چه انتظاری از به روزرسانی مالی مدت ها در انتظار دولت فدرال داشته باشید

نسخه دولت فدرال برای بیماری همه گیر COVID-19 – هزینه بهترین دارو است – از بهار تفاوت چندانی نداشته است. وزیر دارایی نشان می دهد که این رویکرد (اگر در دوزهای بسیار کمتری باشد) در بیانیه اقتصادی هفته آینده ادامه خواهد یافت.

کریستیا فری لند این هفته به Commons گفت: “برنامه ما به حمایت از کانادایی از طریق بیماری همه گیر ادامه خواهد داد و اطمینان حاصل خواهد کرد که اقتصاد پس از COVID قوی ، فراگیر و پایدار است.”

بیانیه اقتصادی وی اولین به روزرسانی دقیق مالی دولت فدرال از مارس 2019 خواهد بود. در آن زمان ، لیبرال ها هنوز در اولین ماموریت خود بودند. بیل مورنو وزیر دارایی بود. COVID-19 وجود نداشت.

در حالی که سایر کشورها از زمان بروز همه گیر شدن بیماری و قفل شدن پس از آن ، طرح های مالی تولید کرده اند ، دولت ترودو در ابتدا از این امر امتناع ورزید ، با استدلال این بیماری ، پیش بینی رشد اقتصادی یا حتی هزینه های دولت را با هر درجه دقت غیرممکن ساخت.

این یکی از دلایلی است که بروزرسانی روز دوشنبه فری لند باعث ایجاد علاقه بسیار زیاد می شود.

نگاه خود را به توپ نگه دارید ، می گوید شورای تجارت

گلدی هایدر ، رئیس و مدیر عامل شورای تجارت كانادا ، كه نمایندگی بیش از 150 شركت در هر بخش و منطقه از كشور است ، گفت: “ما انتظار داریم كه بروزرسانی بسیار همه گیر باشد و این خبر خوبی است.”

“بیایید اطمینان حاصل کنیم که ما بحران موجود را مدیریت می کنیم و …” تصور مجدد “کانادا را انجام نمی دهیم.”

منابع دولتی (که مجاز به صحبت عمومی نیستند) به سی بی سی نیوز می گویند این به روزرسانی شامل اقدامات جدید اما محدود به هزینه برای مقابله با تأثیر اقتصادی همه گیر بر صنایع خاص و کانادایی های آسیب پذیر است ، در حالی که زمینه سازی برای اولویت های سیاست ذکر شده در ماه سپتامبر سخنرانی از عرش.

آنها همچنین می گویند هزینه محرک جدید مطابق با درصد تولید ناخالص داخلی است که توسط برنامه های همه گیر سایر کشورهای G7 ارائه می شود.

یک کارمند شرکت هواپیمایی با ضد عفونی کننده داخل کابین مسافر را سمپاشی می کند. انتظار می رود شرکتهای هواپیمایی و سایر بخشهای مرتبط با صنعت گردشگری در به روزرسانی مالی آینده به نوعی کمک کنند. (اخبار CBC)

اگرچه آنها جزئیات دقیق را تعیین نمی کنند ، انتظار می رود اقدامات در به روزرسانی شامل موارد زیر باشد:

  • پشتیبانی از خطوط هوایی و بخش گردشگری و مهمان نوازی ، که هنوز از بسته شدن مرزها و قفل های مستمر بهبود نیافته اند.

  • پول برای کمک به خانه های مراقبت طولانی مدت برای کنترل عفونت ها.

  • پشتیبانی برای کمک به زنان در بازگشت به محل کار.

  • برخی از پروژه های زیربنایی به عنوان بخشی از بهبود اقتصادی به تعهد دولت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط است.

ایجاد شغل با براقیت سبز

در سال 2009 ، پروژه های محرکی که به منظور کمک به خروج کانادا از رکود جهانی انجام می شدند ، در وهله اول به بازگشت افراد به کار مرتبط بود.

این بار تمرکز بر ایجاد شغل خواهد بود و کمک به کانادا در رسیدن به اهداف کاهش انتشار. در عوض فقط بزرگراه را تعریض می کنیم ، به عنوان مثال ، یک پروژه محرک همه گیر ممکن است ایستگاه های شارژ برای وسایل نقلیه الکتریکی را نیز نصب کند. پروژه ای برای بازسازی عرصه هاکی ممکن است شامل نصب صفحات خورشیدی باشد.

یک کارگر یک آرایه خورشیدی کوچک را در کوگاروک ، نوناووت نصب می کند. (ارائه شده توسط الکس ایتیمانگناک)

یکی از منابع گفت: “تصور کنید که این اقدامات به عنوان پیش پرداخت آنچه بعد از بهبود بیماری پس از همه گیری اتفاق می افتد ، خواهد بود.”

زمان بهبودی هنوز در جریان است زیرا کانادا در انتظار حمل واکسن است و در حالی که شیوع شدید بیماری همچنان در بسیاری از مناطق کشور آزار می دهد.

همچنین مشخص نیست که فری لند هنوز فضای بیشتری برای کسری بودجه کشور دارد.

از جاده فرار می کنید؟

در ماه سپتامبر ، مأمور بودجه مجلس کسری امسال را 328 میلیارد دلار اعلام کرد – و این بدون تأیید در افزایش یارانه دستمزد اضطراری و برنامه تسویه حساب اجاره مجدد است که هفته گذشته به قانون تبدیل شد ، یا افزایش وام های بدون بهره موجود برای مشاغل

هنوز هم ، منابع پیشنهاد می کنند که این به روزرسانی نه تنها برای خطوط هوایی ، هتل ها و رستوران هایی که تجارت خود را از دست داده اند ، بلکه برای تأمین کنندگان آنها نیز کمک خواهد کرد.

همچنین از فری لند انتظار می رود بودجه ای را برای کمک به تحقق تعهد در سخنرانی تاج و تخت برای تعیین استانداردهای ملی برای مراکز مراقبت طولانی مدت اختصاص دهد – که تقریباً 80 درصد مرگ و میرهای ناشی از موج اول همه گیری را به خود اختصاص داده است.

منبع دیگری گفت: “ما نمی توانیم همان نوع قتلگاهی را که در مراقبت طولانی مدت در موج دوم تجربه کردیم ، انجام دهیم. “این غیر مسئولانه خواهد بود.”

یک کارمند مراقبت های بهداشتی که از تجهیزات حفاظت شخصی استفاده می کند ، در 26 آوریل 2020 با یک ساکن در بالکن در Laurier Manor در اتاوا کار می کند. مرکز مراقبت های طولانی مدت در آن زمان شیوع COVID-19 را تجربه می کرد. (جاستین تانگ / مطبوعات کانادایی)

این منابع حاکی از آن است که تلاش برای کمک به زنان در نیروی کار پیش پرداخت خواهد شد – افرادی که احتمال بیشتری دارد کار خود را به دلیل “همه گیر شدن” در همه گیر از دست بدهند و پس از موج اول دوباره به کار خود باز می گردند.

همچنین می تواند مبلغی برای کمک به خانواده ها در تأمین هزینه های یکبار مصرفی که هنگام تعطیلی مدارس متحمل شده اند باشد – مواردی مانند خرید لپ تاپ و هزینه های اضافی مرتبط با کلاسهای آنلاین.

یکی از منابع هشدار داد: “اینها هزینه های کوتاه مدت است.” “این یک تعهد بلند مدت برای افزایش دسترسی به مراقبت از کودکان در سراسر کشور نیست.”

اقتصاددان آرمین یلنیزیان درباره تأثیر همه گیری بر زنان تأثیرات زیادی را نوشت. در ماه گذشته در نشریه فایننشال پست ، وی اظهار داشت كه عدم مراقبت از كودك “نقش اصلی سیاست پنهانی” است.

وی نوشت: “هیچ بهبودی بدون كسری مخفی و هیچ كساری بدون كودكی حاصل نخواهد شد.” “هرچه زودتر حقایق ساده اقتصاد همه گیر را بپذیریم ، زودتر می توانیم از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم.”

هایدر گفت كه گرچه رهبران مشاغل مخالف هزینه های بیشتر نیستند ، او می خواهد تعهدی از طرف دولت فدرال برای شروع دوباره توازن بودجه ببیند – تا به بازارهای مالی و سرمایه گذاران نشان دهد كه این كشور در مسیری پایدار است.

وی گفت: “این کشور 37 میلیون نفر دارد. جمعیت به طور چشمگیری پیر می شوند. الگوی تجارت در حال تغییر است. اقتصاد ما به شدت به منابع طبیعی وابسته است.” وی افزود: “سوالی که مطرح می شود این است که” چگونه این همه هزینه را پس می دهید؟ “

این پاسخ احتمالاً باید تا بودجه کامل در بهار سال آینده منتظر بماند. در این میان ، به نظر می رسد که فریلند و همکاران کابینه اش مایلند هر آنچه فکر می کنند کشور برای مقابله با موج دوم همه گیری لازم دارد ، هزینه کنند.