ویروس کرونا ویروس: آنچه روز یکشنبه در کانادا و سراسر جهان اتفاق می افتد

آخرین:

  • کبک ، انتاریو و آلبرتا رکورد افزایش موارد جدید را در روز شنبه گزارش کردند.
  • مدیر ارشد بهداشت عمومی نسبت به “راه طولانی در پیش رو” هشدار می دهد ، با وجود گسترش واکسن در آینده.
  • در مانیتوبا 19 مورد مرگ دیگر مشاهده می شود که بیشتر در یک روز گزارش شده است.
  • دادگاه احکام کلیسای وینیپگ را نمی تواند درایورها را در محدودیت ها برگزار کند.
  • پزشک ارشد آلبرتا می گوید که موارد روستایی در حال افزایش است که انگشت نخست شهرها را نشان می دهد.
  • بیمارستان های انگلستان قصد دارند این هفته برنامه واکسن را راه اندازی کنند.
  • س Cال ویروس کرونا یا نکته خبری برای CBC News دارید؟ برای ما از طریق [email protected] ایمیل ارسال کنید

بیماری همه گیر COVID-19 در کانادا همچنان شنبه میزان رکورد بالا بودن عفونت را در روز شنبه تعیین کرد ، در حالی که سه استان بالاترین سن 24 ساعته را گزارش کردند.

انتاریو و آلبرتا هر کدام بیش از 1800 مورد جدید را گزارش کردند ، در حالی که کبک بیش از 2000 مورد را برای اولین بار مشاهده کرد.

بیش از 6300 مورد جدید COVID-19 همراه با 93 مورد مرگ دیگر در سراسر کشور گزارش شده است.

دکتر ترزا تام ، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا در روز شنبه گفت: “هنوز یک راه طولانی در راه نبرد برای مهار ویروس در پیش است” ، اما وی افزود که پیش بینی می شود یک منبع اولیه واکسن در دسترس کانادایی ها باشد سال آینده.

تماشا کنید | همیار پزشکی CBC به س questionsالات COVID-19 شما پاسخ می دهد:

John Northcott CBC س questionsالات شما در رابطه با ویروس کرونا را از پزشک خانواده و همکار پزشکی CBC دکتر پیتر لین قرار می دهد. 10:43

وی گفت: “اخبار خوبی در چشم انداز است.” “انتظار می رود که عرضه اولیه واکسن در اوایل سال 2021 در دسترس باشد و اگرچه در ابتدا عرضه محدود خواهد شد ، کانادا از موقعیت خوبی برخوردار است تا دسترسی به واکسن های ایمن و موثر COVID-19 را برای همه کانادایی ها فراهم کند.”

وی گفت: “ما هنوز واکسن COVID-19 نداریم و باید آمادگی لازم را برای رفع چالش های عملیاتی و لجستیکی را داشته باشیم.”

“کانادا باید با تلاش جمعی از افراد و مقامات بهداشت عمومی برای حفظ پاسخ ، ضمن تعادل بخشیدن به پیامدهای بهداشتی ، اجتماعی و اقتصادی ، ادامه دهد.”

وزیر تدارکات آنیتا آناند این هفته گفت که اطلاعات پس از قطعی شدن با کانادایی ها به اشتراک گذاشته می شود ، اما این تاریخ به زمان تأیید واکسن توسط بهداشت کانادا و سایر فاکتورها مانند موارد ضروری حمل و نگهداری بستگی دارد.


آنچه در سراسر کانادا اتفاق می افتد

از ساعت 6 صبح به وقت ET روز یکشنبه ، تعداد پرونده های COVID-19 کانادا 408،921 نفر بود که 71،450 مورد از این موارد فعال تلقی می شود. شمار CBC News در مورد مرگ و میرها براساس گزارش های استانی ، اطلاعات بهداشتی منطقه ای و گزارش های CBC 12،589 نفر بود.

که در بریتیش کلمبیا، ونکوور کانوکس از خواننده قدیمی سرود ملی خود ، مارک دونلی ، جدا شد ، در پاسخ به گزارش هایی که او در یک راهپیمایی که توسط منکر COVID-19 و طرفداران ضد ماسک ترتیب داده شده است ، آواز خواهد خواند.

آلبرتا گزارش ركورد 1879 مورد جدید در روز شنبه. این استان همچنین گفت 563 نفر در بیمارستان تحت درمان هستند ، از جمله 101 نفر در ICU.

در همین حال ، نخست وزیر جیسون کنی گفت که محدودیت های شدیدتری احتمالاً در مورد کلگری و ادمونتون اعمال خواهد شد ، فقط چند ساعت پس از دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی استان ، از افزایش قابل توجه نرخ در مناطق روستایی خبر داد. وی تأکید کرد که حتی یک مورد می تواند مانند آتش سوزی حرکت کند و COVID-19 مرزهای جغرافیایی را رعایت نمی کند.

تماشا کنید | هینشاو از روستای آلبرتانس می خواهد که محدودیت ها را دنبال کند:

دکتر دینا هینشاو از آلبرتانی ها در مناطق روستایی خواست تا ماسک بزنند و دستورات بهداشت عمومی را دنبال کنند و به آنها هشدار داد که فاصله آنها با ICU ها “COVID-19” را “حتی ترسناک تر” خواهد کرد. 1:31

ساسکاچوان گزارش 202 مورد جدید COVID-19. تقریباً 4200 مورد فعال در نظر گرفته می شوند که 116 مورد در بیمارستان و 25 مورد تحت مراقبت های ویژه هستند. مقامات استانی هیچ گزارشی از مرگ ناشی از ویروس در روز شنبه گزارش نکرده اند که در مجموع 55 نفر بوده است.

مانیتوبا گفت: رکورد 19 نفر دیگر در اثر COVID-19 کشته شده اند. این استان همچنین 354 مورد جدید را اعلام کرد و گفت که اکنون 349 نفر در بیمارستان بستری هستند ، از جمله 51 نفر در مراقبت های ویژه.

همچنین روز شنبه ، دادگاه حکم داد که یک کلیسای وینیپگ از دستورات بهداشت عمومی معاف نخواهد بود و برگزاری مراسم عبادت با رانندگی مجاز نیست. Springs Church و دو تن از کشیشان آن به دلیل مجاز بودن خدمات ، که تحت دستور فعلی بهداشت عمومی مانیتوبا با هدف جلوگیری از گسترش COVID-19 ممنوع است ، بیش از 32000 دلار جریمه شده اند.

در شمال منیتوبا ، نیروهای مسلح کانادا می گویند که پشتیبانی از اولین ملت شاماتاوا در حال افزایش است زیرا موارد در جامعه بالا می رود.

انتاریو گزارش ركورد 1859 مورد جدید ، همراه با 20 مرگ دیگر. تعداد بیماران در بیمارستان های انتاریو با ویروس جدید کرونا به 709 نفر رسیده است. از این تعداد ، 202 نفر تحت مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. حدود 116 دستگاه در هواکش هستند.

کبک گزارش ثبت 2.031 مورد جدید ، و همچنین 48 مرگ دیگر. بستری شدن در بیمارستان اندکی کاهش یافته و به 754 نفر رسیده است ، در حالی که بیماران تحت مراقبت های ویژه با یک نفر کاهش به 96 مورد رسیده است. به نظر می رسد تعداد موارد جدید با افزایش مونترال (630 مورد) و کبک سیتی (304 مورد) هدایت شود. این استان در ابتدا گزارش داد که کل افزایش نتیجه آزمایش 24 ساعت قبل بوده است ، اما به نظر می رسد این رقم موارد مربوط به اوایل هفته را نیز شامل شود.

در آتلانتیک کانادا ، نیوبرانزویک گزارش دو مورد جدید. نیوفاندلند و لابرادور ارسال چهار مورد جدید نوا اسکوشیا شش عفونت اضافه شده است. و جزیره پرنس ادوارد شاهد افزایش بار پرونده 3 درصدی بود.

در شمال، نوناووت گزارش هشت مورد جدید – همه در جامعه آرویت آسیب دیده است. این سرزمین در مجموع 214 مورد را ثبت کرده است که 158 مورد بهبود یافته و تاکنون هیچ کشته ای نداشته است.


آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد

طبق یک ابزار ردیابی که توسط دانشگاه جان هاپکینز مستقر در ایالات متحده نگهداری می شود ، از صبح روز یکشنبه ، بیش از 66.6 میلیون مورد از بیماری COVID-19 در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از 42.8 میلیون نفر از آنها در لیست بهبود یافته یا برطرف شده اند. تعداد کشته های جهانی بیش از 1.5 میلیون نفر بود.

که در اروپا ، انگلیس عرضه واکسن Pfizer / BioNTech COVID-19 قرار است از روز سه شنبه آغاز شود. این واکسن در ابتدا در 50 بیمارستان انگلیس ، برای افراد 80 سال به بالا ، همچنین مراقبت های طولانی مدت و کارکنان بیمارستان در دسترس خواهد بود.

حامیان انگلیس از نظر جسمی برای محافظت از شیوع ویروس کرونا ، هنگام محافظت از انگلیس و فرانسه ، در حالی که آماده می شوند فینال سری مسابقات اتحادیه راگبی بین المللی انگلیس و فرانسه را برای تماشای فینال روز یکشنبه در فستیوال مسابقات راگبی جام ملت های پاییز ، بپوشانند ، از چهره آنها محافظت می کند (آدریان دنیس / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

روسیه گزارش یک رکورد بالا 29،039 مورد جدید COVID-19 در روز یکشنبه ، و از مجموع ابتلا به همه گیری در کل کشور به 2،460،770 مورد رسیده است. مقامات 457 مورد مرگ مربوط به COVID-19 را در 24 ساعت گذشته تأیید کردند و شمار رسمی مرگ ملی را به 43141 نفر رساندند.

در United Sates، کارولینای شمالی گزارش داد که یک افزایش رکورددار در موارد ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان در روز شنبه است. این ایالت 6018 مورد را از روز جمعه و 2،171 نفر مبتلا به بیماری تنفسی را در بیمارستان ها گزارش کرده است.

دکتر مندی کوهن ، وزیر بهداشت ایالت ، گفت: “در کمتر از یک هفته ، ما از بیش از 5000 مورد جدید گزارش شده در یک روز به بیش از 6000 رسیدیم.” “این بسیار نگران کننده است. این نشان می دهد که در حال حاضر ویروس بیشتری در سراسر ایالت خود گسترش داده ایم.”

مقامات بهداشتی آریزونا روز شنبه از لحن صریح استفاده کردند زیرا ایالت گزارش داد 6،799 مورد ویروس کرونا ، دومین افزایش روزانه است.

اداره خدمات بهداشتی ایالتی در توئیتر گفت که مردم باید “اطراف هر کسی که عضو خانواده شما نیست ، حتی کسانی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید” نقاب بزنند.

ایالات متحده همچنان با بالاترین میزان آلودگی به COVID-19 در جهان مبارزه می کند. با بیش از 14 میلیون مورد ، ویروس در هفته گذشته به اصلی ترین علت مرگ در ایالات متحده تبدیل شده است.