محافظه کاران به “تنظیم مجدد” ترودو حمله می کنند – ایده های خود را مطرح می کنند

Pierre Poilievre ، منتقد امور مالی محافظه کار می گوید ، ایجاد اقتصاد کانادا پس از همه گیری COVID-19 بدون یک بازنگری گسترده در سیستم مالیاتی و رژیم نظارتی امکان پذیر نیست.

و او می داند که شما هنگام خواندن آن خمیازه می کشید.

اما پیت بول پارلمانی حزب وی با توجه به تمام پیتزا های متعهد به تعهد لیبرال های فدرال مبنی بر “بازسازی بهتر” ، واقعیت این است که اگر سیستم اقتصادی اساسی کشور به طور چشمگیری از بین نرود ، این ایده ها پایدار نیستند.

وی در مصاحبه ای با مطبوعات کانادا گفت: “ما به طرح های رفاهی شرکت های یارانه ای که متکی به کمک های مالی بی پایان مالیات دهنده باشند ، نیازی نداریم.”

“این فقط بیشتر به ما بدهکار خواهد شد ، و تمام شغل هایی که آنها به طور موقت ایجاد می کنند با اتمام پول مودیان از بین می رود.”

بازنشانی اقتصادی یا توطئه جهانی؟

پولیور و برخی از صاحب نظران محافظه کار انتقاداتی را برای پیشبرد این ایده که در استراتژی پسا همه گیرانه لیبرال ها در کمین آرزوی شیطانی برای بازنگری چشمگیر سیستم های اجتماعی و مالی موجود است به روشی طراحی شده است که به نفع نخبگان است.

این اتهام سخنرانی نخست وزیر جاستین ترودو را در پاییز ایراد کرد که مربوط به این بود که رهبران جهانی چگونه می توانند شکاف های جامعه را که توسط همه گیری ایجاد شده است برطرف کنند.

وی گفت: “این همه گیری فرصتی برای تنظیم مجدد فراهم کرده است.”

“این فرصتی است که ما برای تسریع در تلاشهای قبل از همه گیری خود برای تصور مجدد سیستم های اقتصادی داریم ، که در واقع چالش های جهانی مانند فقر شدید ، نابرابری و تغییرات آب و هوایی را برطرف می کنند.”

پولیور گفت که از طرح بندی برنامه های ترودو با این شرایط پشیمان نیست. وی گفت ، پرسشهای سختی باید از نخست وزیر پرسیده شود ، چرا او فرصت را در چیزی به عنوان همه گیر فریب می بیند.

ترودو این ایده را به عنوان “تئوری های توطئه” رد کرده است ، و آن را به اضطراب COVID-19 تبدیل کرده است ، افرادی که به دنبال شخصی برای مقصر هستند.

در این عکس که از ویدئوی تلویزیون UNT ساخته شده است ، نخست وزیر جاستین ترودو در پیامی از پیش ضبط شده صحبت می کند که در جریان هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در 23 سپتامبر سال 2020 ، در مقر سازمان ملل پخش شد. (AP)

لیبرال ها برای حل بسیاری از مشکلات مختلف ناشی از همه گیری ، از جمله شرایط خطرناک در خانه های مراقبت طولانی مدت ، بهره برداری از کارگران موقت خارجی و واقعیت هایی که بسیاری از آنها “کارگران ضروری” در طول COVID-19 می دانند – مانند مواد غذایی کارکنان فروشگاه – اغلب با حداقل دستمزد زحمت می کشند در حالی که شرکت هایی که در آنها کار می کنند سودهای کلانی کسب می کنند.

ترودو در اوایل هفته جاری گفت که این بیماری همه گیر به کانادایی ها درس های سختی در مورد نحوه درمان آسیب پذیرترین افراد داده است.

وی گفت: “من فکر می کنم کانادایی ها انتظار دارند دولت پاسخ دهد.”

اما پولیور از نظر وی گفت ، تعداد زیادی از اسبهای سرگرمی به بیماری همه گیر متصل می شوند.

وی گفت “لیبرال ها” با “خواب آرایی در مورد مدینه فاضله ای که دوست دارند ایجاد کنند” پرت می شوند.

هنگامی که تحت فشار قرار گرفت که آیا حزب او در مورد مشکلات موافق است ، اگر راه حل نباشد ، پولیور گفت محافظه کاران مسائل را به گونه ای دیگر می بینند: لیبرال ها در مورد بازنشستگی صحبت می کنند در حالی که تیوری ها خواهان پایان دادن به “جنگ بر سر کار” هستند.

پولیور گفت: “دو مشکل اساسی از COVID-19 بوجود می آید: بیکاری گسترده ای که درآمد برنامه های ما را از بین می برد ، فیش حقوقی خانواده ها و حس هدف کارگران ما را از بین می برد.”

“دوم سطوح نجومی بدهی دولت خانوار و شرکتها است.”

پولیور گفت ، هر دو می توانند از طریق ایجاد اشتغال در بخش خصوصی قوی مقابله كنند ، و این با روش ساختار سیستم مالیاتی غیرممكن است.

وی گفت: “وقتی یک محافظه کار از سیستم مالیات نام می برد ، مردم می توانند همه آنچه را که می خواهند خمیازه بکشند.” وی افزود: “تردیدی نیست كه وقتی ما یك سیستم مالیاتی داریم كه مشاغل و كارگران را به دلیل تولید مجازات می كند ، صرفاً واردات كالاهای ارزان تر از خارج از كشور از نظر اقتصادی به صرفه می شود.”

گوش کنید | Frontburner – ‘The Great Reset’ ، سیاست و توطئه:

مشعل جلو23:59“بزرگ سازی مجدد” ، سیاست و توطئه

هفته گذشته ، پس از آنكه ویدئویی از یكی از سخنرانی های وی ویروسی شد ، نخست وزیر جاستین ترودو مجبور شد به بحث و جدال در مورد “تنظیم مجدد بزرگ” بپردازد. این اصطلاح برای افراد مختلف معنای مختلفی دارد. از نظر مجمع جهانی اقتصاد ، این هدف مبهم است که جهان را برابرتر کرده و تغییرات اوضاع را در پی همه گیری کنترل کند. از نظر منتقد مالی محافظه کار ، پیر پولیور ، این شواهد از “قدرت گرفتن” توسط “نخبگان مالی جهانی” است. و از نظر دیگران ، این بخشی از یک تئوری توطئه بی اساس و گسترده است. آرون وهری ، نویسنده ارشد CBC ، این داستان را در اوتاوا پوشش داده است. امروز او به ما کمک می کند تا اقتصاد و سیاست واقعی را بازی کنیم … از جذابیت توطئه. 23:59

Poilievre می گوید ، ابتدا سیستم مالیات را اصلاح کنید

پولی یور خاطرنشان کرد: در سطح فردی ، سیستم مالیاتی موجود برخی از افرادی را که آسیب پذیری آنها توسط این همه گیری در معرض مجازات است ، جریمه می کند: فقرای شاغل.

وی با اشاره به مطالعه وزارت دارایی ، كه در اوایل سال جاری توسط كانادا پرس انجام شد ، نشان داد كه كارگران با درآمد متوسط ​​بین 25000 تا 34000 دلار ، به ازای هر 1000 دلار درآمد اضافی ، 413 دلار ضرر می كنند كه بالاترین بازدهی از نظر سطح درآمد است.

مسئله هم نرخ مالیات است و هم این واقعیت که با افزایش درآمد افراد ، آنها مانند مزایای کودک کانادا کاهش مزایای آزمایش شده توسط درآمد را می بینند.

مقامات امور مالی خاطرنشان کردند ، کسانی که شغل دارند ممکن است کار اضافی را انجام ندهند و دیگران حتی اصلا وارد بازار کار نشوند ، وضعیتی که احتمالاً برای افرادی که درآمد کمتری نسبت به شرکای خود دارند – معمولاً زنان – تأثیر می گذارد.

بنابراین ، لیبرال ها می توانند همانطور که انتظار می رود روز دوشنبه برنامه هایی را برای یک سیستم مراقبت روزانه ملی ارائه دهند ، اما اگر آنها بخواهند به اصطلاح “سقوط” را که همه گیری ایجاد کرده است ، حل کنند ، ابتدا سیستم مالیات را اصلاح کنید ، پولیور گفت.

پولیویر مدتهاست که از دولت خواسته است تا “جنگ بر سر کار” را پایان دهد ، موضوعی که رئیس او ، رهبر محافظه کار “ارین اتول” ، در هفته های اخیر به دلیل تلاش برای به دست آوردن سودهای سیاسی برای حزب خود به ویژه در میان کارگران اتحادیه ، مورد استفاده قرار گرفت.

Tories از زمان مورد استفاده برای پیگیری قیمت های بزرگ در بازارهای زنجیره ای خرده فروشی استفاده کرده اند و هدف اصلی شرکت های بزرگ کانادا را دنبال کرده اند.

این یک چرخش شدید نسبت به دولت محافظه کار قبلی است که قوانینی را برای تضعیف اتحادیه ها تصویب کرد و نرخ مالیات شرکت ها را کاهش داد.

Poilievre پیشنهاد داد که انتظار کاهش مالیات مجدد شرکتها را نداشته باشید زیرا Tories اکنون برنامه خود را برای انتخابات بعدی ایجاد می کنند.

“یک عالمه مالیات وجود دارد که باید قبل از آن پرداخته شود.”