هوآوی VP می گوید ، دولت ترامپ کانادا را در یک “وضعیت بسیار دشوار” قرار داده است

تقریباً دو سال پس از آنکه منگ وانژو مدیر مالی هوآوی به درخواست مقامات آمریکایی در ونکوور دستگیر شد ، غول فناوری چینی می گوید که اذعان می کند کانادا تحت فشار همسایه جنوبی خود است تا شرکت هوآوی را در شبکه های 5G کانادا منع کند.

استیو لیو ، معاون امور عمومی و ارتباطات Huawei Technologies گفت: “ما می دانیم که دولت ترامپ کانادا را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است.”

منگ در تاریخ 1 دسامبر 2018 به دنبال درخواست استرداد مقامات آمریکایی ، که ادعا می کرد وی تحریم های تجارت با ایران را نقض کرده است ، دستگیر شد. مایکل کوگریگ و مایکل اسپاور کانادایی چند روز پس از دستگیری در چین بازداشت شدند. دادستان های چین اوایل سال جاری هر دو مرد را به جاسوسی متهم کرد.

شهادت استماع دادرسی استیضاح مجریه در ماه جاری در ونکوور از سر گرفته شد و قرار است هفته آینده ادامه یابد.

در مصاحبه ای که روز یکشنبه پخش می شود رزماری بارتون زنده ، لیو گفت این شرکت فناوری “قانون قانون در کانادا” را رعایت می کند.

لیو گفت که او درک کرده است که خانواده های کوگریگ و اسپاور امیدوار به بازگشت هستند اما می توان همین نکته را درباره تمایل چین به آزاد شدن منگ نیز گفت.

تماشا کنید: آیا هواوی پاسخ روشنی از کانادا در 5G می خواهد؟

استیو لیو ، معاون رئیس هواوی ، فشار سیاسی ایالات متحده را علت تأخیر در تصمیم اتاوا در مورد اجازه دادن به شرکت برای ساخت شبکه 5G کانادا می داند. 5:24

کانادا هنوز نتوانسته است با فناوری Huawei تماس بگیرد

کانادا تنها عضو شبکه اشتراک اطلاعات پنج چشم است که هنوز در مورد استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های بی سیم 5G خود تصمیم نگرفته است. انگلیس ، نیوزیلند و استرالیا از ایالات متحده پیروی کرده اند تا از استفاده از فناوری این شرکت به دلیل نگرانی های امنیتی جلوگیری کنند.

روز چهارشنبه ، یک حرکت محافظه کار در پارلمان تصویب شد که از دولت می خواهد ظرف 30 روز آینده تصمیم بگیرد. دولت لیبرال پیش از این گفته بود که تصمیم را به بعد از انتخابات فدرال 2019 موکول می کند.

لیو گفت این شرکت آماده است تا از حکم نهایی دولت احترام بگذارد.

“اگر تصمیم بر اساس شواهد ، مبتنی بر فناوری و مبتنی بر امنیت سایبری باشد ، ما احترام خواهیم گذاشت [it]،” او گفت.

لیو در مورد اینکه آیا وی فکر می کند ایالات متحده تحت استعمار جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، روند استرداد را تحت فشار قرار دهد یا خیر ، لیو اظهار امیدواری کرد که دولت جدید پس از بررسی دقیق شواهد ، حقیقت و حقایق ادامه یابد.