آتش‌سوزی‌های جنگل‌های کانادا آخرین فاجعه اقلیمی پرهزینه است که حساب‌های عمومی موفق به کشف آن نشده‌اند

لازم نیست به مردم کلگری و سایر جوامع کانادایی که هوای نارنجی تنفس می کنند بگویید که آتش سوزی جنگل هزینه دارد.

و در حالی که مطالعات مکرر مرز مستقیمی بین افزایش آتش‌سوزی‌های پرهزینه جنگل‌ها و تغییرات آب‌وهوایی ترسیم می‌کنند، اقتصاددانان و حسابداران دقیقاً به افسر بودجه پارلمانی کانادا می‌گویند که اندازه‌گیری مزایای توقف تغییرات اقلیمی و در نتیجه کاهش آسیب‌های زیادی که ایجاد می‌کند، به سادگی غیرممکن است. اهداف حسابداری عمومی

این یک معمای جالب است و هزاران نفر از مردمی که از خانه‌های خود آواره شده‌اند یا دود ناشی از آتش‌سوزی‌های کنونی جنگل‌ها را تنفس می‌کنند، در وسط گرفتار شده‌اند.

در حالی که بودجه های فدرال شامل تمام هزینه های مبارزه با تغییرات آب و هوایی می شود، طرف دیگر دفتر کل، درآمد تصوری ناشی از مزایای تنفس نکردن دود یا حداقل تنفس کمتر، خالی می ماند. از آنجایی که هیچ سودی وجود ندارد، توجیه خرج کردن پول دشوارتر است.

نادیده گرفتنش سخته

در حالی که برخی از اثرات گرم شدن سیاره از زندگی روزمره ما دور به نظر می رسد، از جمله تأثیرات آهسته افزایش سطح دریا یا بلایایی که سایر افراد را در جایی دورتر تحت تأثیر قرار می دهد، دود ناشی از آتش سوزی جنگل ها تأثیری روی چهره شما دارد و میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. از کانادایی ها که نادیده گرفتن آن را سخت تر می کند.

به مردم مناطق پر دود توصیه می شود که در خانه بمانند و مطالعات مکرر نشان می دهد روزهای آلودگی بالا منجر به افزایش مرگ و میر می شود. البته آتش‌سوزی‌های جنگلی هزینه‌های زیادی را به همراه دارد که منجر به مرگ می‌شود. محاسبه برخی از آنها نسبتاً آسان است – مانند افزایش دلاری که صرف اطفای حریق می شود.

تجزیه و تحلیل داده ها از منابع طبیعی کانادا می گوید: “هزینه ملی سالانه حفاظت از حریق در مناطق وحشی در شش سال از 10 سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است.” از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در سال 1970، به‌طور متوسط ​​هزینه‌ها حدود 150 میلیون دلار در هر دهه افزایش یافته است.

تماشا | افزایش آتش‌سوزی‌ها، مردم و منابع را به حداکثر می‌رساند:

آتش‌سوزی‌های جنگلی غرب کانادا، مردم و منابع را به حداکثر می‌رساند

صدها آتش نشان از سرتاسر کانادا به مبارزه با آتش سوزی های جنگلی آلبرتا کمک می کنند، درست در حالی که بدتر شدن وضعیت آتش سوزی در BC شروع به جذب منابع می کند.

خیلی سخت‌تر است که آسیب‌های ناشی از پناه گرفتن در داخل خانه یا مواجهه با تابستانی بدون آسمان آبی یا هوای پاک را به کیفیت زندگی‌تان وارد کنید.

در همین حال نزدیک به 20000 نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند. اموال از دست رفته است. هکتار از جنگل های سوخته در آلبرتا، نزدیک به 700000 هکتار در این هفته – که تقریباً 900000 هکتار سوخته در تمام سال 2019، بزرگترین سال آتش سوزی قبلی را به چالش می کشد – نشان دهنده درختانی است که قابل برداشت نیستند و دیگر کربن را جذب نمی کنند.

شرکت های نفت و گاز مجبور شده اند دوباره تولید خود را در این هفته تعطیل کنند. در گذشته ترافیک ریلی به دلیل آتش سوزی قطع شده است. گزارشی از DBRS کانادا در روز چهارشنبه گفت که با وجود وقفه در خدمات ریلی، حمل و نقل غلات به طور کلی هنوز تحت تأثیر جدی قرار نگرفته است، اگرچه “وضعیت ناپایدار و غیرقابل پیش بینی است.”

افزایش مرگ و میر

برای دیو سایر، اقتصاددان اصلی موسسه آب و هوای کانادا، هزینه های تغییرات آب و هوایی در زندگی روزمره ما آشکار است، از جمله آتش سوزی های فعلی جنگل.

ساویر روز چهارشنبه گفت: قرار گرفتن در معرض ذرات معلق و کیفیت هوا جدی است. افزایشی در مرگ و میرها وجود دارد.

“واقعا، هیچ حداقل قرار گرفتن در معرض وجود ندارد.”

او می ترسد که برخی از مردم از پذیرش ارتباط بین تغییرات آب و هوایی و بلایای پرهزینه فزاینده، از جمله آتش سوزی، خودداری کنند.

او گفت: «فکر می‌کنم بیشتر آنها این را باور خواهند کرد.

آسمان مه آلود بر فراز یک جاده
شاهزاده جورج، بریتیش کلمبیا، بعد از ظهر سه شنبه کیفیت هوای 10+ یا “خطر بسیار بالا” داشت. (اندرو کورجاتا/سی بی سی)

تحقیقات انجام شده در مکان‌هایی مانند اروپا و استرالیا ارتباط بین الگوهای آب و هوایی گرم‌تر، خشک‌تر و فرارتر ناشی از تغییرات آب و هوایی و افزایش شدت آتش‌سوزی را نشان داده‌اند. در کانادا، مؤسسه ساویر مجموعه‌ای از گزارش‌ها را تحت عنوان هزینه تغییر آب و هوا منتشر کرد که با استفاده از داده‌های بیمه از سراسر کشور، اثرات مشابهی را یافت.

پایگاه داده فدرال بلایای طبیعی به سال 1971 باز می گردد، در حالی که دفتر بیمه کانادا خسارات بیمه شده را از سال 1983 به بعد منتشر می کند.

ساویر، که خسارات را برای ارزش رو به رشد دارایی های کانادا در آن زمان تعدیل کرد، گفت: «آنچه می بینیم یک افزایش است. بنابراین فرکانس ها بالا رفته و خسارات از پشت بام عبور کرده است.»

گوش کن | آتش سوزی شدیدتر و گران تر می شود:

مشعل جلو28:39داغ تر، سریع تر، مخرب تر: واقعیت جدید آتش سوزی

آلبرتایی ها از فصل آتش سوزی بی سابقه ای رنج می برند. ده ها هزار نفر از مسیر آتش سوزی های عظیم تخلیه شده اند. در سراسر استان، آسمان دود گرفته و کیفیت هوا ضعیف است. نویسنده John Vaillant با درک وحشتناکی از علم این آتش سوزی های فوق العاده و اینکه چقدر می توانند خطرناک باشند، آن را مشاهده می کند. او سال ها را صرف تحقیق در مورد آنچه در سال 2016 و در اثر سوختن بخش هایی از فورت مک موری روی داد، کرده است. کتاب جدید او با عنوان «آب و هوای آتش: ساختن هیولا» توضیح می‌دهد که چرا آتش‌سوزی‌هایی که امروز با آن مقابله می‌کنیم داغ‌تر، سریع‌تر و مخرب‌تر از آتش‌سوزی‌های قبلی هستند. او به الکس پانتا می پیوندد تا در مورد آینده آتش در آب و هوای متغیر ما گفتگو کند. برای دریافت متن از این مجموعه، لطفاً به آدرس زیر مراجعه کنید: https://www.cbc.ca/radio/frontburner/transcripts

محاسبه هزینه

کانادا و ایالات متحده اخیراً تلاش کرده اند تا آنچه را که “هزینه اجتماعی کربن” می نامند، به روز کنند، تلاشی برای تعیین کمیت خسارات ناشی از مواردی مانند آتش سوزی در جنگل ها. ایده این است که اگر آتش‌سوزی و طوفان و سیل هزینه‌ای برای اقتصاد کانادا باشد، هزینه‌ها برای کاهش آن خسارات ارزشمند است.

انتظار می رود این اثر با میانگین دمای جهانی افزایش یابد. این هفته انجمن جهانی هواشناسی اعلام کرد که ما به طور میانگین در عرض پنج سال به سمت گرم شدن ترسناک 1.5 درجه سانتیگراد در سطح جهان پیش می رویم – آستانه ای که توافقنامه های بین المللی آب و هوا متعهد شده اند که برای جلوگیری از بدترین عواقب تغییرات آب و هوایی کمتر از آن باقی بمانند.

اما همانطور که ایو ژیرو افسر بودجه پارلمان ماه گذشته به یک کمیته پارلمانی توضیح داد، تبدیل این هزینه ها و منافع اقتصادی به ارقام سخت در حساب های عمومی همچنان یک کابوس است.

ژیرو در پاسخ به سوال یکی از اعضای کمیته گفت: ارقام بودجه “مزایای کاهش انتشار کربن را در نظر نمی گیرند، زیرا این موارد بسیار دشوار است، تعیین میزان سود ناشی از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بر حسب دلار بسیار دشوار است.”

دود از یک جنگل بلند می شود و یک ابر دود بزرگ ایجاد می کند.
آتش سوزی استودارت کریک، در شمال غربی فورت سنت جان، پیش از میلاد، در روز شنبه، منجر به صدور دستور تخلیه صدها خانه شد. (سرویس آتش سوزی BC)

سازمان برنامه و بودجه که به مجلس گزارش می دهد و نه به دولت، گفت: «اگر راهی برای تعیین کمیت این مزایای کاهش انتشار کربن از هم اکنون تا سال 2030 وجود داشته باشد، ما خوشحال می شویم که آنها را در نظر بگیریم و آنها را لحاظ کنیم. اما ارزیابی منافع دلاری انتقال به اقتصاد سبزتر از هم اکنون تا سال 2030 بسیار دشوار است.

به گفته ساویر، تعدادی از دلایل پیچیده وجود دارد.

یکی از آنها “اشتباه پنجره شکسته” است، یک پدیده شناخته شده در اقتصاد است که در آن شکستن تمام پنجره های خانه شما در واقع به رشد اقتصادی که با تولید ناخالص داخلی اندازه گیری می شود می افزاید زیرا تقاضا برای پنجره های جدید افزایش می یابد. به عبارت دیگر، آتش‌سوزی‌های جنگلی در تولید ناخالص داخلی به‌عنوان افزایش فعالیت‌های اقتصادی نشان می‌دهد، زیرا دولت‌ها پول خود را برای هلیکوپترها و بمب‌افکن‌های آبی و یافتن مسکن برای قربانیان آواره خرج می‌کنند.

بنابراین، هزینه های بالای مقابله با فاجعه آب و هوایی می تواند، از نظر اقتصادی، بسیار خوب به نظر برسد.

دود ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌های آلبرتا در شمال منطقه رودخانه بو در نزدیکی مرکز شهر کلگری را پوشانده است.
دود شدید ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌های آلبرتای شمالی به سمت جنوب می‌آید تا منطقه رودخانه بو را پوشش دهد. (لیا هنل/رویترز)

انبوهی از هوای پاک و جنگل

به گفته ساویر، یکی دیگر از مشکلات در محاسبه چیزهایی که از دست می‌رود – یا آنچه می‌توان از عمل به دست آورد – موضوع چیزی است که اقتصاددانان سهام و جریان می‌نامند.

سهام ثروت طبیعی است که شامل آب و هوای پاک، جنگل‌ها و خانه‌های نسوخته و زمین‌های بدون سیل می‌شود. در حالی که آن حساب بانکی در حال برداشته شدن است، ما راهی برای محاسبه ریزش موجودی نداریم.

او گفت: «ما برای کاهش این ثروت حساب نمی کنیم. ما فقط به جریان درآمدی که از آن حاصل می شود نگاه می کنیم.»

ساویر گفت که این یک مشکل اساسی حسابداری ملی است که می‌توانیم با تماشای آتش زدن جنگل‌ها و خفه شدن در هوای کثیف ناشی از آن، ببینیم.

ساویر می‌گوید: «مشکل این است که ما در حال از بین بردن این مزخرفات هستیم – خسارات بیشتر، آتش‌سوزی‌های جنگلی بیشتر». و ما واقعاً در درازمدت نمی‌دانیم که ثروت ما چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.»