محققان کانادایی برای شناسایی نقاط داغ COVID به آزمایش های فاضلاب در خانه های مراقبت طولانی مدت روی می آورند

چندین دانشگاه کانادا برای دریافت هشدارهای اولیه در مورد شیوع COVID-19 در حال آماده سازی آزمایش فاضلاب از خانه های مراقبت طولانی مدت در اوتاوا ، تورنتو و ادمونتون هستند.

محققان در شهرداری های شش استان در حال حاضر در حال آزمایش فاضلاب برای ردیابی SARS-CoV-2 ، ویروس مسئول بیماری هستند. به گفته محققان ، بسیاری از افراد آلوده ویروس را از طریق مدفوع خود ریخته و حتی اگر علائمی نداشته باشند.

اما این نوع آزمایش از نمونه هایی از تأسیسات فاضلاب استفاده می کند و نتایج را برای کل جامعه نشان می دهد. محققان در حال حاضر قادر به تعیین محل دقیق شیوع بیماری نیستند.

دکتر داگ مانوئل ، دانشمند ارشد بیمارستان اوتاوا که در این برنامه شرکت داشت ، گفت: “همه ما به توالت می رویم ، چه شما مبتلا به COVID باشید یا نه ، چه علامتی باشید یا نه.”

“این روشی است که هر روز یک نظرسنجی یا سرشماری از همه انجام می دهد. به جای آزمایش هزاران نفر ، فقط می توانیم سیستم فاضلاب را یک بار در روز در تصفیه خانه آزمایش کنیم.”

گروه ویژه مصونیت COVID-19 دولت فدرال از تلاش چندین آزمایشگاه برای استفاده از این فناوری برای شناسایی شیوع در مناطقی که آسیب پذیرترین کانادایی ها زندگی می کنند پشتیبانی می کند.

برنادت کانانت ، مدیرعامل شبکه آب کانادا ، گفت: دانشگاه اتاوا ، دانشگاه تورنتو و دانشگاه رایرسون در حال کار روی این پروژه هستند و کار آنها توسط این گروه ویژه پشتیبانی می شود. وی گفت ، یک تیم در دانشگاه آلبرتا همچنین قصد دارد آزمایشات خود را در خانه های مراقبت طولانی مدت با حمایت فدرال آغاز کند.

یک نمونه فاضلاب از مرکز محیطی Robert O. Pickard در اتاوا جمع آوری شده است. (پیر-پل کوتور / اخبار CBC)

سازمان غیرانتفاعی کانانت ائتلاف فاضلاب را در کانادا برای کمک به هماهنگی کار محققان در سراسر کشور و ارائه راهنمایی های فنی به دانشمندان ، آزمایشگاه ها ، تاسیسات فاضلاب و مسئولان بهداشت عمومی ایجاد کرد.

کنانت گفت: “شما می خواهید محله هایی را که ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشد یا نقاط داغ را بدانید.”

مقامات بهداشتی در ایالات متحده می گویند چنین نمونه گیری ممکن است به آنها کمک کند تا از شیوع بیماری در دانشگاه آریزونا جلوگیری کنند. هنگامی که آزمایش های پساب در خوابگاه ها برای COVID-19 مثبت شد ، دو دانش آموز مجانبی شناسایی و به سرعت در قرنطینه قرار گرفتند.

“این می تواند یک سیگنال اولیه را بگیرد”

رابرت دلاتولا استاد مهندسی و محقق مشترک در برنامه دانشگاه اتاوا است. کار وی برای نظارت بر فاضلاب روزانه پایتخت و ارسال نتایج به صورت آنلاین ، توجه مشاوران ارشد علمی نخست وزیر و آژانس بهداشت عمومی کانادا را به خود جلب کرده است.

گروه دلاتولا قصد دارد نمونه هایی از فاضلاب های جداگانه متصل به ساختمان های مراقبت طولانی مدت در اتاوا و منطقه تورنتو بزرگ را آزمایش کند.

وی گفت: “این می تواند سیگنال اولیه را بگیرد.” “این می تواند مانند یک آشکارساز دود باشد که سیگنال می دهد همه چیز به صورت آنلاین آغاز می شود ، شیوع در حال رخ دادن است.

وی افزود: “با استفاده از توانایی نظارت بر تأسیساتی كه به خوبی انجام می شود و شیوع ندارد ، فاضلاب ابزاری بالقوه است كه می تواند در هنگام وقوع اولین شیوع آن را بگیرد.”

رابرت دلاتولا ، استاد دانشگاه اوتاوا ، یکی از محققان تلاش جدید برای آزمایش فاضلاب در فاضلاب های متصل به مراکز مراقبت طولانی مدت برای آزمایش و شناسایی به موقع شیوع آن است. 0:59

دلاتولا به آزمایشی که تیمش در 17 ژوئیه انجام داده است ، نشان داد که سطح COVID-19 به طور ناگهانی 400 درصد در تصفیه خانه آب اتاوا افزایش می یابد. وی گفت ، این موج در فاضلاب دو روز قبل از گزارش بهداشت عمومی اوتاوا از افزایش تعداد افرادی که آزمایش مثبت داشتند ، کشف شد.

آزمایش می تواند زمان متوقف شدن شیوع را تشخیص دهد

دکتر الکس مک کنزی دانشمند ارشد در موسسه تحقیقاتی CHEO است که به طور مشترک تیم را در اوتاوا هدایت می کند. وی گفت: آزمایش فاضلاب به عنوان “کمربند و سیستم تعلیق” پشتیبانی می کند که اپیدمیولوژیست ها از طریق سایت های آزمایش سواب به دست می آورند – داده هایی که وی گفت “ناقص” است زیرا همه آزمایش نمی شوند.

مک کنزی گفت: “بدست آوردن لنز واضح دقیقاً در مورد تعداد افراد آلوده در جامعه دشوار است.” “ما در اینجا در اتاوا این مزیت را داریم که در واقع پنجره دیگری داریم.”

محققان گفتند که اکنون بیش از 910،000 نفر از ساکنان اوتاوا در حال تهیه نمونه آزمایش از طریق سیستم فاضلاب – بیش از 90 درصد از جمعیت شهر هستند.

رابرت دلاتولا ، محقق U او توضیح می دهد که چگونه افراد مبتلا به COVID-19 ویروس را در فاضلاب شهر می ریزند. 0:36

MacKenzie گفت: استفاده از آزمایش فاضلاب در خانه های مراقبت طولانی مدت می تواند راهی برای کاهش فشار کارگران خط مقدم باشد.

وی گفت: “این روشی برای نظارت بر شیوع یک مرکز و شناختن زمان واقعی متوقف شدن آن خواهد بود.” “بنابراین برخی از منابع آزمون فردی را که به طور ایده آل انجام می دهیم ، بارگیری می کند.”

“شما می توانید سریعتر مداخله کنید”

در حال حاضر ، خانه های مراقبت طولانی مدت هر هفته یا دو هفته در حال آزمایش نظارت بر ساکنان هستند. دکتر ورا اچس ، مدیر ارشد پزشکی اوتاوا ، گفت که گاهی ساکنان در این بازه زمانی از دست می روند. آزمایش فاضلاب می تواند برای کنترل COVID-19 بین آن دوره آزمایش کمک کند.

وی گفت: “شما احتمالاً زودتر سیگنال را می گیرید.” “بنابراین شما می توانید سریعتر مداخله کنید.”

دکتر اچچ اظهار داشت که این مهم است زیرا “در افراد بدون علامت یا در روزهای قبل از شروع علائم توسط بیماران ،” می تواند در معرض زیادی قرار گیرد و گسترش یابد. “

وی گفت: “هشتاد و هشت درصد از افرادی که تاکنون در اثر COVID فوت کرده اند ، ساکن خانه های مراقبت طولانی مدت بوده اند.” “بنابراین این فرصتی برای تلاش برای محدود کردن نتیجه است.”

اما هنوز چالش هایی با این آزمایش وجود دارد.

دلاتولا گفت: آب باران می تواند نمونه ها را رقیق کند و مواد شیمیایی موجود در فاضلاب می تواند باعث تغییر در نمونه ها شود. دکتر اچس گفت که مقامات بهداشت عمومی هنوز نمی دانند که با ابتلا به COVID-19 ، ویروس در فاضلاب با چه سرعتی ظاهر می شود.

وی گفت كه هم از نتایج سوآب COVID و هم از آزمایش فاضلاب برای گرفتن تصویری بهتر از شیوع استفاده می كند ، زیرا این علم پیشرفت كافی ندارد و فقط به آزمایش های فاضلاب بستگی دارد.

گروه ویژه مصونیت COVID-19 گفت که موافقت نامه های بودجه آخرین مجموعه مطالعات آن هنوز نهایی نشده است ، بنابراین اکنون نمی تواند اظهار نظر عمومی کند.

دکتر ورا اچچ ، مدیر ارشد پزشکی اتاوا ، گفت که آزمایش پساب می تواند به مراقبت طولانی مدت بین تست سواب نظارت کمک کند. 0:36