پری بلارد به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجمع ملل اول نخواهد بود

رئیس ملی پری بلگرد از مجمع ملل اول گفت که تابستان سال آینده به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس سازمان نخواهد بود.

بلگرد که از سال 2014 در این نقش ایفای نقش می کند ، در طی یک توئیت اعلام کرد که وی با موفقیت از قوانین حمایت از کودکان و زبانهای بومی و همچنین لایحه جدیدی برای اجرای اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردم بومی حمایت کرده است.

وی گفت: “موضوعات و نگرانی هایی كه قبلاً فقط درمورد خودمان ، دور میز آشپزخانه صحبت می كردیم ، اکنون هر روز در رسانه ها وجود دارد و در مركز بحث عمومی است.”

بلگرد گفت که حمایت از وی همچنین به تأمین بیش از 27 میلیارد دلار بودجه جدید کمک کرده است.

وی گفت که این دستاوردها باید رهبران بومی را برانگیزد تا همچنان برای زندگی بهتر مردم بومی فشار بیاورند.

وی گفت: “ما باید به خواهران و برادران غیر بومی خود بپردازیم که می فهمند بدون تحول هیچ آشتی وجود ندارد.” “ما باید متحدان خود را در دولت بسیج کنیم – مهم نیست به چه حزبی تعلق دارند – که جرات (و) اعتقاد راسخ برای حمایت از تغییر را دارند.”

بلگرد گفت که وی در مجمع عمومی آنها ، که عملاً این هفته برگزار می شود ، پس از آنکه تابستان سال گذشته به دلیل همه گیری COVID-19 به تعویق افتاد ، سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: “من هم هیجان زده خواهم شد و هم مضطرب خواهم بود ، اما بیش از همه به کاری که با هم انجام داده ایم افتخار می کنم.” “ما هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم ، بنابراین بیایید با هم برای اولویت های ملل اول تا آخر مبارزه کنیم.”

رئیس ملی هر سه سال یکبار برای هدایت AFN انتخاب می شود ، یک سازمان حمایت سیاسی که بیش از 600 سازمان ملل را در کانادا نمایندگی می کند.

در مجمع عمومی خود ، AFN قرار است از دولت بخواهد تا نابرابری هایی را که ملت های اول با آن روبرو بوده اند برطرف کند و از آموزش ایمن و با کیفیت بالا ، منابع و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی و سایر موارد پشتیبانی کند.

همچنین انتظار می رود این سازمان شورای پیشکسوتان ملل اول را برای ارتقا the شناخت مشارکت کهنه سربازان ارتش و RCMP در کانادا از طریق آموزش و ایجاد و نگهداری یک پایگاه داده از پیشکسوتان ملل اول ایجاد کند.

این داستان با کمک مالی همایش خبری News Press فیس بوک-کانادا تهیه شده است ، که در روند ویرایش مشارکت ندارد