پارلمان به طرح محافظه کارها علیه عرضه ایمن مواد مخدر رأی منفی داد

پارلمان به طرح محافظه کارها علیه عرضه ایمن مواد مخدر رأی منفی داد

پیر پولیور، رهبر محافظه‌کاران نتوانست مجلس عوام را متقاعد کند که رویکرد دولت لیبرال در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر را محکوم کند.

نمایندگان مجلس امروز با 209 رای موافق در مقابل 113 رای مخالف طرح ارائه شده توسط پویلیور را رد کردند.

هدف آن سیاست‌های کاهش آسیب دولت فدرال بود، اما عمدتاً بر تصمیم خود برای تأمین منابع مالی جایگزین‌های دارویی به عنوان جایگزینی برای داروهای غیرقانونی خاص تمرکز داشت.

دولت به کارشناسانی اشاره کرده است که می‌گویند عرضه داروی مسموم یکی از دلایل اصلی مرگ بسیاری از کانادایی‌ها در اثر مصرف بیش از حد غیرعمدی است و دسترسی به داروهای دیگر به عنوان جایگزین، جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

از زمانی که در پاییز گذشته به رهبری محافظه‌کاران تبدیل شد، پویلیور ادعا کرده است که رویکرد به جای ارائه درمان، اعتیاد را تحریک می‌کند. او استدلال می‌کند که این امر منجر به دسترسی گسترده‌تر مصرف‌کنندگانی به مواد مخدر خطرناک شده است که به جای مصرف آن‌ها، دور می‌گردند و آنها را می‌فروشند. Poilievre پیشنهاد کرده است که پول مورد استفاده برای تامین منابع امن به سمت درمان هدایت شود.

کارولین بنت، وزیر بهداشت روان و اعتیاد به نمایندگان مجلس گفته است که انتقادات وی مبتنی بر شواهد نیست. دفتر او امروز در بیانیه‌ای اضافه کرد که بهداشت کانادا از وجود داروهای جایگزین «سیل در خیابان‌ها» آگاه نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت در بیانیه‌ای گفت: بیان اطلاعات نادرست در مورد عرضه ایمن‌تر توسط پیر پولیور و تلاش برای ایجاد موانع برای دسترسی به خدمات کاهش آسیب که جان انسان‌ها را در میان این بحران جاری نجات می‌دهد، برای افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند بسیار غیرمسئولانه و غیرانسانی است. دفتر بنت

کارولین بنت، وزیر بهداشت روانی و اعتیاد، در روز چهارشنبه، 17 می 2023، قبل از دوره پرسش در پارلمان هیل در اتاوا با خبرنگاران صحبت می کند. (اسپنسر کولبی/کانادین پرس)

این سازمان گفت که دولت گزارش‌های مربوط به انحراف را “بسیار جدی” می‌گیرد. دفتر بنت همچنین خاطرنشان کرد که خدمات پزشکی قانونی بریتیش کلمبیا، که مرگ و میر ناشی از مسمومیت با مواد مخدر را از سال 2012 تا 2022 در این استان مورد مطالعه قرار داد، به این نتیجه رسید که “هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه عرضه ایمن تجویز شده به مرگ مواد مخدر غیرقانونی کمک می کند” وجود ندارد.

دفتر بنت می‌گوید: «محافظه‌کاران می‌خواهند ما را به ایدئولوژی شکست‌خورده سیاست مواد مخدر دوران هارپر و جنگ علیه مواد مخدر برگردانند که ثابت شده است بی‌اثر، پرهزینه، کشنده و عمیقاً بدنام‌کننده است».

ائتلافی از گروه‌هایی که به نمایندگی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر در بریتیش کلمبیا و کسانی که عزیزانشان در اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی جان خود را از دست داده‌اند، روز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن نگرانی خود را درباره هیدرومورفون، یکی از جایگزین‌های دارویی که Poilievre آن را مشکل‌ساز معرفی کرده است، منتشر کرد.

بیانیه مشترک سازمان‌ها، از جمله شبکه مصرف‌کنندگان مواد مخدر منطقه ونکوور، می‌گوید که چنین نسخه‌هایی “به بسیاری از ما کمک می‌کند تا اتکای خود به مواد مخدر خیابانی را کاهش دهیم یا از بین ببریم.”

“اگر ما قطع شویم، خطرات ما افزایش خواهد یافت.”