ورزشکاران حرفه ای معافیت های مرزی را به نام منافع ملی کسب می کنند

دفتر وی تأیید کرد ، چهار معافیت منافع ملی از محدودیت های مرزی COVID-19 ، شامل بیش از 1300 ورزشکار حرفه ای ، توسط وزیر مهاجرت فدرال صادر شده است.

این جزئیات پس از آن اعلام شد که مقامات وزارت امور خارجه به نمایندگان مجلس در کمیته مهاجرت مجلس عوام گفتند که این معافیت ها صادر شده است.

دفتر وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو مجبور شد اواخر روز چهارشنبه جزئیات معافیت های منافع ملی را که پس از انتشار شماره در جلسه رسیدگی به کمیته مهاجرت مجلس عوام ، در اوایل روز منتشر کرد ، روشن کند.

مندیچینو در مورد اینکه چه تعداد از افراد با استفاده از این معافیت به کانادا اجازه ورود داده اند ، کباب شد ، این افراد افرادی را که تحت محدودیت های فعلی مربوط به COVID-19 واجد شرایط نیستند ، یا هنگام ورود خود از قرنطینه اجباری عبور نمی کنند.

چه کسی به این برنامه دسترسی داشته است ، به ویژه در طول تابستان و پاییز منبع بحث عمومی بوده است ، زیرا هزاران خانواده فشار مستمر بر مندیچینو وارد کردند تا محدودیت های مرزی را کاهش دهد تا خانواده های دیگر بتوانند به هم بپیوندند.

چندین وزیر و مقامات ارشد بهداشت عمومی می توانند معافیت ها را مجاز کنند.

در روز چهارشنبه توسط راكل دانچو ، نماینده محافظه كار ، كه راسو دانچو مجاز به چه تعداد معافیت است ، از وی س ،ال شد ، مندیچینو به مقامات بخش خود ، كه به كمیته گفت 1300 مورد اعطا شد ، موكول شد.

از طرف اداره مهاجرت کانادا ، بازیکنان لیگ برتر بیس بال برای آموزش پیش فصل معافیت محدودیت مرزی دریافت کردند. (کتی ویلنز / آسوشیتدپرس)

بعداً دفتر وی اعلام کرد که “اشتباه لمسی” رسمی و این رقم منعکس کننده 1،354 نفری است که تحت 4 معافیت منافع ملی مورد تأیید مندیچینو قرار گرفته اند: دو نفر برای لیگ ملی هاکی (یکی برای بازیکنان ، دوم برای مقامات تیم ،) یک نفر برای آموزش پیش فصل لیگ برتر بیس بال و یکی برای لیگ برتر فوتبال.

همه آنها از قرنطینه معاف بودند زیرا لیگ های آنها برنامه های تخفیف COVID-19 را که توسط بهداشت عمومی پاک شده بود ، انجام دادند.

وزیر برای بررسی موارد

نحوه استفاده از این معافیت ها یکی از چندین موضوعی است که نمایندگان مجلس در حال بررسی تأثیرات همه گیر COVID-19 بر سیستم مهاجرت هستند.

قوانین اولیه بسته شدن مرزها به این معنی بود که فقط کارگران ضروری و لیست بسیار محدودی از اعضای خانواده شهروندان مقیم دائم می توانند وارد کانادا شوند.

اعضای خانواده که شامل این معافیت ها نمی شوند ، از جمله فرزندان بزرگسال ، همسران عرفا ، پدربزرگ و مادربزرگ و خواهر و برادر در مورد تعطیل شدن بیش از پیش ابراز صدا می کنند ، و خاطرنشان می کنند که آزادی کافی حتی برای پرونده های دلسوزانه ، مانند اینکه اعضای خانواده نزدیک به مرگ هستند ، داده نشده است.

مندیچینو در ماه اکتبر تسلیم شد و برنامه جدیدی را برای تسهیل ورود بیشتر اعضای خانواده و یک برنامه دلسوزانه آغاز کرد. بعداً ، وی همچنین متعهد شد كه تصمیمات مربوط به تقاضا طی 14 روز اتخاذ خواهد شد.

این معافیت ویژه به کسانی که تحت محدودیت های فعلی مربوط به COVID-19 واجد شرایط نیستند اجازه می دهد از مرز کانادا و ایالات متحده عبور کنند یا از قرنطینه اجباری 14 روزه بگذرند. (داریل دایک / مطبوعات کانادایی)

نمایندگان مخالف روز چهارشنبه وی را در مورد این تعهد تحت فشار قرار دادند ، هر دو حزب دموکراتیک ملی و محافظه کاران گفتند که آنها از بسیاری از افراد که در آن مهلت تصمیم گیری دریافت نمی کنند و همچنین هیچ گونه راهنمایی از طرف وزارت در مورد زمان ممکن آنها مطلع هستند.

مندیچینو قول داد موارد خاص را بررسی کند.

به گفته اداره مهاجرت ، حدود 19000 مورد از 29،000 درخواست تاکنون تصمیم گیری شده است. و حدود 80 درصد درخواستها در مدت 14 روز انجام شده است. برنامه های باقیمانده یا ناقص هستند یا مشکلات دیگری دارند.

زمان پردازش در حال حاضر حدود 11 روز است و هفته گذشته یک تیم 30 نفره دیگر به برنامه اضافه شدند.