نماینده و دکتر لیبرال می گوید که وی به لایحه مرگ کمک خواهد کرد

یک نماینده لیبرال و یک پزشک پزشکی می گوید که وی علیه لایحه بحث برانگیز دولت وی درمورد مرگ (MAID) رأی خواهد داد و هشدار می دهد که این قانون می تواند به افرادی که از ناامیدی عمیق اما موقتی رنج می برند پایان دهد.

مارکوس پائولوسکی ، نماینده سوارکاری انتاریو در رودخانه تندر خلیج بارانی ، قبلاً در مرحله گزارش در روند قانونگذاری – تنها عضو هیئت مدیره دولت برای انجام این کار – به بیل C-7 رأی داد. وی به سی بی سی نیوز گفت که “متاسفانه” دوباره این کار را انجام می دهد مگر اینکه اصلاح شود.

“من رأی دادن علیه حزب خود را دوست ندارم ، اما به عنوان کسی با سابقه پزشکی و کسی که در طول این سالها بسیار به این موضوع پرداخته است ، من فکر می کنم از نظر اخلاقی این وظیفه من است که هنگام صحبت در مورد مسائل بهداشتی و مرگ و زندگی ، “او گفت.

پائولوسکی در کانادا ، آفریقا و اقیانوس آرام جنوبی طبابت کرده است. وی دارای دو مدرک حقوق و مدرک کارشناسی ارشد در زمینه سیاست های بهداشتی است و به توسعه قانون و سیاست های بهداشتی برای سازمان بهداشت جهانی و چندین دولت کمک کرده است.

پائولوسکی – که اصرار داشت اصولاً مخالف MAID نیست – گفت که در رای دادگاه کبک دولت لیبرال برای ایجاد توازن بین دو دیدگاه کاملا متفاوت از MAID ، “قانون بسیار دشواری” را تدوین می کند.

بزرگترین نگرانی من … این است که ما در نهایت از MAID برای افرادی که واقعاً نمی خواهند بمیرند استفاده نکنیم– مارکوس پاولوسکی ، نماینده لیبرال

وی گفت که او نگران است که ممکن است این قانون شامل افرادی نشود که در آرزوی پایان زندگی خود “زودگذر” هستند ، مانند شخصی که معلولیت دائمی دارد یا اکنون به مراقبت های مزمن نیاز دارد. وی گفت که این احساسات اضطراب می توانند با گذشت زمان محو شوند و با یک واقعیت تغییر یافته سازگار شوند.

وی گفت: “بزرگترین نگرانی من ، به عنوان فردی كه تمام زندگی من را صرف تلاش برای جلوگیری از كشته شدن تصادفی مردم كرده است ، این است كه ما در نهایت از MAID برای افرادی كه واقعاً نمی خواهند بمیرند استفاده نكنیم.”

“من فکر می کنم ، با کمی وقت ، مردم ممکن است به این واقعیت پی ببرند که دلایلی وجود دارد که آنها می خواهند زندگی کنند.”

دولت C-7 را در ماه فوریه در پاسخ به حکم دادگاه عالی کبک در سپتامبر 2019 معرفی کرد که نشان داد پیش شرط این قانون برای به دست آوردن مرگ با کمک پزشک – که فردی که خواهان آن است باید با مرگ طبیعی “قابل پیش بینی” روبرو شود – غیرقانونی است .

در این لایحه پیشنهاد شده است که این شرط حذف شود. همچنین افرادی که تنها شرایط زمینه ای آنها یک بیماری روانی است ، از طریق به دست آوردن مرگ کمکی سلب صلاحیت می شوند.

لامتی خواستار تصویب سریع اسکناس است

وزیر دادگستری دیوید لامتی از نمایندگان مجلس خواست تا این لایحه را “به سرعت” تصویب کنند تا به ضرب الاجل تعیین شده در دادگاه در 18 دسامبر برسد.

دولت قبلاً به دلیل اختلالات ناشی از بیماری همه گیر جهانی ، دو مورد تمدید قانون جدید را دریافت کرده است. در حالی که می تواند تمدید سوم را درخواست کند ، دولت می گوید اکنون اولویت آن تصویب قانون است.

مخالفان محافظه کار و گروه های طرفدار کانادایی های دارای معلولیت می گویند که این لایحه اقدامات محافظتی را حذف می کند ، اما لامتی ادامه داده است که این قانون توازن مناسبی را بین حمایت از افراد آسیب پذیر و دادن حق کانادایی ها برای پایان دادن به رنجهای بی مورد برقرار می کند.

ارین اوتول ، رهبر محافظه کار ، گفته است که دولت باید به جای اینکه “ابزاری” برای کمک به مرگ در اختیار مردم قرار دهد ، چارچوبی قوی تر برای کمک به مردم در زندگی بهتر با حمایت ، مسکن و مراقبت بهتر ایجاد کند. وی همچنین دولت را متهم کرده است که پس از اتلاف وقت با تعویق در برابر پارلمان ، تلاش کرده است تا یک لایحه اساسی را به سرعت تحویل دهد.

در مرحله گزارش ، 16 نماینده محافظه کار به حمایت از C-7 رای دادند ، از جمله رهبر مجلس محافظه کار جرارد دلتل.

قانون فعلی ایجاب می کند بیماری که به دنبال مرگ کمکی است 10 روز قبل از به دست آوردن آن در مواردی که مرگ “قابل پیش بینی است” صبر کند. قانون جدید پیشنهادی آن دوره انتظار را حذف می کند ، اگرچه یک دوره انتظار 90 روزه را برای بیمارانی که مرگ آنها قابل پیش بینی نیست ، حفظ می کند.

سنا قبل از مطالعه C-7

محافظه کاران اصلاحاتی را برای حفظ 10 روز انتظار و تمدید دوره 90 روزه به 120 روز پیشنهاد داده بودند. هر دو اصلاحیه در مجلس عوام رد شد.

این لایحه در حال انجام یک پیش مطالعه در سنا است.

سناتور محافظه کار دنیس باترز ، نایب رئیس کمیته حقوقی و قانون اساسی سنا ، گفت که این کمیته از 81 شاهد شنیده است و اکثر آنها از رویکرد دولت لیبرال حمایت نمی کنند.

وی C-7 را “بسیار ناقص ، نادیده گرفته شده و احتمالاً ضد قانون اساسی” خواند.

سناتور کبک ، شانتال پتیکلرکس ، C-7 را هنگامی که به اتاق قرمز برسد ، حمایت مالی خواهد کرد.

اگر این لایحه تا آخرین مهلت جمعه آینده سنا را پاک نکند و اگر دولت به دنبال تمدید دیگری از سوی دادگاه ها نباشد (یا از آن رد شود) ، این امر موجب قطع ارتباط بین قانون در کبک و جاهای دیگر می شود. افراد در کبک حق قانونی برای کمک به مرگ را دارند بدون این که مرگ قابل پیش بینی باشد ، در حالی که بقیه کانادایی ها به شرایط گسترده تری دسترسی ندارند.

درصورتی که سنا تصمیم بگیرد اصلاحاتی را ارائه دهد ، این لایحه به مجلس عوام بازخواهد گشت.

انتظار می رود NDP و بلوک کبکویس از C-7 پشتیبانی کنند.

NDP می گوید که از حق کانادایی ها برای دستیابی به مرگ با کمک پزشکی حمایت می کند تا از رنج غیر ضروری در پایان زندگی جلوگیری کند – اما این حزب همچنین از دولت می خواهد که یک برنامه جدید حمایت از درآمد ملی معرفی کند برای رفع نگرانی های مطرح شده توسط طرفداران معلولیت.

گزارش ماه ژوئیه از بهداشت کانادا در مورد کمک های پزشکی در حال مرگ در کانادا نشان داد که نزدیک به 14000 کانادایی MAID را از سال 2016 دریافت کرده اند. در سال 2019 ، MAID 2 درصد مرگ و میر در کانادا را به خود اختصاص داده است.

بررسی برنامه ریزی شده پارلمانی رژیم به دلیل COVID-19 به تأخیر افتاد ، اما انتظار می رود سال آینده آغاز شود.