همزمان با حفر موج دوم همه گیری ، پناهگاه های بی خانمان وینیپگ برای زمستانی تاریک آماده می شوند

مانیتوبا در حال تلاش برای مهار مجدد شیوع COVID-19 با اعمال محدودیت مجدد در مشاغل و اجتماعات عمومی در وینیپگ و سایر مناطق استان است.

دکتر برنت روسین ، مدیر ارشد بهداشت عمومی مانیتوبا روز جمعه گفت: “ما فقط به دلایل اساسی باید در بیرون از خانه تمرکز کنیم.” “از خود محافظت کن. فاصله خود را با دیگران حفظ کن.”

اما خود منزوی کردن به سادگی برای افراد بی خانمان و بسیاری دیگر از اعضای جوامع آسیب پذیر یا آژانس هایی که به افرادی که همیشه توانایی تأمین هزینه های خود را ندارند غذا و سرپناه ارائه می دهد ، یک گزینه نیست.

در 1JustCity ، که سه مرکز ترک تحصیل در مرکز شهر وینیپگ را اداره می کند ، همه گیری منجر به تعداد بیشتری از افراد نیاز به غذا ، دوش یا فقط یک مکان برای گرم نگه داشتن افراد شده است.

مدیر اجرایی آژانس ، تسا وایتکلود ، در مصاحبه ای که شنبه از شبکه CBC پخش شد ، گفت: “ما هر هفته بیش از 2000 وعده غذایی را بیرون می کشیم.” خانه. “ما شاهد افزایش زیادی در تعداد هستیم. البته بیشتر افراد شاهد عدم امنیت غذایی هستند ، زیرا اخراج کارها و موارد مختلف تغذیه خود را به روشهای قبلی دشوارتر می کنند.”

Kristi Beaune گفت که وضعیت در مرکز زنان North End نیز تقریباً به همین منوال است ، که طیف وسیعی از حمایت ها را برای زنان در جامعه ارائه می دهد ، از جمله فضای کم ، مشاوره والدین و مسکن انتقالی.

اخبار CBC: مجلس10:40وزن COVID-19 در وینیپگ

در حالی که موارد COVID-19 در مانیتوبا افزایش می یابد ، رهبران ارتباط جامعه Tessa Whitecloud و Kristi Beaune در مورد چگونگی تأثیر همه گیر بر برخی از آسیب پذیرترین افراد در مرکز استان صحبت می کنند. 10:40

بیماری همه گیر همراه با فقر

“Beaune” سخنگوی سازمان مرکز ، گفت خانه.

“این مسائل جای عقب نمانده است.”

مانیتوبا در نظر گرفت که در مواردی که در میان جوانان مرتبط با اجتماعات و مهمانی های شب آخر است ، در شهر وینیپگ مقررات منع رفت و آمد ایجاد کند. نخست وزیر برایان پالیستر در حال حاضر مخالف این اقدام است ، به نفع اجرای دقیق تر محدودیت های موجود.

پالیستر روز پنجشنبه در جلسه توجیهی گفت: “عواقبی برای افراد به وجود خواهد آمد که دیگران دیگران را در معرض خطر قرار دهند و خود را در معرض خطر قرار دهند.”

روز جمعه تعداد مرگ های ناشی از COVID در مانیتوبا به 96 نفر رسید. مقامات بهداشتی همچنین 243 مورد جدید دیگر ویروس را اعلام کردند که میزان آزمایشات مثبت به بیش از 9 درصد رسیده است.

وایتکلود گفت که او می فهمد برای تلاش برای کاهش سرعت گسترش COVID-19 باید اقدامات سختگیرانه تری انجام شود ، اما هشدار داد که یک قانون منع رفت و آمد به معنای جرم انگاری بی خانمانها است.

“بنابراین ، می دانید ، اگر می خواهید تا ساعت 10 در منزل مطمئن شوید بسیار عالی است. اما اگر خانه ندارید ، اصرار بر اینكه مردم باید این مسئله را بشناسند مشكلی ندارد. پناهگاه ها تا ساعت 11 شب باز نمی شوند “.

“بنابراین اگر مقررات منع رفت و آمد با ابتکار عمل انجام شود تا اطمینان حاصل شود که همه افراد باید از نظر بیماری کوید ایمن باشند ، از نظر سو abuse مصرف مواد یا خشونت خانگی ایمن است … پس عالی است. اما اگر چنین نباشد” با ابتکاراتی که قصد دارد نابرابری هایی را که یک قانون منع رفت و آمد بیشتر می کند ، جبران کند ، بنابراین من فکر می کنم این یک مشکل در مورد حقوق بشر است. “

بی خانمانی به عنوان یک مسئله بهداشت عمومی

در سراسر کانادا روشن است که همه گیری تأثیر نامتناسبی بر افراد حاشیه نشین دارد.

مجمع روسای مانیتوبا نگرانی های مشابهی راجع به قانون منع رفت و آمد مطرح کرد و گفت که این امر برای افراد بومی ساکن در مراکز شهری تأثیر تنبیهی خواهد داشت.

در تورنتو ، آمار بهداشت عمومی نشان می دهد که 83 درصد موارد گزارش شده COVID-19 در میان افراد رنگین پوست است.

Beaune و Whitecloud خاطرنشان كردند كه دولت فدرال اخیراً طرح مسكن سریع را اعلام كرد – برنامه ای به ارزش 1 میلیارد دلار برای تأمین هزینه های ساخت مسكن مدولار و تبدیل ساختمانهای موجود مانند متل به مسكن ارزان قیمت.

وایتکلود گفت: “من امیدوارم که شاهد رشد بیشتر این موارد باشیم ، زیرا ما باید درک کنیم که تجربه یک بی خانمانی یک شخص در واقع یک مسئله بهداشت عمومی برای همه افراد در شهری است که این فرد در آن زندگی می کند.”

چهارشنبه ، 10 ژوئن 2020 ، دود از آتش سوزی در یک اردوگاه بی خانمان در خیابان آستین در وینیپگ بلند می شود. (Austin Grabish / CBC)

سهم وینیپگ از این برنامه 12.5 میلیون دلار است.

بیون اضافه کرد: “فقط مسکن انتقالی کافی در وینیپگ و اطراف آن وجود ندارد و این چیزی است که ما قبلاً می دانستیم.”

“COVID مطمئناً حتی بیشتر به آن تابیده است … منظور من این است که ما در اینجا هشت تخت خانه مسکونی داریم. اگر از این طریق بودجه ما تأمین می شد ، می توانستیم به راحتی 25 ، 40 زن را در منطقه نزدیک خود جای دهیم که واقعاً می توانند از ثبات مسکن “

نزدیک شدن به زمستان ضرورت رسیدگی به بی خانمانی و سایر چالش های ناشی از همه گیری را بیش از پیش ضروری می کند.

خبر خوب این است که بسیاری از اهدا کنندگان خصوصی در وینیپگ برای تهیه ماسک ، وعده های غذایی و کالاهای دیگر قدم می گذارند. یک اهدا کننده در طول موج اول ویروس 50 پیتزا در روز به مرکز زنان North End ارائه می کرد – برنامه Beaune و Whitecloud در تلاشند تا ماه های آینده دوباره راه اندازی کنند.

وایتکلود گفت: “این به دلیل حمایت از افرادی که در اطراف ما جمع می شوند و انجام این کارها برای افرادی که به آن احتیاج دارند ، توانمند سازی است.” “اما این یک زمستان اعصاب خرد کن خواهد بود.”