آنها ناامید هستند، نه بی تفاوت. ما با رای دهندگان بلاتکلیف در میدان نبرد سواری صحبت کردیم

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این انتخابات هنوز برای برگزاری بسیار نزدیک است، و در کلگری-بدینگتون، چندین نفر به سی‌بی‌سی نیوز گفتند که در تلاش هستند تا تصمیم خود را بگیرند.

اما آنها بی تفاوت نیستند، فقط ناامید هستند.

شاین مارچ، پدری که در زمان مصاحبه CBC با او در Beddington Towne Center بود، گفت: “من فقط دو چهره را می بینم که برای همه بسیار آشنا هستند.”

“این فقط یک جور دعوا به نظر می رسد. آنها می خواهند همدیگر را زمین بگذارند، و من واقعاً چنین آدمی نیستم.”

Calgary-Beddington سواری است که نه مترقی است و نه محافظه کار. ۲۶ سواری کلگری را بر اساس داده‌های Vote Compass از راست به چپ ردیف کنید و Beddington در وسط قرار دارد. و این سواری هایی مانند این است که می تواند در روز انتخابات به هر سمتی برود.

سی‌بی‌سی نیوز در صحنه، رأی‌دهندگانی را پیدا کرد که از انتخاب خود مطمئن بودند. اما لحن انتخابات این بود که دیگران را ناامید می کرد و آنها را وادار به جستجوی جایگزینی برای دو بزرگ می کرد.

مردی با میکروفون صحبت می کند
رای دهنده شاین مارچ گفت که موضع هر حزب در مورد روابط بومی بر رای او تأثیر می گذارد. (Kelsea Arnett/CBC)

مارس گفت که این آخر هفته تکالیفش را انجام خواهد داد. او دن از دریاچه سرد، آلتا است. بخشی از تصمیم او به تلاش هر یک از طرفین برای پیشبرد مصالحه بومی برمی گردد.

“چگونه همه ما می توانیم گذشته را برای بهتر کردن آینده حل کنیم؟” او گفت. “گذشته گذشته است، اما هنوز برای بسیاری از مردم بومی بسیار دردناک است. من این کلمه آشتی را می شنوم، اما واقعا آن را نمی بینم.”

در طول مبارزات انتخاباتی، شرکت‌های مختلف نظرسنجی دریافته‌اند که NDP به رهبری راشل نوتلی یا حزب محافظه‌کار متحد به رهبری دانیل اسمیت در کلگری برتری جزئی دارند.

نتایج جدید از نظرسنجی جانت براون که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که UCP احتمالاً برنده خواهد شد، اما بسیاری از سواری‌های کلگری هنوز در جریان هستند.

رای دهنده وین کبوتر قطعا تصمیم گرفته است. او قبل از بازنشستگی برای کلگری ترانزیت کار می کرد. او گفت که به NDP رای می دهد زیرا از شنیدن همه “اسکلت های” در کمد UCP خسته شده است.

او گفت: «من تمام عمرم را اینجا زندگی کرده‌ام و تنها چیزی که به آن گوش داده‌ام محافظه‌کاران بوده‌اند. من آنها را در قدرت نمی‌خواهم، من می‌خواهم NDP برگردد.

خانه ای برای رای خود پیدا کردید؟

از ساکنان میدان نبرد سواری کالگری-بدینگتون در مورد نیات رای دادن آنها در روزهای آخر مبارزات انتخاباتی پرسیدیم.

برندا هرینیک در زمین بازی مدرسه Simons Valley راه دیگری را انتخاب کرده است.

هرینیک گفت: “به طور قطع دانیل اسمیت و من امیدوارم که او وارد شود.” “امیدوارم که به همین شکل باشد، اما حدس می‌زنم ببینیم.”

هرینیک به عنوان پرستار بچه کار می کند و تقریباً 30 سال است که در کلگری زندگی می کند. او گفت که اسمیت را به عنوان یک رهبر و وعده های پلتفرم UCP دوست دارد.

هرینیک گفت: “فقط این واقعیت که او با آتش می جنگید – او آنجا بود.” “من فقط او را دوست دارم.”

زنی در زمین بازی برای دوربین لبخند می زند.
برندا هرینیک می گوید که به UCP رای خواهد داد، زیرا از رهبر حزب دانیل اسمیت خوشش می آید. (Kelsea Arnett/CBC)

در بیشتر این انتخابات، تمرکز بر نتلی و اسمیت، رهبران دو حزب بزرگ بود که یک کمپین قطبی را ایجاد کردند.

اما زمانی که خبرنگاران CBC با آلبرتایی‌های معمولی صحبت می‌کردند، اکثر مردم به درستی در این دو اردوگاه قرار نگرفتند. مسائلی که آنها عمیقاً به آنها اهمیت می‌دادند، شکاف‌های سیاسی را در بر می‌گرفت و بسیاری از آنها در مورد اشتیاق برای حرکت به جلو صحبت کردند. گذشته از تقسیمات.

حتی اگر آنها بلاتکلیف باشند، مردم در مصاحبه هایشان بی تفاوت به نظر نمی رسیدند. این همان چیزی است که محققان Vote Compass دریافتند.

ناامیدی رانندگی بلاتکلیفی

زمانی که Vote Compass از مردم پرسید که آیا با این جمله موافق هستند که «تفاوتی ندارد چه کسی در قدرت است»، ۷۴ درصد از مردم گفتند که مخالف هستند یا به شدت مخالف هستند. تنها 20 درصد گفتند که موافق یا تا حدودی موافق هستند.

این از 4200 نفری است که از طریق پرسشنامه ای که در میزبانی شده است، نظرسنجی شده اند cbc.ca.

در بدینگتون، این دقیقاً همان چیزی است که مردم می گفتند.

دنی کواشنیک گفت که انتخاب یک مهمانی می تواند خسته کننده باشد و وقتی از او پرسیده شد که آیا تصمیمش را گرفته است خنده اش گرفت.

مردی در مقابل دوربین صحبت می کند.
رای دهنده دنی کواشنیک گفت که ای کاش آلبرتا سیستم رای گیری متفاوتی داشت که همه چیز یا هیچ نبود. (Kelsea Arnett/CBC)

“تصمیم گیری از بین این سه حتی سخت است. من متوجه شدم که همه آنها دلایل خوبی دارند و همه آنها دلایل بدی دارند. کنار آمدن کامل با یکی سخت است. کاش راهی متفاوت وجود داشت.”

تریسی، که به قدری از حملات و لفاظی ها ناراضی شده بود که می خواست نام خانوادگی خود را با نظر خود در میان بگذارد، گفت که به نتلی یا اسمیت اعتمادی ندارد.

تریسی که یک روز قبل از اینکه دچار مشکلات زانو شود، به خانه دوید، گفت: «الان به شدت دچار مشکل شده است. می‌دانی، این دلخراش است، اینها انتخاب‌ها هستند و من ترجیح می‌دهم رای ندهم.»

هوگت مایر نیز نمی داند به چه کسی رای دهد. او در حال تحقیق است اما هنوز نمی تواند مهمانی ای را که واقعاً دوست دارد پیدا کند.

او گفت: “من احزاب مختلف را به اندازه کافی برای تصمیم گیری نمی شناسم. به همین دلیل تردید دارم.” “یک استان مقرون به صرفه، این بسیار مهم است زیرا بسیاری از مردم در حال حاضر روزگار سختی دارند.”

مردی که کلاه بیسبال بر سر دارد به دوربین لبخند می زند.
نعیم کرمونی می گوید همه را تشویق می کند که رای دهند و نظر خود را بیان کنند. (Kelsea Arnett/CBC)

حتی اگر مردم بلاتکلیف بودند، به CBC News گفتند که رای خواهند داد. و این پیامی است که نعیم کرمونی به دوستانش می دهد.

او یک تاجر کوچک است که دخترش را در پارک می برد. او از UCP حمایت می کند زیرا معتقد است وعده آنها مبنی بر عدم افزایش مالیات به رشد کسب و کار کمک می کند.

او گفت: «بسیاری از مردم حتی رای نمی دهند و بعد از فلان نامزد یا این حزب یا آن حزب شکایت می کنند. حداقل زمانی که رای می دهید، می توانید تغییری ایجاد کنید.

نظرسنجی های اولیه تا شنبه در کلگری باز است. روز انتخابات دوشنبه 29 اردیبهشت است.