هیچ برنامه ای برای اقتصاد بدون برنامه توزیع واکسن وجود ندارد: O’Toole

رهبر محافظه کار ارین اوتول بیانیه سقوط دولت فدرال را رد کرد و گفت که یک برنامه سه ساله برای ایجاد محرک در اقتصاد بی معنی است بدون اینکه ابتدا مشخص شود که چگونه کانادایی ها علیه COVID-19 واکسینه می شوند.

اوتول روز دوشنبه در مجلس عوام گفت: “وزیر دارایی ثابت كرد كه دولت آنها هیچ برنامه ای ندارد. بدون برنامه ای برای واكسن ها ، هیچ برنامه طولانی مدتی برای اقتصاد ما وجود ندارد.”

معاون نخست وزیر و وزیر دارایی کریستیا فری لند پاسخ داد که به اندازه کافی واکسن خریداری شده است تا اطمینان حاصل شود که برای هر کانادایی حداکثر 10 دوز وجود دارد ، اما وی جزئیات نحوه واکسن در کانادا را ارائه نداد.

“ما نمی دانیم که واکسن های تاریخ اول دریافت می شود. تقریباً ، بیشتر متحدان ما این کار را می کنند ، در واقع انگلیس و ایالات متحده دریافت آنها را طی چند روز آینده آغاز می کنند. کانادایی ها س toال می کنند و آنها شایسته پاسخ هستند. ، “بعداً اوتول به شبکه خبری سی بی سی گفت قدرت و سیاست.

وی به میزبان ویسی کاپلوس گفت: “این یک مشکل است.” “ما فشار می آوریم زیرا در اینجا یک مشکل واقعی وجود دارد.”

تماشا کنید | O’Toole برای طرح واکسن فشار وارد می کند:

ارین اوتول ، رهبر مخالفان ، می گوید که دولت باید طرحی روشن برای توزیع واکسن به کانادایی ها ارائه دهد. 1:27

اوتول همچنین گفت كه تلاش های دولت برای ارائه حمایت اقتصادی از هر دو شركت و افراد می توانست موثرتر باشد اگر زودتر اجرا شود.

وی گفت: “واقعیت این است كه پاسخ اقتصادی لیبرال ها نامنظم و گیج کننده بوده است. درصورتیکه اگر لیبرال ها یارانه دستمزد را زودتر اجرا می کردند ، می توانستند میلیون ها نفر دیگر از کانادایی ها را بیش از حد ضروری تحت CERB قرار دهند.”

در به روزرسانی مالی روز دوشنبه ، پروژه فری لند پروژه هایی را اعلام کرد که کسری کسری در پایان ماه مارس 2021 به 381.6 میلیارد دلار می رسد و بسته به میزان عفونت های COVID-19 می تواند بالاتر برود.

دولت لیبرال گفت که آماده است تا 100 میلیارد دلار برای شروع اقتصاد پسا همه گیر در سه سال آینده هزینه کند ، وعده داد که جزئیات آن را در ماه های آینده ارائه خواهد کرد.

ایو-فرانسوا بلانشت رهبر بلوک کوئبوا گفت که باید جزئیات بیشتری در مورد برنامه دولت برای ارائه محرک های اقتصادی وجود داشته باشد ، به ویژه هنگامی که دولت به شدت بدهکار است.

بلانشت گفت: “آنها از ایده کنترل کسری بودجه صرف نظر کردند.” “آنها اساساً می گویند هیچ محدودیتی برای هزینه های آنها بدون گفتن ، یا بدون اعتراف ، چقدر خرج می كنند وجود ندارد.”

تماشا کنید | اوتول ادعا می کند که واکنش کند دولت منجر به از دست دادن شغل شده است:

در واکنش به بیانیه اقتصادی سقوط دولت فدرال ، ارین اوتول رهبر مخالفان اظهار داشت که واکنش کند دولت به رکود اقتصادی ناشی از همه گیری COVID-19 باعث از دست دادن هزاران شغل شده است. 1:43

پیتر جولیان ، منتقد مالی NDP به مجلس عوام گفت که بیانیه اقتصادی باید سیگنالی برای کانادایی ها باشد که “ریاضت اقتصادی در حال آمدن است”.

بعداً توسط Kapelos از رهبر Jagmeet Singh خواسته شد تا این موضع را روشن کند. وی گفت: برنامه دولت برای کاهش حمایت ها با بهبود اقتصاد ، شواهدی است که کانادایی ها باید نگران باشند.

سینگ به Kapelos گفت: “اگر به به روزرسانی اقتصادی آنها در سالهای بعدی ، یعنی در سال دو و سه نگاه كنید ، قطعاً كمكهای مورد نیاز مردم را می بینیم.”

سینگ به ویژه نسبت به تصمیم دولت لیبرال برای به تعویق انداختن مالیات مستقیم از غول های وب مانند آمازون و گوگل تا سال 2022 انتقاد داشت ، در حالی که شروع به جمع آوری GST / HST برای کالاها و خدمات ارائه شده توسط شرکت های دیجیتال مستقر در خارج از کشور می کرد.

تماشا کنید: رهبر NDP سینگ می گوید بیانیه اقتصادی پاییز “کاهش کمک های مورد نیاز مردم” در آینده را نشان می دهد

در واکنش به بیانیه اقتصادی پاییز ، رهبر NDP ، جگمیت سینگ می گوید که دولت باید بیشتر در ایجاد درآمد از افراد ثروتمند و شرکت های بزرگ متمرکز باشد تا بتواند سرمایه گذاری خود را برای کمک به مردم به صورت پایدار ادامه دهد. 4:18

سینگ گفت: استفاده از GST از آن جهت مهم است كه شركتهای كانادایی را با شركتهای خارجی در موقعیت مساوی قرار می دهد ، اما بی معنی است زیرا قادر به پرداخت مستقیم مالیات بر آن شركتها نبود.

“چرا شش سال از عمر دولت آنها می گذرد ، آنها هنوز در واقع باعث نشده اند كه غول های وب یك واحد مالیات شركت را به طور موثر بپردازند؟ در واقع مالیات مبتنی بر درآمد كه از كانادایی ها در كانادا می گیرند؟” او از کاپلوس پرسید.

سینگ گفت که او می خواست مالیات ثروت را ببیند که افرادی را که بیش از 20 میلیون دلار دارند و همچنین “مالیات سود دهی همه گیر” که از شرکت هایی که “سودهای کلانی از پشت کانادایی ها به دست آورده اند” گرفته می شود ، در طول همه گیری هدف قرار دهد.

رهبر حزب سبز ، آنامی پاول ، از برخی ابتکارات زیست محیطی در بیانیه اقتصادی ، به ویژه مواردی که به دولت فدرال کمک می کند تا هدف خالص خود را بدست آورد ، استقبال کرد.

وی گفت: “همچنین سرمایه گذاری های بیشتری در زیرساخت ها ، پروژه ها و بخشهایی انجام شده است كه با كمك به كاهش انتشار گازهای گلخانه ای كانادا ، ما را به سمت صفر خالص سوق می دهد.”

با این حال وی از عدم ارائه طرحی انتقاد کرد که منجر به کاهش 60 درصدی انتشار از سطح 2005 یا اجرای بودجه کربن می شود که حداکثر میزان انتشار را کانادا می تواند ساطع کند و همچنان از افزایش درجه حرارت جهانی جلوگیری کند.

تماشا کنید: رهبر حزب سبز می گوید دولت لیبرال بسیاری از ابتکارات را پس از انتخابات بعدی به تأخیر می اندازد

آنامی پل رهبر حزب سبز فدرال پس از به روزرسانی مالی روز دوشنبه با خبرنگاران صحبت کرد. 1:04