرعت ثبت نام کرده است.

مدیر پایگاه داده که از خانه در یک شرکت فناوری اطلاعات کار می کند ، گفت که برای کار خود باید همیشه در ارتباط باشد. پس از گذشت یک هفته از ارائه خدمات جدید ، وی با بهبود پیوند قبلی DSL که بعضی او را مجبور به استفاده از وب کم خود هنگام شرکت در کنفرانس ویدئویی مربوط به کار می کند ، متأثر می شود.

رکوناس گفت: “این همه چیز را تغییر می دهد.” “برای من ، تقریباً تا حدی بود که فکر می کردم حرکت کنم. و اکنون این فکر از ذهن من خارج شده است.”

ارائه خدمات به مردم در سراسر جهان

ماسک از ماه مه 2019 با استفاده از SpaceX ، شرکت موشکی خود ، خوشه های 60 ماهواره مدار زمین را به فضا منفجر کرده است. پرتابهای ماهانه دو بار تاکنون 955 ماهواره را در مدار کم زمین (LEO) ، حدود 550 کیلومتری بالاتر ، کاشته است. سیاره.

هدف این است که تا سال 2024 12000 مدار داشته باشیم.

این ماهواره ها می توانند خدمات بهبودی را به افرادی در سراسر جهان که از اینترنت بی سیم پرسرعت برخوردار نیستند ، فراهم کنند.

اوایل امسال خوشه ای از 60 ماهواره Starlink از یک موشک SpaceX پرتاب شد. در حال حاضر 955 واحد به دور زمین می چرخند و قرار است 11000 واحد دیگر تا سال 2024 پرتاب شوند. (SpaceX ، از طریق توییتر)

Rekounas گفت که مطمئناً در خانه های مناطق روستایی نیوبرانزویک مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی گفت: “آنها قادر به كنفرانس ویدئویی هستند ، می توانند بارگیری كنند ، قادر به پخش جریانی هستند. آنها می توانند تقریباً صد درصد از وقت خود را متصل نگه دارند.”

خدمات با یک قیمت همراه است

هزینه های پیش پرداخت اما می تواند مانعی برای برخی باشد. Rekounas 820 دلار برای سخت افزار مورد نیاز Starlink ، دیش گیرنده ماهواره ای ، مودم ، منبع تغذیه و 100 فوت کابل پرداخت کرد. هزینه اشتراک ماهیانه 130 دلار است.

SpaceX روز پنجشنبه به درخواست مصاحبه CBC پاسخ نداد.

انتظار می رود ماسک با جف بزوس ، صاحب آمازون ، که کمپانی موشکی خود Blue Origin دارد ، رقابت سختی را تجربه کند و در حال برنامه ریزی برای یک سرویس اینترنت جایگزین ماهواره ای با 3200 فضاپیما در مدار کم زمین است.

شرکت دیگری به نام Telesat که از کانادا منشا می گیرد نیز قصد دارد با 298 ماهواره وارد بازار اینترنت LEO شود.

هزاران ماهواره جدید و احتمالاً ماهواره های دیگری در آینده به دنبال سوالاتی در مورد تأثیر احتمالی آسمان شب و علم نجوم هستند.