نخست وزیر انتاریو در تلاش است تا سیاست خشخاش Whole Foods را غیرقانونی اعلام کند


نخست وزیر انتاریو ، داگ فورد می گوید که منع استفاده از خشخاش در کارمندان در استان را برای کسب و کارها در استان غیرقانونی خواهد کرد ، زیرا Whole Foods اعلام کرد که حتی برای نزدیک شدن به روز یادبود برنامه ای برای تغییر سیاست ندارد.

وی روز جمعه در جمع خبرنگاران در اتاوا گفت: “این کاملا ناپسند است. از نظر من نفرت انگیز است.”

“بنابراین ما بلافاصله قانونی را معرفی خواهیم کرد که اجازه می دهد هر کارمند ، هر کارمندی در هر کجا که شما کار کنید … خشخاش بپوشد ، و اطمینان حاصل کنیم که هیچ کارفرمایی نمی تواند کسی را مجبور به پوشیدن خشخاش نکند.”

نخست وزیر جاستین ترودو به خبرنگاران گفت که زنجیره مواد غذایی در حال “اشتباه احمقانه” است.

تماشا کنید | نخست وزیر امیدوار است که غذاهای کامل در سیاست خشخاش تغییر مسیر دهند:

نخست وزیر جاستین ترودو روز جمعه در یک جلسه توجیهی همه گیر با خبرنگاران صحبت کرد. 0:53

ترودو همچنین پیامی از طرف وزیر امور ایثارگران ، لارنس مک آولای را بازتوییت کرد که این اقدام را “کاملاً غیرقابل قبول” خواند.

رهبر محافظه کار ارین اوتول در بیانیه ای گفت این تصمیم “احمقانه” و “شرم آور” است.

“برای آن دسته از ما که با افتخار به کشورمان خدمت کرده ایم ، برای کسانی که هنوز در حال خدمت هستند ، برای افتادگان که آخرین قربانی را داده اند – این دلیل نیست.”

در طول س questionال جمعه ، نماینده مجلس اوتاوا ، پیر پولیور ، از خریداران خواست كه Whole Foods را تحریم كنند.

نمایندگان مجلس همچنین به اتفاق آرا رأی دادند که از همه کارفرمایان خواستار اجازه کارکنان برای پوشیدن خشخاش از 5 تا 11 نوامبر و دعوت از مدیر عامل شرکت Whole Foods جان مکی برای حضور در کمیته دائمی امور سربازان شدند.

تماشا کنید | بحث در مورد کوکنار غذاهای کامل در مجلس عوام بحث شد:

پیر پولیور ، نماینده محافظه کار انتاریو ، در آغاز دوره س theال خواستار تحریم شد. 1:28

جیم واتسون ، شهردار اتاوا نیز علیه سیاست خشخاش زنجیره ای صحبت کرد و از این شرکت خواست که آنچه “تصمیم ابلهانه” خواند را لغو کند و از آنها خواست که از پیشکسوتان کانادا عذرخواهی کنند.

جگمیت سینگ ، رهبر NDP در توییتر خود به سیاست دیگری در زمینه کد لباس های غذاهای کامل (Whole Foods) اشاره کرد که در حال حاضر موضوع دعوی در ایالات متحده است و گفت: ممنوعیت پوشیدن خشخاش نیز اشتباه است.

وی در توئیتی نوشت: “كانادایی ها نباید حق احترام گذاشتن به فداكاری جانبازان را هنگام رفتن به محل كار از دست بدهند.”

این سیاست در توئیتر تقریباً به اتفاق آرا محکوم شد ، هم علیه Whole Foods و هم کمپانی اصلی آن ، آمازون.

Whole Foods تصمیم خود را برای CBC توضیح نداد.

یک کارمند تنها مکان Whole Foods در اتاوا به سی بی سی گفت که یک سرپرست به او گفته است پوشیدن خشخاش “حمایت از یک هدف” است.

خشخاش در ازای کمک به لژیون سلطنتی کانادا ارائه می شود ، سپس به عنوان حمایت و احترام به مردان و زنانی که در جنگ برای کانادا جان داده اند ، پوشیده می شود. به طور سنتی ، آنها پس از 11 صبح در 11 نوامبر برداشته می شوند.