ناظر بودجه می گوید: “خطرات و عدم اطمینان” می تواند Trans Mountain را بی سود کند

سازمان نظارت بر بودجه کانادا می گوید ، Trans Mountain همچنان یک سرمایه گذاری سودآور برای مودیان کانادایی است اما تغییر در تقاضای نفت ، تاخیرهای ساخت و ساز و هزینه های فزاینده می تواند به سرعت ارزیابی را تغییر دهد.

ارقام جدید دفتر افسر بودجه مجلس نشان می دهد که خط لوله دولتی هنوز یک سرمایه گذاری سودآور بر اساس محاسبه خالص ارزش فعلی است – اندازه گیری ارزش مالی یک سرمایه گذاری در طول زمان. سازمان برنامه و بودجه تخمین می زند از زمانی که دولت این خط لوله را در سال 2018 به قیمت 4.4 میلیارد دلار خریداری کرد ، ارزش آن به 5 میلیارد دلار افزایش یافته است.

اما همزمان با ادامه پروژه Trans Mountain با گسترش خط لوله Edmonton-to-Burnaby ، BC ، این گزارش هشدار می دهد که “خطرات و عدم اطمینان” بیش از ماندگاری آینده آن است.

تجزیه و تحلیل نشان می دهد اگر تقاضای خط لوله و هزینه های ساخت و تأخیر افزایش یابد ، دارایی متعلق به دولت می تواند از دوام بیشتری برخوردار شود. گزارش می افزاید ، به دلیل عدم اطمینان اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 و شرایط خاص آب و هوایی و زیست محیطی که دولت فدرال برای رسیدن به هدف خالص تولید گازهای گلخانه ای اتخاذ می کند ، چشم انداز مالی خط لوله می تواند بیشتر بدتر شود.

به عنوان مثال ، این گزارش حاکی از آن است که اگر قرار بود تکمیل خط لوله فقط یک سال به تأخیر بیفتد ، دولت می تواند حدود 400 میلیون دلار از ارزش خرید خود را از دست بدهد. در این گزارش آمده است که خط لوله همچنین در صورت تغییر عوامل دیگر مانند تأخیر ، افزایش بودجه و تعهدات قراردادی ، می تواند میلیون ها یا حتی میلیاردها دلار بیشتر ضرر کند.

دفتر افسر بودجه مجلس (PBO) یک دفتر مستقل و غیرحزبی پارلمان است. تجزیه و تحلیل بودجه ها و سایر سیاست های مالی و اقتصادی با اهمیت ملی را ارائه می دهد.

نمایندگان NDP از PBO خواستند به روزرسانی در مورد هزینه های خط لوله و پروژه توسعه Trans Mountain در ماه ژوئیه را ارائه دهد. لورل کالینز و پیتر جولیان از حزب دموکرات جدید خواستار بازبینی شدند زیرا آنها خواستند “تاخیرها و افزایش هزینه ها در طی همه گیری”.

روز سه شنبه ، جولیان گفت سرمایه گذاری پول بیشتر در Trans Mountain یک قمار خطرناک برای لیبرال ها خواهد بود.

وی گفت: “ما امروز به سادگی از آقای ترودو می خواهیم كه تاس ها را در کوه ترانس متوقف كند.” “آنچه واقعاً باید انجام دهیم سرمایه گذاری این پول در تولید انرژی پاک است.”