آنچه این پرونده‌های انضباطی پلیس که قبلاً منتشر نشده بود، در مورد رفتار در RNC نشان می‌دهد

پلیس و اعتماد عمومی، یک پروژه واحد تحقیقاتی CBC News Atlantic، سیستم‌های شکایات و انضباط پلیس عمدتاً غیرمجاز را در سراسر منطقه بررسی می‌کند. روزنامه نگاران از قوانین دسترسی به اطلاعات و در برخی موارد از چالش های دادگاه برای به دست آوردن سوابق و داده های انضباطی استفاده می کنند.

هنگامی که شکایتی علیه یک افسر پلیس پلیس رویال نیوفاندلند ثبت می شود، این روند تقریباً همیشه پشت درهای بسته آشکار می شود.

این غیر معمول نیست. در واقع، در سراسر کانادا اکثر شکایات پلیس به این ترتیب رسیدگی می شود.

از آنجایی که آژانس‌های پلیس به دنبال حفظ اعتماد عمومی هستند، CBC News می‌خواست در مورد شکایاتی که در RNC ثبت می‌شوند و نتایج آن چه هستند، اطلاعات بیشتری کسب کند.

در ژوئن 2022، سی‌بی‌سی نیوفاندلند و لابرادور درخواست دسترسی به اطلاعات را با پلیس رویال نیوفاندلند ارسال کردند و از آنها خواستند سوابق مربوط به نظم و انضباط پلیس و نسخه‌هایی از تصمیمات رئیس را دریافت کنند.

پس از شکایت موفقیت آمیز به کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی استان، CBC یک دفتر کل با صدها شکایت عمومی، داخلی و جنایی علیه افسران RNC به دست آورد که حاوی نوع شکایت و نتیجه تحقیقات است.

روزنامه نگاران واحد تحقیقات آتلانتیک CBC هفته ها را صرف تمیز کردن، قالب بندی، تجزیه و تحلیل و بررسی داده ها کردند. تصمیمات رئیس خودداری شد.

این دفتر نشان می‌دهد که ساکنان نیوفاندلند و لابرادوری‌ها صدها شکایت در مورد رفتار نادرست پلیس در دهه گذشته ثبت کرده‌اند. اما مردم هرگز نمی دانستند که برای اکثر آنها چه اتفاقی افتاده است – تا کنون.

هنگام تجزیه و تحلیل همه داده ها یک هشدار وجود دارد. مطالب RNC آشفته بود – بین مردم و شکایات داخلی ستایش ها و جوایز شجاعت، یادداشت هایی از زمانی که افسران در مورد سایر نیروهای پلیس تحقیق می کردند و موارد دیگر پخش می شد. صدها سطر از داده ها حاوی ویرایش هایی بود که این نیروها به تجاوز غیرمنطقی به حریم خصوصی اشاره می کردند.

و صرفاً به این دلیل که شکایتی ثبت شده است، به این معنی نیست که ماهیت آن وجود دارد. داده‌ها مشخص نمی‌کنند که شکایت بی‌اساس بوده یا بی‌اساس. این امر تعیین تعداد دقیق شکایات اثبات شده را دشوار می کند. با این حال، بر اساس اطلاعات ارائه شده در مورد نتیجه هر شکایت، به نظر می رسد که بسیاری از آنها رد یا پس گرفته شده اند.

برخی از موارد شکایت شامل افسران متعدد است و CBC هر یک از آنها را به عنوان یک شکایت منحصر به فرد در نظر گرفته است. به عنوان مثال، یک شماره پرونده ممکن است دارای شش افسر مختلف باشد، بنابراین CBC آن را شش شکایت در این مورد حساب کرده است.

شایع ترین شکایات

این اطلاعات بیش از ده سال، بین ژانویه 2010 تا آگوست 2022 را در بر می گیرد، با شکایاتی که از ناتوانی یک افسر در انجام کار خود به موقع تا تجاوز جنسی را شامل می شود.

با این حال، انواعی از شکایات وجود دارد که بسیار بیشتر از سایرین است، با رفتارهای نامناسب – اقداماتی که می تواند باعث بی اعتباری نیروی انتظامی شود – حمله، تحقیقات ناقص، غفلت از انجام وظیفه و زور بیش از حد، در صدر فهرست قرار دارند.

یک گرافیک سیاه، سفید و قرمز می گوید
رفتار نامناسب – رفتاری که می تواند باعث بی اعتباری نیروی انتظامی شود – رایج ترین نوع شکایتی است که علیه افسران پلیس سلطنتی نیوفاندلند بین سال های 2010 تا اوت 2022 ثبت می شود. (CBC News Graphics)

یک افسر حداقل با 16 شکایت مختلف روبرو شد

یکی از دلایلی که CBC News به کمیسر حریم خصوصی درخواست داد این بود که RNC در اصل از ارائه شناسه های منحصر به فرد – شماره ای که به هر افسر RNC اختصاص داده می شود – امتناع می کرد که به تجزیه و تحلیل این امکان می دهد که آیا یک افسر مورد انضباط یا شکایات مکرر قرار گرفته است یا خیر.

دفتر کمیسر حریم خصوصی در کنار CBC قرار گرفت.

داده‌ها نشان می‌دهد که افسران متعددی وجود دارند که در طول دهه گذشته به‌خاطر تخلفات مکرر توبیخ شده‌اند.

و این عدد می تواند بیشتر باشد. در 276 مورد، RNC از ارائه یک شناسه منحصر به فرد برای افسر مربوطه خودداری کرد و دلیل آن نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی بود. این موارد را نمی‌توان در تحلیل کسانی که با شکایات متعدد مواجه بودند گنجاند.

یک افسر با 16 شکایت داخلی و عمومی روبرو شده است – بالاترین شکایت در دفتر. بین سال‌های 2010 تا 2022، این افسر با 14 شکایت داخلی و دو شکایت عمومی، به دلیل طیف وسیعی از اتهامات از جمله بی‌توجهی به انجام وظیفه، رفتار نامناسب، زور بیش از حد و استفاده از کارت‌های اعتباری شرکتی، مواجه شد.

این انضباط از تعلیق بدون دستمزد تا توبیخ کتبی متفاوت بود. به نظر نمی رسد که همه شکایات ثابت شده باشد.

افسری که دومین شکایت را داشت، با 15 سال، همچنین به دلیل شکایات مربوط به رفتار نامناسب، بی توجهی به انجام وظیفه و نقض خط مشی RNC، بدون دستمزد از کار تعلیق شد. در چندین مورد از جمله این مورد اشاره شد که این افسر قبل از برخورد انضباطی از سمت خود استعفا داده است.

به همین ترتیب، افسری که 13 شکایت داخلی و عمومی داشت، قبل از اقدام علیه آنها بازنشسته شد.

“شکایت شایستگی دارد، اما [officer] بازنشسته،” دفتر شکایات، در رابطه با یک شکایت نامناسب رفتاری از سال 2017 اشاره کرد.

رسیدگی به شکایات چگونه است؟

گرافیکی که چندین مرحله را نشان می دهد که با یک خط متصل شده اند.
نقشه راه فرآیند نظم و انضباط پلیس برای نیروی انتظامی سلطنتی نیوفاندلند یک نقشه پیچیده است و دارای مراحل بسیاری است. (CBC News Graphics)

منتقدان می گویند روند کنونی رسیدگی به شکایات داخلی و عمومی علیه افسران پلیس بی جهت پیچیده، محرمانه و طولانی است.

تجزیه و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده توسط CBC News نشان می‌دهد که بسیاری از شکایات در مدت شش ماه یا کمتر بررسی و بسته شدند، اما برخی از آنها بسیار طولانی‌تر طول کشید. چند مورد از طولانی‌ترین شکایات به مدت 80 تا 105 ماه بسته نشدند.

پرونده های غیر جنایی شامل شکایات عمومی در مورد یک افسر پلیس با تحقیقات دیگر افسران RNC آغاز می شود و سپس به رئیس پلیس گزارش می دهند. رئیس می تواند شکایت را برکنار و حل و فصل کند یا یک افسر را به صورت داخلی متهم کند. سپس جلسه ای برگزار می شود که در آن انضباط اعمال می شود، از آموزش تا اخراج.

من فکر می کنم که رئیس پلیس و پست فرماندهی نیروی انتظامی از نظر قهرمانی برای پلیس و تلاش برای نمایندگی پلیس به عنوان یک نهاد پرافتخار و نجیب و در عین حال مسئولیت پذیری در موقعیت بسیار دشواری قرار دارد. نظم و انضباط افسران پلیس– لین مور

این روند تنها زمانی علنی می شود که شاکی یا افسر نسبت به تصمیم رئیس تجدیدنظرخواهی کند و کمیسیون شکایات عمومی با تصمیم رئیس مخالف باشد.

وکیل لین مور، که وظیفه رسیدگی به شکایات را در طول مدت کارش با پلیس از سال 2008 تا 2012 بر عهده داشت، می‌گوید شفافیت تنها یکی از نگرانی‌های او در روند فعلی است.

مور گفت: «فقط تعداد بسیار بسیار کمی از موارد است که واقعاً منتشر می شود.

“برای من معنی ندارد که چرا [the public’s] در هر مرحله از راه آگاه نیست. اگر برای مردم مهم است که در مورد موردی که کمیسر شکایات عامه با رئیس پلیس موافق نیست بدانند، چرا وقتی او با رئیس پلیس موافق است، اطلاع از آن برای مردم به اندازه کافی مهم نیست؟

به طور متوسط، کمتر از یک جلسه استماع عمومی در سال وجود دارد.

زنی با باب خاکستری از دوربین نگاه می کند.
لین مور بین سال‌های 2008 تا 2012 برای نیروی انتظامی سلطنتی نیوفاندلند کار می‌کرد. او وظیفه دادرسی انضباطی را بر عهده داشت. (زک گودی/سی بی سی)

مور گفت که رئیس دارای قدرت زیادی در فرآیند انضباط است و در یک تضاد ذاتی قرار دارد.

«من فکر می‌کنم رئیس پلیس و پست فرماندهی نیروی انتظامی از نظر قهرمانی برای پلیس و تلاش برای نمایندگی پلیس به عنوان یک نهاد پرافتخار و نجیب و در عین حال مسئولیت‌پذیری در موقعیت بسیار دشواری قرار دارند. برای انضباط افسران پلیس، او گفت.

برای هر فردی سخت است که هر دوی این کارها را به خوبی انجام دهد، و به همین دلیل است که در جاهای دیگر در کانادا، آنها نظارت غیرنظامی بر نیروهای پلیس دارند.”

“آنها تقریباً به عنوان یک نشانه آنجا هستند”

مور می گوید که او همچنین نگران نبود حقوق شاکیان است. او می گوید که آنها هیچ نمایندگی در جلسه استماع رئیس ندارند، در حالی که افسر پلیس دارد.

ممکن است در نهایت به جلسه رسیدگی بروند و رئیس حاضر باشد، وکلای رئیس حاضر باشد، افسر حاضر باشد، وکلای افسران حاضر باشد، و شخصی که شکایت می‌کند تنها فردی در اتاق است که وکیل ندارد. مور گفت.

“آنها افشاگری ندارند. آنها نمی توانند چیزی در مورد آنچه شکایت آنها ایجاد کرده است ببینند. آنها حق ندارند به طور معناداری در روند شکایت عمومی شرکت کنند. آنها تقریباً به عنوان یک نشانه یا طعمه در آنجا هستند. [as] آنها نمی توانند به طور معناداری مشارکت کنند.”

چراغ های دو رزمناو پلیس در تاریکی روشن است.
پلیس رویال نیوفاندلند دارای بیش از 400 افسر پلیس و بیش از 100 کارمند غیرنظامی در چندین واحد در استان است. (CBC News Graphics)

او می‌گوید که پیچیده‌تر کردن اوضاع زمانی است که یک شکایت کیفری در همان زمان در حال انجام است. هرگونه رسیدگی به شکایات عمومی تا پایان کامل رسیدگی های کیفری متوقف خواهد شد.

“اگر درخواست تجدید نظر در یک پرونده جنایی آغاز شود، ممکن است 10 یا 11 سال به تاخیر بیفتید، و سپس محاکمه مجدد و سپس تجدید نظر مجدد. بنابراین، برای مثال، در مورد اسنلگرو، داگ اسنلگرو هنوز یک افسر پلیس است، زیرا روند شکایت عمومی متوقف شده است در حالی که روند کیفری خود به خود حل می شود.”

این فقط افراد جامعه نیستند که در روند انضباطی با مشکل مواجه شده اند. یک بررسی مستقل در محل کار که در ژوئیه 2022 توسط وکیل هریت لوئیس منتشر شد، نگرانی‌های افسران را با سیستم فعلی تشریح می‌کند.

«الزام رئیس به تعیین و آماده کردن تصمیمات کتبی برای همه موارد جز جزئی ترین مسائل انضباطی، منجر به عقب افتادگی و تأخیر در تصمیم گیری شده است که فرد یا افراد را در بلاتکلیفی قرار می دهد و اغلب منجر به واگذاری مجدد وظایف در انتظار نهایی می شود. لوئیس نوشت.

“برخی از اعضا به ما گفتند که معتقدند انضباط و تنبیه‌ها به طور متناقضی بسته به افراد درگیر اعمال شده‌اند و برخی افراد بیشتر از دیگران مورد لطف یا بخشش قرار می‌گیرند.”

لوئیس نوشت که برخی از افسران پلیس نشان دادند که ترس از نظم و انضباط منجر به بلاتکلیفی و تردید در استفاده از مداخلات زور شده است.

پاتریک روش، رئیس RNC مصاحبه با CBC News را رد کرد و این نیرو در مهلت مقرر به سؤالات پاسخ نداد.

از CBC نیوفاندلند و لابرادور بیشتر بخوانید

لوگوی قرمز و سفید می گوید CBC Investigates.
CBC بررسی می کند. (CBC)